Nu med narkolepsi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. december 2011

Monski

Hej piger. 

Jeg tror desværre jeg har udviklet sygdommen narkolepsi. 
Jeg oplever i perioder, typisk på 2 ugers tid at jeg stort set hver aften lige inden jeg falder i søvn, bliver lam i hele min krop, undtagen øjnene.
Jeg har efterhånden oplevet det så mange gange at jeg sekundet før det sker kan mærke at det vil ske.
Imens jeg er lam, kan jeg mærke mit blod løbe rundt i hele kroppen og jeg kan hører mit hjerte banke, ekstremt højt, det er ligesom når man holder sig for ørene, som om lyden nærmest bliver holdt inde, og det gør helt vildt ondt fordi lyden er så høj. Jeg har føler også jeg har rigtig svært ved at trække vejret. 
Enkelte gange har jeg set synes mens det sker.
De her "anfald" tager typisk 30 sek, men her på det sidste har jeg oplevet dem i op til 15 minutter.

har været til lægen et par gange og skal det igen på fredag, men hun siger altid at jeg bare er stresset og som hun siger skal jeg "bare ligge mig om på den anden side når det sker"  hun påstår i øvrigt at hun aldrig har hørt om narkolepsi før .. 

Så nu ville jeg egnetlig bare hører om der måske er nogle der selv har oplevet det her eller kender noget om det, så jeg måske kan få min læge til at sende mig vidre, eller i hvert fald tage det lidt seriøst.

håber der er nogle der kan hjælpe.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Monski

hov kan godt lige se den ligger under noget helt forkert, men kan ikke finde ud af at slette den igen? .. 

Anmeld

8. december 2011

Darling<3

Monski skriver:

Hej piger. 

Jeg tror desværre jeg har udviklet sygdommen narkolepsi. 
Jeg oplever i perioder, typisk på 2 ugers tid at jeg stort set hver aften lige inden jeg falder i søvn, bliver lam i hele min krop, undtagen øjnene.
Jeg har efterhånden oplevet det så mange gange at jeg sekundet før det sker kan mærke at det vil ske.
Imens jeg er lam, kan jeg mærke mit blod løbe rundt i hele kroppen og jeg kan hører mit hjerte banke, ekstremt højt, det er ligesom når man holder sig for ørene, som om lyden nærmest bliver holdt inde, og det gør helt vildt ondt fordi lyden er så høj. Jeg har føler også jeg har rigtig svært ved at trække vejret. 
Enkelte gange har jeg set synes mens det sker.
De her "anfald" tager typisk 30 sek, men her på det sidste har jeg oplevet dem i op til 15 minutter.

har været til lægen et par gange og skal det igen på fredag, men hun siger altid at jeg bare er stresset og som hun siger skal jeg "bare ligge mig om på den anden side når det sker"  hun påstår i øvrigt at hun aldrig har hørt om narkolepsi før .. 

Så nu ville jeg egnetlig bare hører om der måske er nogle der selv har oplevet det her eller kender noget om det, så jeg måske kan få min læge til at sende mig vidre, eller i hvert fald tage det lidt seriøst.

håber der er nogle der kan hjælpe.. 

Holy shit Stakkels dig!!

Jeg kender intet til det selv, heldigvis, men jeg synes du skal forklare din læge at du ikke fylder hende med historier!:/
Jeg har hørt ordet narkolepsi før, men ikke hvad det indebære

Håber du får den rette hjælp!

Anmeld

8. december 2011

mariamiss6

Arj, altså, narkolepsi er jo når man falder i søvn hele tiden... Det har da ikke noget med lammelser at gøre???

Du kan sige til din læge, at narkolepsi da er en almen kendt sygdom, så hun bør læse sine bøger igennem, hvis hun aldrig har hørt om den sygdom før. Det er da groteskt...

Men altså, narkolepsi, som jeg kender det ha rikke noget med lammelser at gøre. Der er tværtimod at man falder i søvn i tide og utide, ufrivilligt, og aldrig er udhvilet selvom man lige har sovet 14 timer for eksempel.

Prøv lige at søge på det og så læs igennem igen

At du bliver lammet i kroppen KAN jo godt være stress, da stress ofte giver meget fysiske symptomer, som kan være forskellligt fra et menneske til et andet. 

Men det kan selvfølgelig også være en anden sygdom, som ikke er psykisk betinget....

Hvis du ikke stoler på din læge, så skift. Det kan man frit gøre, så vidt jeg ved 1 gang om året, omkostningsfrit...

Anmeld

8. december 2011

Hasselnødden

Det er da en inkompetent læge du har så! - Narkolepsi er en tilstand der gør at du får en uimodståelig trang til at sove - uanset hvor du er. Eller det er en af symptomerne. Jeg havde en underviser på seminariet, der indimellem faldt i søvn under hendes forelæsninger og så måtte vi vente til hun vågnede op igen.

Print dette link ud til din læge :

http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/narkolepsi.htm 

Anmeld

8. december 2011

Hasselnødden

mariamiss6 skriver:

Arj, altså, narkolepsi er jo når man falder i søvn hele tiden... Det har da ikke noget med lammelser at gøre???

Du kan sige til din læge, at narkolepsi da er en almen kendt sygdom, så hun bør læse sine bøger igennem, hvis hun aldrig har hørt om den sygdom før. Det er da groteskt...

Men altså, narkolepsi, som jeg kender det ha rikke noget med lammelser at gøre. Der er tværtimod at man falder i søvn i tide og utide, ufrivilligt, og aldrig er udhvilet selvom man lige har sovet 14 timer for eksempel.

Prøv lige at søge på det og så læs igennem igen

At du bliver lammet i kroppen KAN jo godt være stress, da stress ofte giver meget fysiske symptomer, som kan være forskellligt fra et menneske til et andet. 

Men det kan selvfølgelig også være en anden sygdom, som ikke er psykisk betinget....

Hvis du ikke stoler på din læge, så skift. Det kan man frit gøre, så vidt jeg ved 1 gang om året, omkostningsfrit...

JO, man kan bestemt godt opleve lammelser, kortvarige om ikke andet som et symptom på narkolepsi!

http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/narkolepsi.htm 

Anmeld

8. december 2011

UnderCover37

Hej.

Jeg synes ikke dine symptomer lyder som narkolepsi, som ganske rigtigt som en anden bruger skriver handler om, at falde i søvn i tide og utide - uden selv at kunne styre det.

Det du oplever lyder nærmere som Søvnparalyse, hvor man oplever at have lammelser og evt. meget uhyggelige oplevelser og drømme lige inden man falder ordentligt i søvn / vågner rigtigt.

Man kan læse meget om dette fænomen på nettet bla. kan du se en masse her: da.wikipedia.org/wiki/Søvnparalyse 

Jeg har selv oplevet det et par gange og det er MEGET skræmmende! - Har ikke selv søgt behandling herfor da det er gået i sig selv igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.