Er der nogen der ved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

mor til en del

hvorfor man har for små røde blodlegmer?

Altså min søn Cilas har for små røde og har de sidste 3 måneder fået ekstra jerntilskud for at bedre det, men det har ikke hjulpet, nu fordobler vi så tilskudet og håber at det hjælper.
Han skal så have taget blodprøve igen og 3-4 uger, for at se om det hjælper, men hvorfor får man for for små røde blodlegmer, den har rumsteret i mit hovede siden vi fik beskeden om at jerntilskudet ikke havde hjulpet...

Lisbeth.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg tror ikke rigtig man ved hvorfor. Men med andre ord er det blodmangel din søn har. Men jeg tror bestemt ikke du skal være nervøs for det, har selv haft for få røde blodlegemer og klarer mig ganske fint alligevel

Men du kan læse mere her:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/blodmangelfolinsyre.htm

Anmeld

26. februar 2009

mor til en del

Mange tak for linket.

Det eneste jeg kan sætte finger på med Cilas er at han siden han blev født har taget imod al mulig sygdom, som om hans immumforsvar bare ikke har været på toppen. Han fik meningitis da han var 4 måneder, måske har det noget med det at gøre.
Nu må vi bare vente på den kommende blodprøve, og håbe at der er rettet op på skævhederne. Ellers må vi have en samtale med lægen igen.

Lisbeth.

Anmeld

26. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Når man mangler røde blodlegemer kan det også nogle gange går ud over immunforsvaret, har jeg fået fortalt. Men ved ikke nærmere om det.

Men held og lykke med den lille mand, det er jo ikke sjovt at være syg

Anmeld

26. februar 2009

karina-brandt

Hold da op, du må endelig ikke give ham yderligere jerntilskud end der er anbefalet daglig dosis. leveren kan ikke filtrere mere end daglig dosis og vil ophobe det i stedet for... så giv ham endelig kun den anbefalede dosis, og giv ham i stedet tilskud af C vitamin samtidig med jerntilskuddet, for så optages jern bedre i blodbanen når det tages sammen med C vitamin.

mvh,
karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.