Sove rytme 4uger gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.734 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Miia90

Hvordan laver jeg det bedste sove rytme for hende?

Hvilke timer skal hun være vågen og hvilke timer skal hun sove ??

Hun er godt nok syg lige nu så der er knuder i vores rytme :/

Mia, mor til Philippa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Rødhætte

Miia90 skriver:

Mia, mor til Philippa

I den aldre var der slet ingen rytme.. Tror desværre ikke du kan forvente en rytme før de 3 mdr. William er nu 8 mdr og det er først inden for de sidste 2 der er kommet bare LIDT rytme på. Den eneste faste rytme fra de 3 mdr var rutine og fast sengetid til nat

Anmeld

7. december 2011

Miia90

Rødhætte skriver:

I den aldre var der slet ingen rytme.. Tror desværre ikke du kan forvente en rytme før de 3 mdr. William er nu 8 mdr og det er først inden for de sidste 2 der er kommet bare LIDT rytme på. Den eneste faste rytme fra de 3 mdr var rutine og fast sengetid til nat

Okay. kunne bare være dejligt med lidt voksen tid om aften

Anmeld

7. december 2011

Rødhætte

Miia90 skriver:

Okay. kunne bare være dejligt med lidt voksen tid om aften

Kan virkelig godt forstå dig, men realistisk set går der desvære noget tid inden en rytme..William plejede at sove det meste af dagen og så en lur ca kl 19-20 og så vågen til ca 22-23. Måske i kunne lade hende sove i et andet rum når hun tog en lur om aften?

Anmeld

7. december 2011

Miia90

Rødhætte skriver:

Kan virkelig godt forstå dig, men realistisk set går der desvære noget tid inden en rytme..William plejede at sove det meste af dagen og så en lur ca kl 19-20 og så vågen til ca 22-23. Måske i kunne lade hende sove i et andet rum når hun tog en lur om aften?

Ja vi må prøve os lidt frem, må prøve at snakke lidt med sp imorgen   og hører om hun har nogen gode triks

Men tak for dine råd Hun sover meget om dagen og vil meget gerne være vågen om aften og ikk helt nemt at få til at sove uden en pat i munden :/ og hun gider bestemt ikk sutten og fået en MEGET dårlig vane med og skulle ligger og putte med mig hele natten

Anmeld

7. december 2011

Rødhætte

Miia90 skriver:

Ja vi må prøve os lidt frem, må prøve at snakke lidt med sp imorgen   og hører om hun har nogen gode triks

Men tak for dine råd Hun sover meget om dagen og vil meget gerne være vågen om aften og ikk helt nemt at få til at sove uden en pat i munden :/ og hun gider bestemt ikk sutten og fået en MEGET dårlig vane med og skulle ligger og putte med mig hele natten

Ja de kære små har det bedst i nærheden af vores favn. Håber du kan lære hende at bruge sutten, da det er en stor hjælp. Har du prøvet de helt små sutter man kan få i babysam eller forskellige mærker. William ville nemlig kun have en slags da han var spæd

Anmeld

7. december 2011

ano14316

Miia90 skriver:

Når hun ikke er ældre end 4 uger ville jeg sige at hun skal sove når hun vil sove, spise når hun vil spise, være vågen når hun vil være vågen...

Jeg synes det er meget logisk at hun helst kun vil sove hos dig. Tænk på at hun har i hele sit liv (tiden i maven) kun hørt dig, "lugtede" dig, smagt dig. Og pludselig er der en anden temperatur, lys, lugte, lyde, så synes jeg det er klart at hun søger det hun kender mest muligt, og er tryg ved det...

Og så kan jeg glæde dig med at børn der ligger meget hud mod hud bliver kloge,,
http://altomboern.dk/node/596562

Anmeld

7. december 2011

Frøken J.

Miia90 skriver:

Det er da bestemt ikke en dårlig vane, at hun vil sove med dig. hun er stadig bittelille og har brug for mors varme og tryghed Forestille dig at komme fra en mørk, varm og rolig verden, hvor du blev vugget, du kunne høre din mors stemme hver gang hun talte, mærke hendes hjerteslag. Og pludselig kommer du ud i den her kæææmpestore verden, hvor alt er nyt, skræmmende, lyst, og mor er der ikke altid!

Hun skal nok lære at sove selv senere. Rose har sovet hos mig siden dag 1, og for et par uger siden begyndte jeg at træne med at lade hende sove selv, og det har ikke været et problem..

Anmeld

8. december 2011

2babygirls

Miia90 skriver:

Mia, mor til Philippa

Vi sov i ske til hun var 2 mdr, så vi sov til kl 9-10 stykker, stod op og fik mad og så sov hun igen fra 12-16/17 stykker.
Så hyggede vi indtil 19-20 tiden hvor vi puttede hende i liften, i barnevognen i vores gang så vi ikke skulle gå ovenpå hvis der var noget, og så tog vi hende med op når vi gik iseng ved 22-23 tiden og ammede sidste gang der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.