Han spiser ikke nok :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.676 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. december 2011

L83

Min søn på 7 år spiser kun en halv rugbrødsmad i skolen. Og det er jo slet ikke nok. Og han er undervægtig i forvejen Er der nogen er har samme problem eller nogen så har nogen råd ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

1012lmp

Min Sebastian på snart 7 spiste heller ikke ret meget da han startede i skole!

Han får altid et eller andet lækkert med på madpakken f.eks. en yougurt en kiks eller andet. Så vi har lavet en aftale at hvis ikke han spiser det rugbrød han får med men alligevel spiser det lækre så dagen efter får han bare intet lækkert med og det har faktisk virket!

Ellers ville jeg tage en snak med læren om det.

Anmeld

6. december 2011

wamse

Hvad siger han selv til det? Hvad kunne han tænke sig, at der kom med i madpakken?

Anmeld

6. december 2011

Mette.

Linda83 skriver:

Min søn på 7 år spiser kun en halv rugbrødsmad i skolen. Og det er jo slet ikke nok. Og han er undervægtig i forvejen Er der nogen er har samme problem eller nogen så har nogen råd ???

Jeg har ingen erfaring med det, men min første tanke var om det ville hjælpe han selv var med til at vælge hvad der skal med på madpakken.

Fx sunde sandwich med pålæg og grønt, pastasalat og lignende. Måske det ville gøre det mere spændende og han så ville spise lidt mere. Jeg håber i finder en løsning på problemet. 

Anmeld

6. december 2011

L83

1012lmp skriver:

Min Sebastian på snart 7 spiste heller ikke ret meget da han startede i skole!

Han får altid et eller andet lækkert med på madpakken f.eks. en yougurt en kiks eller andet. Så vi har lavet en aftale at hvis ikke han spiser det rugbrød han får med men alligevel spiser det lækre så dagen efter får han bare intet lækkert med og det har faktisk virket!

Ellers ville jeg tage en snak med læren om det.

Det har jeg prøvet det hjalp ikke men prøver at tage en snak med læreren imorgen . Mange tak for svar

Anmeld

6. december 2011

L83

Mette. skriver:

Jeg har ingen erfaring med det, men min første tanke var om det ville hjælpe han selv var med til at vælge hvad der skal med på madpakken.

Fx sunde sandwich med pålæg og grønt, pastasalat og lignende. Måske det ville gøre det mere spændende og han så ville spise lidt mere. Jeg håber i finder en løsning på problemet. 

Jeg kan da prøve det , det er da et forsøg vær mange tak for svar

Anmeld

6. december 2011

L83

wamse skriver:

Hvad siger han selv til det? Hvad kunne han tænke sig, at der kom med i madpakken?

Han siger at han ikke kan spise mere. Jeg prøver og lave madpakken med ham i aften og håber på det hjælper lidt . Mange tak for svar

Anmeld

6. december 2011

birthee

Er det lang tid det har været sådan??? Min søn på 4½ har været meget småtspisende siden han startede i børnehave... 1/4 stykke rugbrød er hvad han nogle gange spiser på en hel dag... så jeg har gjort det at han har rugbrød med, 1 lille stav agurk, 1 lille æblebåd og så er det det... så er der nemlig ikke noget der tager opmærksomheden fra rugbrødet - og det har hjulpet...

Anmeld

6. december 2011

birthee

Linda83 skriver:

Han siger at han ikke kan spise mere. Jeg prøver og lave madpakken med ham i aften og håber på det hjælper lidt . Mange tak for svar

hvor meget har han med i madpakke??? det skal jo ikke fylde for meget, så kan det virke uoverskueligt... i relation til det jeg har skrevet andetsteds, så har min søn en flad madkasse med, hvor maderne kan ligge ved siden af hinanden, så han kan se hvad der er med, og der ikke er noget der bliver mast...

Anmeld

6. december 2011

L83

birthee skriver:

hvor meget har han med i madpakke??? det skal jo ikke fylde for meget, så kan det virke uoverskueligt... i relation til det jeg har skrevet andetsteds, så har min søn en flad madkasse med, hvor maderne kan ligge ved siden af hinanden, så han kan se hvad der er med, og der ikke er noget der bliver mast...

Han har 3 halve med og det er det. Har prøvet og give ham rugbrød madder , agurk , gulerøder og æble med os men så spiser han kun agurk og gulrøden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.