at bo på landet????? HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. december 2011

Maria-s

Ja altså vi jo sådan gået igang med at kigge efter lidt bolig, da vi jo rigtig gerne vil have vores eget med have (og fordi vi HADER at smide over 10.000 kr om mdr ned i et "sort hul" som det jo er når man lejer)

Vi tror ikke rigtig vi har råd til at bo i Ry city da huspriserne bare er helt vildt høje, så vi har haft kigget i småbyerne rundt om Ry og faktisk fundet et hus der KUNNE være interessant?... MEN; nu kommer det:

Det ligger i en lille by uden busforbindelse til Ry (mht. hvis manden min skulle have brug for offentlig transport på arb). Busforbindelse går til bl.a. Skanderborg men køre vist ikke ret tit

Det ligger ikke i nærheden af tog

Det ligger ud til Låsbyvej som er ret trafikkeret (har vi fået at vide)

Hvis man har bil(er) ligger det fint (8 km fra Ry, 3,5 km fra silkeborgmotorvejen)

Smuk natur

Det er ret billigt og vi vil komme til at bo noget billigere end vi gør nu

Huset har nyt tag, fine vinduer og facade. Pænt køkken og fine gulve (der skal dog omtapaseres og males i det hele da det har stået tomt i knap et års tid). En have der trænger til en (meget) kærlig hånd men som kunne blive rigtig hyggelig. Haven er lukket i forhold til vejen og ligger bag huset/ væk fra den store vej. Overetagen er ok, men kunne laves meget bedre med lille stue og 2 værelser i stedet for et.

Vi ville størrelsesmæssigt kunne blive boende der i mange år

Der skulle være en del børnefamilier derude og vist også et godt sammenhold med aktiviteter mv.

menmenmen:

Er det smartere at købe et dyrer hus tættere på/ i Ry og så undgå at have 2 biler?

Bliver vi mon trætte af ikke at have eks. tog og indkøb lige rundt om hjørnet??

KAN DET SÆLGES IGEN, HVIS VI GERNE VIL DERFRA ENGANG??? (tænker nok hovedsageligt pga af placering ud til traffikkeret vej)

Har selv boet (da jeg boede hjemme) i lille lansby (grundfør hvis nogle skulle være kendt deromkring ) og der er jo heller ikke de bedste offentlige forbindelser, ej heller indkøbsmuligheder mv. Men der er så ikke nogen stor farlig vej...

Uhh det er spændende at kigge på hus men også meget angstprovokerende, især fordi sidst jeg ejede et hus tog det næsten 2 år at sælge og vi (min eks og jeg) endte med at skylde knap 140.000 kr hver  Men nej hvor jeg også bare savner mit eget og det med at have en have!.....

Hvordan har I det med by kontra land???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

DK

Tja... jeg vil ikke bo ud til en trafikkeret vej. Men hvor trafikeret er den? Hvis jeg var jer ville jeg prøve at tage derud og holde i jeres bil f.eks. kl. 7.30 og igen kl. 16.15. Så kan i da måske få en fornemmelse af hvordan det er.

Hvis du skal bo på landet, skal du have en bil!!! Det må i regne med i budgettet. Du får pip hvis det kun er skolebussen der kører forbi mellem 8-9 og igen 13-15!!

Jeg bor jo ude på landet i en by med 4 huse på hver side af vejen og 5 lygtepæle og et busskur til skolebussen (som ingen bruger da skolebussen samler ungerne op ved vejen foran der hvor de bor). Jeg ville ALDRIG overleve uden bil her. Men nu jeg har bil er jeg meget glad for at bo her. Vi bor kun 5 min fra motorvejsafkørslen, 5 min fra den større lille by hvor Kirstine går i skole og der ligger en fakta, og 10 min fra Horsens og 25 min fra Århus. Så jeg føler ikke at jeg er isoleret, selv om jeg bor hvor kragerne ender og der kører flere traktorer forbi end biler. Det er SKØNT at bo på landet (når man bare har mulighed for at komme omkring i egen bil!). Her er simpelthen sådan en fred og ro. Og gyllelugt af og til, det må man jo også have med i beregningen.

Vil du ikke sætte et link ind til huset, eller måske sende det på mail hvis du ikke vil lægge du ud off.?

Mht at sælge så... jamen I vil jo købe det, så er der nok også andre tosser der vil en anden gang Det er jo nok billigt fordi det ligger ud til låsbyvej, så i skal jo bare huske på at i så også skal sælge det billigt igen en anden gang. Huspriserne er vist pt så lave som nogensinde så jeg tror ikke at i kommer til at skulle sælge med tab. Vi købte vores hus da huspriserne toppede for 5 år siden og kan heldigvis i dag får det samme for det som dengang.

Knus og kram

Anmeld

8. december 2011

AnneBJ

Jeg ville ikke gøre det.

Af flere årsager! Jeg kan ikke abstrehere fra "trafikeret" vej. Alle siger altid at man vænner sig til det - jeg har forsøgt et par gange, og jeg gør ikke.

Jeg bryder mig ikke synderligt om at køre bil, og ville derfor aldrig komme hjemmefra.

Jeg elsker at kunne tage klapvognen og efter 5 minutters gang stå i nette eller rema. Efter 20 minutter (gang!) i Aldi, og efter en halv time i gågaden.

Bybussen kører forbi 3 gange i timen, indtil kl. 18, det tager Felix en halv time at gå i skole når den tid kommer og her er mange gode institutioner. 

Her er ikke mange "småbørnsfamilier" (tror jeg ikke - måske viser de sig mere til sommer) men jeg mangler det ikke... 

Alt i alt en masse "jeg"-grunde, som sagtens kan være helt ligegyldige betragtninger for Jer. Jeg kan dog godt lide trygheden i, at vil bilen ikke starte kan man tage bussen på arbejde, er manden væk i bil og vi skal til læge, kan vi bare gå ud og tage bussen osv.

Anmeld

8. december 2011

Sofia

Jeg kommer selv fra landet, en gård der har en grusvej på 600 meter ned til sig. Jeg elskede at vokse op der. Men jeg var afhængig af at mine forældre gad køre mig til håndbold, gymnastik, hjem fra fester om natten osv. Så det skal I tænke på, når Noah kommer i den alder

Det med den trafikerede vej, gør som Ditte siger, kør derud og kig. Jeg bor midt i Århus, som i MIDT i Århus, vores vej kører der så mange biler på dagligt, og den vej det ligger lige rundt om hjørnet (nørregade) er mega trafikkeret. Det rører mig ikke! Det generer mig ikke. Der går masser af fulde mennesker hjem fra byen og råber og skriger, og der kører konstant ambulancer, men man vender sig til larmen og Alfred vågner ikke af det selvom han som den eneste har værelse ud til vejen! Så det vender I jer helt sikkert til. Det eneste jeg tænker er sikkerheden, men I må jo have et hegn eller noget ud til vejen.

Jeg ville personligt vælge det bedste hus, der hvor I får mest for pengene, (og ja det er jo desværre meeeeega dyrt i Ry), og så have to biler. Hvis man vælger et dårligt hus med god beliggenhed tror jeg man ender med at bliver træt af det. Men har ingen erfaring! Hvilken lille by er der tale om? Jeg kender området!

Knus

Anmeld

8. december 2011

Mettemus

Jeg ville tage ud og se hvor meget trafik der rent faktisk er på den vej, for det er det eneste i ikke vil kunne ændre på. En overetage og have der trænger til en kærlig hånd kan ordnes hen ad vejen, men beliggenheden vil altid være den samme. Hvis i ikke kan holde den trafikstøj ud nu, er jeg ikke sikker på at i overhovedet kommer til det.

Mht at bo på landet og med mege lidt offentlig transport, skal i også gøre jer klart, at hvis i får tre børn som skal gå til noget forskelligt sport, kommer i til at skulle køre med dem HVER eneste gang.

Hvis de to ting så er til at leve med vil jeg bare sige GO!

Jeg er selv vokset op på landet i cykelafstand fra skole, venner osv og jeg har altid elsket det. Jeg har aldrig savnet byen og jeg er helt 100% sikker på, at jeg aldrig kommer til at bo på en villavej med naboer lige på den anden side af hækken. Jeg vil gerne have et sted hvor man er fuldstændig ugenert, men stadig i nogenlunde afstand til byen (faktisk lyder DKs sted ret perfekt ).

Mht at sælge igen, så er huspriserne så lave nu, at det er svært at forestille sig at de bliver lavere. Det er jo ikke til at gætte sig til hvordan boligmarkedet vil være når i skal sælge igen, men sansyndligheden for, at i har en god friværdi, tror jeg da, er tilstede.

Ih, kan du ikke sætte et link ind? Er frygtelig nysgerrig ...

Anmeld

8. december 2011

Maria-s

Hej piger 1000 tak for jeres gode, konstruktive svar allesammen! hvad SKULLE man dog gøre uden jer?!

Vi har lige været ude at se det igen, sammen med min far som er ret meget handymand. Det var meget underligt, det var et helthelt andet indtryk vi fik af det idag. Der var en masse ting med bl.a. facaden som vi ikke havde set første gang og som heller ikke stod nævnt i tilstandsrapporten. Derudover er vi blevet enige om at det ER et problem med vejen, så det bliver ikke til noget lige med DET hus. Tror vi blev lidt grebet af det hele og især at vi kunne få et hus til en MEGET favorabel pris (vi snakker måske omkring de 700.000 kr??). Men min far som var med gav os lige lidt koldt vand i blodet og det var bare rigtig dejligt at have ham med.

Huset var dette: http://home.dk/sag/607-4114

Men nu tager vi det stille og roligt (som man jo også SKAL! ) og så får vi vores bank til at regne lidt mere på hvad vi rent faktisk kan købe for.

Men vi må jo nok erkende at hvis vi skal have et hus som vi kan lide og som ligger deromkring hvor vi gerne vil, ja så snakker vi omkring de 2 mio.  Men jeg har heller ingen anelse om hvad det egentlig koster i dagens Danmark at låne i det leje??????

Vi har jo en bette C1'er så billøs er vi ikke meeeen hvis der nu skulle komme en mere til familien på et tidspunkt, må vi nok erkende at vi skal have en bil mere/ en større bil (og nej jeg er ikke gravid og skal heller ikke være det lige foreløbig )

Anmeld

8. december 2011

Sofia

DK skriver:

Tja... jeg vil ikke bo ud til en trafikkeret vej. Men hvor trafikeret er den? Hvis jeg var jer ville jeg prøve at tage derud og holde i jeres bil f.eks. kl. 7.30 og igen kl. 16.15. Så kan i da måske få en fornemmelse af hvordan det er.

Hvis du skal bo på landet, skal du have en bil!!! Det må i regne med i budgettet. Du får pip hvis det kun er skolebussen der kører forbi mellem 8-9 og igen 13-15!!

Jeg bor jo ude på landet i en by med 4 huse på hver side af vejen og 5 lygtepæle og et busskur til skolebussen (som ingen bruger da skolebussen samler ungerne op ved vejen foran der hvor de bor). Jeg ville ALDRIG overleve uden bil her. Men nu jeg har bil er jeg meget glad for at bo her. Vi bor kun 5 min fra motorvejsafkørslen, 5 min fra den større lille by hvor Kirstine går i skole og der ligger en fakta, og 10 min fra Horsens og 25 min fra Århus. Så jeg føler ikke at jeg er isoleret, selv om jeg bor hvor kragerne ender og der kører flere traktorer forbi end biler. Det er SKØNT at bo på landet (når man bare har mulighed for at komme omkring i egen bil!). Her er simpelthen sådan en fred og ro. Og gyllelugt af og til, det må man jo også have med i beregningen.

Vil du ikke sætte et link ind til huset, eller måske sende det på mail hvis du ikke vil lægge du ud off.?

Mht at sælge så... jamen I vil jo købe det, så er der nok også andre tosser der vil en anden gang Det er jo nok billigt fordi det ligger ud til låsbyvej, så i skal jo bare huske på at i så også skal sælge det billigt igen en anden gang. Huspriserne er vist pt så lave som nogensinde så jeg tror ikke at i kommer til at skulle sælge med tab. Vi købte vores hus da huspriserne toppede for 5 år siden og kan heldigvis i dag får det samme for det som dengang.

Knus og kram

Ja, jeg ville eeeeeelske at bo i dit hus. Så fint og hyggeligt er det bare! I LOVE IT!

Anmeld

8. december 2011

Sofia

Maria-s skriver:

Hej piger 1000 tak for jeres gode, konstruktive svar allesammen! hvad SKULLE man dog gøre uden jer?!

Vi har lige været ude at se det igen, sammen med min far som er ret meget handymand. Det var meget underligt, det var et helthelt andet indtryk vi fik af det idag. Der var en masse ting med bl.a. facaden som vi ikke havde set første gang og som heller ikke stod nævnt i tilstandsrapporten. Derudover er vi blevet enige om at det ER et problem med vejen, så det bliver ikke til noget lige med DET hus. Tror vi blev lidt grebet af det hele og især at vi kunne få et hus til en MEGET favorabel pris (vi snakker måske omkring de 700.000 kr??). Men min far som var med gav os lige lidt koldt vand i blodet og det var bare rigtig dejligt at have ham med.

Men nu tager vi det stille og roligt (som man jo også SKAL! ) og så får vi vores bank til at regne lidt mere på hvad vi rent faktisk kan købe for.

Men vi må jo nok erkende at hvis vi skal have et hus som vi kan lide og som ligger deromkring hvor vi gerne vil, ja så snakker vi omkring de 2 mio.  Men jeg har heller ingen anelse om hvad det egentlig koster i dagens Danmark at låne i det leje??????

Vi har jo en bette C1'er så billøs er vi ikke meeeen hvis der nu skulle komme en mere til familien på et tidspunkt, må vi nok erkende at vi skal have en bil mere/ en større bil (og nej jeg er ikke gravid og skal heller ikke være det lige foreløbig )

Dejligt at få et par kyndige øjne på! Lyder som det rigtige at lede videre.. Ved du hvad... hvor ville det bare være fedt at bygge sit eget hus på en grund der ude i det nye område i bagenden af Ry... Ihhhh!!!

Anmeld

8. december 2011

Mettemus

Maria-s skriver:

Det lyder jo alt sammen skønt. God ide at have et par objektive øjne med som oven i købet er praktisk anlagt også. Det må jeg lige huske

Min kusine er ejendomsmægler og siger at det er allerbedst at vælge f1 lån lige nu, fordi de er VIRKELIG billige.

Anmeld

8. december 2011

Maria-s

Sofia skriver:

Dejligt at få et par kyndige øjne på! Lyder som det rigtige at lede videre.. Ved du hvad... hvor ville det bare være fedt at bygge sit eget hus på en grund der ude i det nye område i bagenden af Ry... Ihhhh!!!

Ja det ku eddemame være niiiiiceeee!!! Meeeeen DET tror jeg koster kassen!!? +3.000.000 kr. tror du ikke? Altså grund + hytte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.