hyperemesis gravidarum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. december 2011

merle2010

vil bare høre om der er andre der lider af den sjældne og forfærdelige lidelse under deres graviditet

jeg har lidt af den under begge graviditeter og kan næsten ikke holde det ud...

hvad gør i for at lindre kvalme opkast???

hvor tit er i indlagt og får i sondemad, drop med væske os.v.???

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=18699

** Link indlagt af moderator**

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

sweet

merle2010 skriver:

vil bare høre om der er andre der lider af den sjældne og forfærdelige lidelse under deres graviditet

jeg har lidt af den under begge graviditeter og kan næsten ikke holde det ud...

hvad gør i for at lindre kvalme opkast???

hvor tit er i indlagt og får i sondemad, drop med væske os.v.???

bliver nød til at spørger hvad det er???

Anmeld

6. december 2011

merle2010

sweet skriver:

bliver nød til at spørger hvad det er???

det er en lidelse som ca 2 % af alle gravide bliver ramt af...

man kaster alt op og har meget slem kvalme hele tiden...

man bliver tit indlagt for at få næring og væske gennem sonde eller drop... da man ikke kan spise uden at kaste op...

det er forfærdligt...

jeg er kun i 12 uge nu, og har været dehydreret 2 gange, i min sidste graivditet var jeg indlagt 3 gange og til hyppige scanninger, for at se om barnet voksede som det skulle..

Anmeld

6. december 2011

sweet

merle2010 skriver:

det er en lidelse som ca 2 % af alle gravide bliver ramt af...

man kaster alt op og har meget slem kvalme hele tiden...

man bliver tit indlagt for at få næring og væske gennem sonde eller drop... da man ikke kan spise uden at kaste op...

det er forfærdligt...

jeg er kun i 12 uge nu, og har været dehydreret 2 gange, i min sidste graivditet var jeg indlagt 3 gange og til hyppige scanninger, for at se om barnet voksede som det skulle..

åååhh nej det lyder bestemt ikke rart..

du får da lige en kæmpe kram

Anmeld

11. december 2011

Laulund87

Jeg var indlagt af flere omgange mens jeg var gravid

Var sygemeldt fra uge 7 og havde det ganske forfærdeligt! Var slet ikke sikker på at jeg kunne klare det og selv da jeg var i uge 28 var jeg så langt nede, at jeg spurgte om ikke jeg kunne få et kejsersnit her og nu Tænkte slet ikke klart..

Når jeg var indlagt fik jeg sukker-og saltvand i drop. Kunne lige holde den gående ved at drikke proteindrik..

Men hold nu op det var en hård tid!

Er ked af at høre at du har det sådan Var det ikke sådan første gang?

Anmeld

11. december 2011

l.kjoeller

EJ det er synd for dig altså . GOd bedring

Anmeld

11. december 2011

Mira0911

Jeg havde det også i begge mine graviditeter, blev aldrig indlagt, kastede op fra morgen til om eftermiddagen og sommetider helt hen på aften.. Jeg havde de store ædegilder om aften hvor der virkelig bare røg noget ned i skuffen... 

Begge gange prøvede jeg akupunktur, Seaband og det hjalp ikke, måtte opgive det da jeg var ca. 25/26 uger henne... 

I anden graviditet prøvede jeg piller og stikpiller som heller ikke virkede...

Det er det rene helved fra start til slut med det, og jeg håbede så inderligt på at jeg ikke skulle igennem det igen når jeg blev gravid med anden gang... Det ramte mig igen... 

Jeg skal overhovedet ikke have flere børn... Orker ikke at skulle risikere at opleve det igen... Vil slet ikke byde kæresten at tage sig af 2 børn, 1 hund, 1 kat og 2 marsvin og hente og bringe børnene hver dag indtil fødslen... Så vi blev meget hurtigt enige om at det var ikke flere børn til os.. 

Jeg håber så meget for dig at du ikke skal døje med det hele vejen igennem graviditeten, det er det værste mens det står på... Puuuh... 

Kæmpe knus til dig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.