Hvorfor er det tabu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.804 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Anonym trådstarter

Hver eneste gang der er noget om julehjælp, er folk anonyme.. Jeg er selv fordi jeg hAr søgt forskellig hjælp og er flov

Hvordan kan det være at man skal være flov? Er det fordi folk ser det som noget pjat og at man ligger som man har redt?

En stor misforståelse er jo at man ikke kun får hjælp hvis man mangler penge. Det kan også være man får fordi man har været igennem nogle ting og familie osv så indstiller en. Og så har det jo ikke noget at gøre med at julen ikke kommer som en overraskelse osv osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Leneur

Anonym skriver:

Hver eneste gang der er noget om julehjælp, er folk anonyme.. Jeg er selv fordi jeg hAr søgt forskellig hjælp og er flov

Hvordan kan det være at man skal være flov? Er det fordi folk ser det som noget pjat og at man ligger som man har redt?

En stor misforståelse er jo at man ikke kun får hjælp hvis man mangler penge. Det kan også være man får fordi man har været igennem nogle ting og familie osv så indstiller en. Og så har det jo ikke noget at gøre med at julen ikke kommer som en overraskelse osv osv.

Fordi man nok et eller andet sted er for stolt og virkelig gerne vil klare det selv men er ked af at man netop ikke kan sørge for sig selv og sine børn og ikke lige synes det er det sjoveste at udstille. Jeg vil ikke sige jeg har penge nok men kan nu godt sørge for mig og min datter men er bare hårdt ramt på psyken, fremfor pengepungen. Vil da gerne indrømme at for en del år siden søgte og fik jeg et legat, for værdigt trængende netop pga mine psykiske problemer og de 3500 kr. gjorde da at jeg kunne gøre noget der var godt for mig. Legater kan nemlig søges på alle tider af året... Synes lige det var værd at påpege....

Anmeld

6. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

spørg dig selv - nu du har oprettet som anonym...

jeg har modtaget julehjælp 3 år i træk - har aldrig skammet mig over det eller andet.. blot været SUPER glad for den hjælp jeg fik

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

spørg dig selv - nu du har oprettet som anonym...

jeg har modtaget julehjælp 3 år i træk - har aldrig skammet mig over det eller andet.. blot været SUPER glad for den hjælp jeg fik

Det skriver jeg jo Det er tabu for mig fordi jeg er flov.

Anmeld

6. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Det skriver jeg jo Det er tabu for mig fordi jeg er flov.

det skal du ikke være... alle har hårde tider - din er nu - rejs panden og sig til dig selv - dét er OK at be om hjælp

Anmeld

6. december 2011

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

det skal du ikke være... alle har hårde tider - din er nu - rejs panden og sig til dig selv - dét er OK at be om hjælp

Ja det er rigtigt, tak

Anmeld

6. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt, tak

så lidt....

Anmeld

6. december 2011

Sara.

Toshiba skriver:

Synes det er flot når man står frem!

Mht. om det er et tabu eller hvorfor det er.... Jeg tænkte om det også kunne hænge sammen med at man ikke vil beskyldes for at nasse / for at søge hjælp selvom folk ikke forstår at man søger den?

Jeg er glad for at vi i DK kan give forskellig hjælp til trængende. Det vil jeg gerne støtte!

Og synes det er flot med alt det julehjælp der kører rundt omkring

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Et eller andet sted ligger det jo i alle voksne menensker, at man gerne vil klare sig selv, stå på egne ben og vise verden at man godt kan tage sig af sig og sine.
Og den stolthed skal man bestemt holde fast i, men den skal heller ikke være større, end at man erkender, når det står skidt til, og man så beder om den hjælp, man har brug for.

Det er jo lidt af en ballancegang, men skamme sig over, at man er hårdt trængt og ikke kan skaffe sine kære de mest basale ting, ja det skal man altså ikke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Synes det er flot når man står frem!

Mht. om det er et tabu eller hvorfor det er.... Jeg tænkte om det også kunne hænge sammen med at man ikke vil beskyldes for at nasse / for at søge hjælp selvom folk ikke forstår at man søger den?

Jeg er glad for at vi i DK kan give forskellig hjælp til trængende. Det vil jeg gerne støtte!

Og synes det er flot med alt det julehjælp der kører rundt omkring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.