Hej,
kan heller ikke se noget galt i at bruge vaseline - men så skal det være efter håndvask, når de er fugtet lidt op - fordi vaselinen holder på fugten men ikke optages.
Personligt har jeg også job, hvor jeg vasker meget hænder. Jeg har aldrig haft deciderede problemer, men mine hænder kommer let til at klø eller blive lidt småirriterede. Jeg bruger camfercreme - det indeholder glycerin og er supergodt til mine hænder.
Glycerin kan også købes rent i matas.
Min øvrige hud er også blevet tør i løbet af graviditeten. Jeg har undgået fugtighedscreme/lotion pga. parfume (selvom jeg nok godt kunne få noget uden), og har kun brugt olie. Det vil jeg også gøre fremover, for det får man da virkelig en lækker hud af. Jeg har brugt en tidselolie med højt indhold af vit E.
En anden ting der garanteret vil hjælpe dig er essentielle fedtsyrer = Omega 3 og 6 fra fisk (ikke vegetabilsk). Det tager nogle uger inden du kan forvente god effekt, men hvis du ikke allerede tager kapsler, skulle du tage at gå i gang. Det er også godt for baby.
Held og lykke. Der er ikke noget værre (jo sikkert véer) end tørre, kløende og sprukne hænder.
Moms
Anmeld