Bækkeløsning, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. december 2011

EKBJ

Jeg har de sidste dage haft rigtig ondt i min bækken.. 

Jeg er 19+0 idag..

Kan det være starten på bækkeløsning?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

oerbaek

EKBJ skriver:

Jeg er 19+0 idag..

jeg fik bækkenløsning omkring uge 20 så det kan det godt være.

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

EKBJ skriver:

Jeg er 19+0 idag..

Det kan det godt...men det kan også være overanstrengelse og den slags.

Måden at få testet bækkenet på er at kontakte lægen..og bede om en henvisning til en fys, som så kan teste dig.
Lægen kan også selv udføre nogle tests, hvis han ved hvordan man gør.

Men få det tjekket, så du ved hvad du har med at gøre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. december 2011

EKBJ

SussieThyssen skriver:

Det kan det godt...men det kan også være overanstrengelse og den slags.

Måden at få testet bækkenet på er at kontakte lægen..og bede om en henvisning til en fys, som så kan teste dig.
Lægen kan også selv udføre nogle tests, hvis han ved hvordan man gør.

Men få det tjekket, så du ved hvad du har med at gøre.

Kærligst
Sussie

Jeg har i forvejen problemer med at min bækken går afled, men det her er bare en helt anden smerte.. 

Så tænkte det måske var det.. 

Har fået at vide at når jeg har problemet med mit bækken i forvejen bliver bækkenløsning en slem ting for mig :/  

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

EKBJ skriver:

Jeg har i forvejen problemer med at min bækken går afled, men det her er bare en helt anden smerte.. 

Så tænkte det måske var det.. 

Har fået at vide at når jeg har problemet med mit bækken i forvejen bliver bækkenløsning en slem ting for mig :/  

Jamen så vil jeg da helt sikkert anbefale at du får snakket med din læge i en fart.

Nu er det jo altså langt fra alle kvinder der får bækkenløsning..det er du godt klar over, ikke???

Anmeld

6. december 2011

EKBJ

SussieThyssen skriver:

Jamen så vil jeg da helt sikkert anbefale at du får snakket med din læge i en fart.

Nu er det jo altså langt fra alle kvinder der får bækkenløsning..det er du godt klar over, ikke???

Det er jeg godt klar over! :-) men fik at vide at jeg havde STOR risiko for at få det. 

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

EKBJ skriver:

Det er jeg godt klar over! :-) men fik at vide at jeg havde STOR risiko for at få det. 

Bækkenløsning får man KUN, hvis man er tilbøjelig til at producere for meget af det løsnehormon, som alle kvinder frigør op til fødslen, som skal blødgøre den store sammenfæstningssene, der sidder og holder de to bækkenhalvdele sammen.
Senen skal nemlig kunne give sig, så barnets hoved kan passere gennem bækkenet.
Nogle kvinder starter så alt for tidligt med at producere hormonet, og så bliver senen alt for blød. Og jo mere blød den bliver, jo dårligere kan bækkenet klare belastningen fra fosteret, deraf de voldsomme smerter.

Hvem fortalte dig om at du skulle være mere tilbøjelig til at få bækkenløsning?
Mon ikke nærmere man har ment, at når du i forvejen har problemer med bækkenet, så er chancen større for at du vil få generelle problemer??
Jeg er bare meget nysgerrig, fordi man på en måde kan sige at bækkenløsning er en af mine kæpheste, da jeg selv lider af det kronisk.

Anmeld

6. december 2011

EKBJ

SussieThyssen skriver:

Bækkenløsning får man KUN, hvis man er tilbøjelig til at producere for meget af det løsnehormon, som alle kvinder frigør op til fødslen, som skal blødgøre den store sammenfæstningssene, der sidder og holder de to bækkenhalvdele sammen.
Senen skal nemlig kunne give sig, så barnets hoved kan passere gennem bækkenet.
Nogle kvinder starter så alt for tidligt med at producere hormonet, og så bliver senen alt for blød. Og jo mere blød den bliver, jo dårligere kan bækkenet klare belastningen fra fosteret, deraf de voldsomme smerter.

Hvem fortalte dig om at du skulle være mere tilbøjelig til at få bækkenløsning?
Mon ikke nærmere man har ment, at når du i forvejen har problemer med bækkenet, så er chancen større for at du vil få generelle problemer??
Jeg er bare meget nysgerrig, fordi man på en måde kan sige at bækkenløsning er en af mine kæpheste, da jeg selv lider af det kronisk.

Fys og jordemor! :-). 

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

EKBJ skriver:

Fys og jordemor! :-). 

Oki dokie..men jeg er nu ret sikker på at de har ment at du kan få generelle problemer med et dårligt bækken, fordi du skal bære barnets vægt også, og det giver jo en ændret kropsholdning.

Men bækkenløsning kan du kun få hvis du producerer for meget hormon.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. december 2011

EKBJ

SussieThyssen skriver:

Oki dokie..men jeg er nu ret sikker på at de har ment at du kan få generelle problemer med et dårligt bækken, fordi du skal bære barnets vægt også, og det giver jo en ændret kropsholdning.

Men bækkenløsning kan du kun få hvis du producerer for meget hormon.

Kærligst
Sussie

Okay, tak for hjælpen!! :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.