Ja altså vi jo sådan gået igang med at kigge efter lidt bolig, da vi jo rigtig gerne vil have vores eget med have (og fordi vi HADER at smide over 10.000 kr om mdr ned i et "sort hul" som det jo er når man lejer)
Vi tror ikke rigtig vi har råd til at bo i Ry city da huspriserne bare er helt vildt høje, så vi har haft kigget i småbyerne rundt om Ry og faktisk fundet et hus der KUNNE være interessant?... MEN; nu kommer det:
Det ligger i en lille by uden busforbindelse til Ry (mht. hvis manden min skulle have brug for offentlig transport på arb). Busforbindelse går til bl.a. Skanderborg men køre vist ikke ret tit
Det ligger ikke i nærheden af tog
Det ligger ud til Låsbyvej som er ret trafikkeret (har vi fået at vide)
Hvis man har bil(er) ligger det fint (8 km fra Ry, 3,5 km fra silkeborgmotorvejen)
Smuk natur
Det er ret billigt og vi vil komme til at bo noget billigere end vi gør nu
Huset har nyt tag, fine vinduer og facade. Pænt køkken og fine gulve (der skal dog omtapaseres og males i det hele da det har stået tomt i knap et års tid). En have der trænger til en (meget) kærlig hånd men som kunne blive rigtig hyggelig. Haven er lukket i forhold til vejen og ligger bag huset/ væk fra den store vej. Overetagen er ok, men kunne laves meget bedre med lille stue og 2 værelser i stedet for et.
Vi ville størrelsesmæssigt kunne blive boende der i mange år
Der skulle være en del børnefamilier derude og vist også et godt sammenhold med aktiviteter mv.
menmenmen:
Er det smartere at købe et dyrer hus tættere på/ i Ry og så undgå at have 2 biler?
Bliver vi mon trætte af ikke at have eks. tog og indkøb lige rundt om hjørnet??
KAN DET SÆLGES IGEN, HVIS VI GERNE VIL DERFRA ENGANG??? (tænker nok hovedsageligt pga af placering ud til traffikkeret vej)
Har selv boet (da jeg boede hjemme) i lille lansby (grundfør hvis nogle skulle være kendt deromkring
) og der er jo heller ikke de bedste offentlige forbindelser, ej heller indkøbsmuligheder mv. Men der er så ikke nogen stor farlig vej...
Uhh det er spændende at kigge på hus men også meget angstprovokerende, især fordi sidst jeg ejede et hus tog det næsten 2 år at sælge og vi (min eks og jeg) endte med at skylde knap 140.000 kr hver
Men nej hvor jeg også bare savner mit eget og det med at have en have!..... 
Hvordan har I det med by kontra land???