Der er noget galt med min elskede kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.889 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Frk.S

Åh, nej jeg er så bekymret for min elskede lille kat.

Det startede mandag aften med at hun ikke ville spise sin aftensmad. I første omgang tænkte jeg at hun nok bare skulle til at være kræsen, for det var en anden slags....

Men så om natten kastede hun op - ikke så meget og det var bare vand (ingen klumper i), men måske hun også har kastet op udenfor (hun er ude/inde kat der går ind og ud som hun vil).

I går morges forsøgte jeg så at give hende hendes yndlings godbidder - og hun bare snusede til dem. SÅ er der altså noget galt. Hun miavede slet ikke, som hun plejer når kæresten kom hjem, og vil stadig ikke spise eller noget!
Hun ser helt trist ud, og det skærer mig i hjertet!

Hun vil stadig gerne nusses, og kommer også og kigger når jeg spørger om hun skal have mad - men hun snuser bare til det og går igen.

Vi tager til dyrlæge med hende i dag! Vil i ikke hjælpe mig med at krydse fingre for, at der ikke er noget alvorligt galt med min lille mis??

Er der nogen der har prøvet noget lignende med deres kat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Bare mig..

Øv øv øv ! Det er ikke sjovt når det er noget med ens dyr. 

Jeg har ingen ideer til hvad det kan være, men ønsker dig held og lykke

Giv gerne en update 

Anmeld

7. december 2011

kirsti

det lyder lidt som dengang vores kat havde spist en mus der havde spist rottegift!

for at det ikke er alvorligt

Anmeld

7. december 2011

Frk.S

Tak for jeres svar.

Nej, det er bare ikke sjovt. Jeg skal nok komme med en update. Håber bare det bliver en god én af slagsen.

Så googlede jeg lige det med katte og rottegift. For vi snakkede med dyrlægen i går lige inden de lukkede, hvor vi aftalte at vi skulle komme i dag. Han sagde det ikke var så tit man så rottegift-forgiftning ved katte.

Nå, men jeg googlede, og faldt over denne side.

FY FOR H****** hvor blev jeg gal!!!!

http://www.juraeksperten.dk/rottegift_til_kat.html 

Sådan en stodder!
Jeg er med på, at det nok ikke er alle mennesker der elsker katte så meget som mig. Men ligefrem, at planlægge at dræbe katten ved at gemme gift i maden. Fy for den lede, jeg brækker mig over sådanne mennesker.  
Tænk at kunne få sig selv til det!

Anmeld

7. december 2011

S.Maria

Min kat ville på et tidspunkt heller ikke spise særlig meget, men gerne drikke vand. Vi tog ham til dyrlægen og det viste sig at der var en rift i munden og det var derfor han ikke ville spise. Håber det er noget lignende med din kat....

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Frk.S skriver:

Åh, nej jeg er så bekymret for min elskede lille kat.

Det startede mandag aften med at hun ikke ville spise sin aftensmad. I første omgang tænkte jeg at hun nok bare skulle til at være kræsen, for det var en anden slags....

Men så om natten kastede hun op - ikke så meget og det var bare vand (ingen klumper i), men måske hun også har kastet op udenfor (hun er ude/inde kat der går ind og ud som hun vil).

I går morges forsøgte jeg så at give hende hendes yndlings godbidder - og hun bare snusede til dem. SÅ er der altså noget galt. Hun miavede slet ikke, som hun plejer når kæresten kom hjem, og vil stadig ikke spise eller noget!
Hun ser helt trist ud, og det skærer mig i hjertet!

Hun vil stadig gerne nusses, og kommer også og kigger når jeg spørger om hun skal have mad - men hun snuser bare til det og går igen.

Vi tager til dyrlæge med hende i dag! Vil i ikke hjælpe mig med at krydse fingre for, at der ikke er noget alvorligt galt med min lille mis??

Er der nogen der har prøvet noget lignende med deres kat?

Vi må håbe på, at det bare er en hårbolle, der har sat sig på tværs.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

Frk.S

Her kommer en lille update:

Hun er blevet indlagt (hvis det hedder det med dyr??)! 

Han kunne sagtens se, at hun virkede sløv, men han synes ikke umiddelbart det tydede på at det var rottegift.

Men hendes væskebalance var ikke god, så han gav hende væske subkutant med det samme, og ville gerne beholde hende i hvert fald natten over - og her skulle hun sikkert have væske med drop også. Han kunne også se at hendes nyrer var lidt påvirkede.

Så vi ved stadig ikke helt hvad der er med hende. Han håbede dog at hun ville rette sig af at få væskebalancen i orden igen.
Han sagde at kattes nyrer nemt blev påvirkede. Og de kunne dermed godt få kvalme og miste lyst til mad og drikke. Og så er det jo en ond cirkel må man sige.

Han gav hende dog også medicin mod rottegift for en sikkerheds skyld - selvom han ikke mente det var det.

Så nu håber jeg bare han ringer i morgen og siger hun har det bedre og spiser/drikker igen!

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Nåååhhh..trøstekram til jer.
Jeg tænder et lys for jeres lille mis, og sender 1000 kærlige ønsker om, at hun hurtigt kommer på poterne igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

Frk.S

SussieThyssen skriver:

Nåååhhh..trøstekram til jer.
Jeg tænder et lys for jeres lille mis, og sender 1000 kærlige ønsker om, at hun hurtigt kommer på poterne igen.

Kærligst
Sussie

Tusind tak! Hvor er du sød.

Anmeld

10. december 2011

Frk.S

Her kommer så endnu en update:

Vi hentede Phoebe hos dyrlægen dagen efter hun var blevet indlagt. Her var det lykkedes ham at få lidt mad i hende, som hun havde holdt i sig. Han synes hun virkede mere frisk. Og vi skulle bare sørge for at hun fik mad og drikke hver dag, og så skulle vi se an her henover weekenden.

Da vi kom hjem med hende var det stadig meget svært at lokke bare en smule mad i hende. Og vand måtte vi tvinge i munden på hende med en sprøjte. Stakkels kat!!!  Så jeg var ikke ret fortrøstningsfuld.

MEN det er lige så stille blevet bedre, og her i dag er hun næsten sig selv - puffer løs når man kommer med maden, og spiser det selv fra skålen (torsdag aften ville hun kun spise fra min hånd). Hun miaver igen, og virker bare mere tilpas!

Hvor er jeg glad for at hun er ved at være frisk igen.

Tak for jeres søde ord.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.