Hvordan/hvornår fortælle det til kommende storebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Anonym trådstarter

Hej Alle sammen.

Er i 7+1 nu. Og vi er begyndt at tænke på hvordan og hvornår vi skal fortælle det til vores dreng på 3?? Syntes det er svært, for jeg tror ikke rigtig han vil kunne forstå det, før man virkelig kan e min mave - men omvendt synte jeg han skal vide det på lige fod med bedsteforældre mm

Nogle gode råd???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

TaAsJu

Vi fortalte det samme tid som andre fik det afvide.. Tammie var 3 da jeg ventede Anna-Sophie og hun forstod det godt.. Anna-Sophie er 2 og hun begyndte først og forstå det da man kunne se det.. men indvolvere ham i hvad der forgår omkring baby'en så han også føler han er med..

Anmeld

7. december 2011

Corn

Anonym skriver:

Hej Alle sammen.

Er i 7+1 nu. Og vi er begyndt at tænke på hvordan og hvornår vi skal fortælle det til vores dreng på 3?? Syntes det er svært, for jeg tror ikke rigtig han vil kunne forstå det, før man virkelig kan e min mave - men omvendt synte jeg han skal vide det på lige fod med bedsteforældre mm

Nogle gode råd???

Vores de to ældste fik det at vide dagen før vi offentliggjorde det for familien, og den store fik lov at fortælle nyheden...

MEget stolt bad han om ro, da han havde noget at fortælle: Anton og jeg skal være storebror'ere...

Og så blev der stille efterfulgt at jubel fra familien

Anmeld

7. december 2011

Ciss

Jeg synes, det kommer lidt an på, hvordan du selv har det.

Hvis du er meget træt hele tiden, kaster op hver dag eller lignende, så tror jeg, det bedste er, at han får grunden at vide, så han ikke går og er bange for, at du er syg f eks.

Ellers ville jeg personlig vente et par uger endnu til den værste abortfare er overstået. Der er jo stadig lang forberedelsestid, før babyen faktisk kommer.

Hvis I allerede nu snakker med andre mennesker/naboer/familie/venner mm om det, så er det sikkert smart at sige det til ham, så han ikke pludselig hører det fra andre.

Til lykke med den kommende nr to!

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar. Altså der er ikke nogen der får det afvide før efter uge 12. Vil allerhelst vente til efter NF (tror desværre bare ikke jeg kan skjule det så længe denne gang )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.