For små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. december 2011

Hendemichelle

Min dut er for lille Her i uge 26+6 vejer han kun ca. 700 g, og han burde veje 1000 g ca!! Åhha, skal til kontrolscanning imorgen og så tager de den derfra. I værste tilfælde skal han ud meget før tid 

Nogen der har erfaring med det? For små børn altså. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Mette.

Hendemichelle skriver:

Min dut er for lille Her i uge 26+6 vejer han kun ca. 700 g, og han burde veje 1000 g ca!! Åhha, skal til kontrolscanning imorgen og så tager de den derfra. I værste tilfælde skal han ud meget før tid 

Min datter var 20% mindre end gennemsnittet i uge 30, det var først der de fandt ud af det, ved et tilfælde. Min jordemoder havde hele graviditeten skønnet hende til over gennemsnittet i vægt.

Jeg blev fuldt gennem nogle uger og blev i alt scannet 4 gange ekstra. De fandt intet underligt og hun fulgte sin egen kurve og blev født helt naturligt 41+1, hun var stadig ikke stor, men perfekt Så, det behøver altså ikke betyde noget, jeg krydser for en god scanning til jer i morgen, det er aldrig en sjov besked at få. 

Anmeld

6. december 2011

Sof

Bassen i maven har været underholdende på det punkt  

Han gik fra at være 22% under gennemsnittet i uge 28, 5,4% over gennemsnittet i uge 30 og til den sidste scanning i uge 36, der var han 18% over gennemsnittet.

Han skal ud meget snart og vejer omkring 4 kg nu og jeg er kun 38+0 i dag, så det kan altså vende igen, men jeg kan godt huske bekymringen og selvom jeg ikke fik brug for det, så er det rigtig fornuftigt at være forberedt, men vente med at købe al for småt tøj indtil du er over de 30-34 uger, for det kan være at den tager et kæmpe spring  

Anmeld

6. december 2011

Muffinmus

min vejede 800 i uge 27 så kan ikke se det er helt galt???Ingen alarmklokker der ringede dengang:-)

Anmeld

6. december 2011

Hendemichelle

Dejligt med nogle positive historier tøser! 

Anmeld

6. december 2011

Kristinasdk

Jeg fødte for 5 uger siden en lille pige. Vi blev scannet hver uge de sidste mange uger da hun var for lille. Synes det var rigtig hårdt. Hun blev scannet til at være 31% for lille. Jeg fødte Ida i uge 36+5 og 5 dage før var hun blevet scannet til at veje 2060. Ud kom bare en lille pige på 1685 og 43 cm. Helt perfekt og fuldstændig som hun skal være, bare lille bitte. Hun klarede det hele super godt og blev udskrevet efter 11 dage på neonatal. Hun vejede 1990 da hun blev udskrevet  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. december 2011

camillakrath

Kristinasdk skriver:

Jeg fødte for 5 uger siden en lille pige. Vi blev scannet hver uge de sidste mange uger da hun var for lille. Synes det var rigtig hårdt. Hun blev scannet til at være 31% for lille. Jeg fødte Ida i uge 36+5 og 5 dage før var hun blevet scannet til at veje 2060. Ud kom bare en lille pige på 1685 og 43 cm. Helt perfekt og fuldstændig som hun skal være, bare lille bitte. Hun klarede det hele super godt og blev udskrevet efter 11 dage på neonatal. Hun vejede 1990 da hun blev udskrevet  

Det minder meget om vores historie  I 34+ fødte jeg en lille guldklump på knap 1800 gram. Han vejede lidt over 2 kg, da vi kom hjem

Nu er han 7,5 måned og vejer 7,5 kg. Stadig en lidt lille gut

Anmeld

6. december 2011

Muffinmus

camillakrath skriver:

Det minder meget om vores historie  I 34+ fødte jeg en lille guldklump på knap 1800 gram. Han vejede lidt over 2 kg, da vi kom hjem

Nu er han 7,5 måned og vejer 7,5 kg. Stadig en lidt lille gut

min kom ikke for tidligt og ingen alarm klokker hvad vægten angik dengang jo, hun kom 38+0 og vejde 2933. Så en fin lille en, men ikke noget særligt.

Til gengæld forblev hun en bette pind, for til 1 år sundersøgelsen  vejede hun det samme som din vejde som 7 mdr gammel, hun var jo bare 12 mdr og vejde 7,4 kg...så hun blev født som normal men til den lidt bette side, men forblev bare sådan:-) Men hun er jo helt perfekt og fejler intet.

Anmeld

6. december 2011

Rødhætte

Hendemichelle skriver:

Kan godt forstå at du er bekymret (det er man jo fra man ser de 2 røde streger ).. William var også lidt under gennemsnittet, men fik ingen ekstra scanninger. Jeg fødte 36+4 og William var 2590 g og 48 lang. Han var lille men nu er han lige så stor som alle andre på hans aldre. Så du har sikkert ikke noget at bekymre dig over

Anmeld

6. december 2011

SussieThyssen

Mon ikke der er brede variationer egentligt.

Min veninde og jeg gik og var gravide samtidigt da jeg skulle have nr 1 og hun nr 2.

Hendes piger vejede 2600 og var 46 cm og nr 2 vejede 2800 og var 48 cm, medens min den første vejede 4500 g og var 55 cm.
Da jeg fik nr to var det også hende, der kom ud på sygehuset for at se trolden på 5 kg og 60 cm.
Hun løftede dynen og udbrød:
- Det der er skutte nogen baby..det er en elefant!

Men det er jo godt, der bliver holdt øje med tingene begge veje

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.