Døgnrytmne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

mamiolvi

HeidiØ skriver:

Det svinger ofte her, det er svært med rytmer når de er så små Det er meget forskelligt hvordan og hvor længe han sover om natten, men en typisk dag kunne se sådan her ud hos os:

Kl. 8.30: Op, pusles, vaskes, spise, hygge.

Kl. 10: han sover lige ½-1 time.

kl. 12: efter spisning og hygge ligges han i barnevogn - han behøver ik blive rullet i søvn, går en tur med ham når vejret er til det, ellers falder han i søvn alligevel.

kl. 15: vågner - så kommer han ind og vi spiser igen. Hygger, snakker til far kommer hjem. Han tager lidt over og hygger med William mens jeg laver mad..

Indtil kl 21.30 er han vågen on and off med små morfarpauser .. Så sover vi.. forhåbentlig kun mad én gang om natten. Dog vågen et par gange for at få sutten

Og så starter dagen forfra.

Men der er self afvigelser når vi skal noget, f.eks mødregruppe

hvad så når baby skal sove til nat, putter i eller falder baby i søvn ved jer.. ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

HeidiØ

mamiolvi skriver:

hvad så når baby skal sove til nat, putter i eller falder baby i søvn ved jer.. ???

Jamen, det er lidt forskelligt. De sidste 3 dage er han dejset omkuld efter amning kl 21.30-22.00 .. så ligger han bare og flader ud på ammepuden, så flytter jeg ham over i liften og op i seng Det er dejligt nemt pt! Men med tiden skal han jo direkte i sengen, det blir spændende når vi sstarter på det. Men han kan stadig være i liften i sengen

Anmeld

7. december 2011

Kofoed.

mamiolvi skriver:

tusinde tak for svar.. Når i så putter hvordan gør i det atlså til nat ? simone falder i søvn ved mig men først ved 1- 2 tden det er dælme ved at være hårdt, vil gerne snart til at kan putte hende..

De første 3 nætter lagde vi hende bare i sengen og gav sutten hver gang hun græd, sagde godnat og forlod rummet (hele tiden mørkt). Dog ville hun ikke i nat, der græd med sutten i munden, så peter lå i vores seng med hende, pakket ind dynen og da hun har sovet noget tid og hun er helt slap, bliver hun lagt i sengen 9 ud af 10 gange sover hun bare videre.

Anmeld

7. december 2011

Ka+Ma=Be

mamiolvi skriver:

Når i så putter hvordan gør i det atlså til nat ? simone falder i søvn ved mig men først ved 1- 2 tden det er dælme ved at være hårdt, vil gerne snart til at kan putte hende..

Puh ja, det lyder da lidt hårdt. Har i prøvet at putte hende i hendes egen seng?

Hver aften omkring kl 19 bliver Benjamin skiftet og får nattøj på. Så ammer jeg ham i vores seng og ligger ham derefter over i sin egen seng. Så plejer han at sove til et sted mellem kl 23 - 01. Der får han hurtigt mad og sover igen til ca 4 tiden.

Både når han sover til middag og til natten sover han i sin egen seng (med mindre vi er ude og trille). Jeg går ikke fra ham, hvis han græder, men jeg bliver heller ikke til han sover. Så falder han som oftest i søvn af sig selv.

Håber i finder en god løsning som fungerer for jer 

Anmeld

7. december 2011

SaNiNa

mamiolvi skriver:

tusinde tak for svar.. Når i så putter hvordan gør i det atlså til nat ? simone falder i søvn ved mig men først ved 1- 2 tden det er dælme ved at være hårdt, vil gerne snart til at kan putte hende..

jeg ammer ofte mellem 17-18 og så går hun kold kl 19-19.30 og ganske få gang vågner hun kan 20 og er sulten

Når hun begynder at give tegn på hun er træt bliver hun inten lagt i sin lift eller jeg lægger hende i min arm og går rund med hende det kommer meget an på hvordan hun er.

Nogen gang jeg hun kun puttes i min arm. hvis hun så vågner kl 20 bliver hun puttet med det samme når hun har spist så hun ikke når at vågne snakker eller kigger heller ikke rigtig på hende der og det samme kl 23 ingen kontakt for vi skal ikke til at lege eller snakke men sove.

Det fungere rigtig fint for os.

Anmeld

7. december 2011

MaybeBaby

mamiolvi skriver:

tak for svar, ligger han selv og falder i søvn når han skal sove til natten ? eller falder han i søvn ved en af jer...

Jeg lagde ham i går i liften i hans seng, da jeg lige skulle tisse. Så var han helt selv faldet i søvn. Men før det har vi altid skulle have ham til at falde i søvn i en af vores arme, hvis han skal sove i sengen. Tror sengen endnu er for stor til ham. Eller så lægger vi ham ved mig, hvor han kan få en godnatbajer at falde i søvn på. Men jeg håber at liften i sengen vil gå 5 ud af 7 nætter

Anmeld

10. december 2011

MomInTheMaking

mamiolvi skriver:

tak for svar Når i så putter til nat hvordan gør i det ligger hun selv og falder i søvn.. ? simone falder i søvn ved mig men først ved 1- 2 tden det er dælme ved at være hårdt, vil gerne snart til at kan putte hende..

Hun sover stadig ved os i sengen, så når vi putter til nat får hun en babs (hun vil ikke tage sut, har prøvet 6 forskellige..) vi ligger og ammer, så går der 5-10 min. så slipper hun brystet og så ligger jeg der en 5-10 min. mere med hende (nok mest fordi JEG synes det er hyggeligt.. xD hehe) og så sover hun.

Vi kan få hende til at sove på to måder, fars måde og mors måde..

Min er som sagt amningen og fars måde er at vippe i gyngestolen.

-Sheila

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.