Proteiner i urinen, svangerskabsforgiftning.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. december 2011

MisMille

Sidste torsdag var jeg til lægen og alt gik godt  men om aften begynde jeg at bløde, og følte min mave var væk  

Vi ringet til hvidovre og tog efterfølende der op.. Heldigvis lå han bare og gemte sig lidt, og han havde fin hjerterytme  og vi snakket med en rigtig sød jordemoder..  

Desværre blev der målt proteiner i min urin, som kan være tegn på svangerskabsforgiftning, det håber jeg bare ikke..!

Mit blodtryk er normalt, og jeg har ikke væskeophobning i kroppe (Er faktisk gået en str. ned i sko, hmm str. 35,5 er en meget mærkelig størrelse) Men nu skal jeg holde øje med symptomerne  Skal til jordemoder igen den 14 december og håber det kan give noget ro, har tænk på det lige siden.. Der er heldigvis meget aktivitet i maven, så det hjælper..

Er der nogle af jer der har erfaring med svangerskabsforgiftning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

Øst

MisMille skriver:

Sidste torsdag var jeg til lægen og alt gik godt  men om aften begynde jeg at bløde, og følte min mave var væk  

Vi ringet til hvidovre og tog efterfølende der op.. Heldigvis lå han bare og gemte sig lidt, og han havde fin hjerterytme  og vi snakket med en rigtig sød jordemoder..  

Desværre blev der målt proteiner i min urin, som kan være tegn på svangerskabsforgiftning, det håber jeg bare ikke..!

Mit blodtryk er normalt, og jeg har ikke væskeophobning i kroppe (Er faktisk gået en str. ned i sko, hmm str. 35,5 er en meget mærkelig størrelse) Men nu skal jeg holde øje med symptomerne  Skal til jordemoder igen den 14 december og håber det kan give noget ro, har tænk på det lige siden.. Der er heldigvis meget aktivitet i maven, så det hjælper..

Puhh.. Dejligt at høre at han stadig er der og har det godt

Det er min største frygt, at se blod. brr...

Jeg har ingen erfaringer men kan da fortælle at min søster er født 1-2 måneder for tidligt (1700 g) og jeg selv næsten en måned for tidligt (2500 g) pga svangerskabsforgifting og vi har klarede det helt perfekt. Og det er alligevel for 30 og 40 år siden

for det ik bliver værre

Anmeld

6. december 2011

MisMille

MisMille skriver:

Det godt at høre  håber nu han bliver der inde længe..! Kunne læse at hvis det efter uger 37, så bliver man sat igang, så hvis det er må der bare ikke ske noget de næste 10 uger..! 

Ja, jeg fik et kæmpe chok, det var slet ikke sjov.. Men kunne forstå på jordemoder at det er normalt man kan blode lidt...

Men synes de var så søde på hvidovre.. 

Anmeld

6. december 2011

Øst

MisMille skriver:

Det godt at høre  håber nu han bliver der inde længe..! Kunne læse at hvis det efter uger 37, så bliver man sat igang, så hvis det er må der bare ikke ske noget de næste 10 uger..! 

Ja, jeg fik et kæmpe chok, det var slet ikke sjov.. Men kunne forstå på jordemoder at det er normalt man kan blode lidt...

Men synes de var så søde på hvidovre.. 

Det gør han så helt sikkert også :-) det lyder ik særligt alvorligt.

Til min sidste skanning fortalte han at jeg har chance for at bløde lidt fordi min livmoder har vokset rigtigt stærkt på kort tid. Men selvom jeg ved det vil jeg blive panisk hvis det sker. Så kan godt forstå du blev bange :-)

Anmeld

6. december 2011

Giraffen

MisMille skriver:

eej hvor ubehageligt

har selv haft flere blødninger i graviditeten - men hun har det godt derinde

Men jeg har ingen erfaring med svangerskabsorgiftning så du får lige en  i stedet

Anmeld

6. december 2011

MisMille

Giraffen skriver:

eej hvor ubehageligt

har selv haft flere blødninger i graviditeten - men hun har det godt derinde

Men jeg har ingen erfaring med svangerskabsorgiftning så du får lige en  i stedet

Tak prøver at tage det stille og roligt.. 

Anmeld

6. december 2011

MisMille

Øst skriver:

Det gør han så helt sikkert også :-) det lyder ik særligt alvorligt.

Til min sidste skanning fortalte han at jeg har chance for at bløde lidt fordi min livmoder har vokset rigtigt stærkt på kort tid. Men selvom jeg ved det vil jeg blive panisk hvis det sker. Så kan godt forstå du blev bange :-)

Jeg gik også lidt i panisk  men vi bor kun 4 min fra hvidovre.. og der var heldigvis ikke ventetid og var så glad for min mand var hjemme..

Håber ikke du kommer til at opleve det..

Jeg læste at ens livmoder nu er så stor at man kan sammenligne størrelsen med et græskar. Den vokser formentlig med ca. 1 cm hver uge i hele dette andet trimester. Kan se du også er sat til den 9. marts.. Så lige dit mave billede fra uge 25, det er en rigtig fin mave

Anmeld

8. december 2011

Øst

MisMille skriver:

Jeg gik også lidt i panisk  men vi bor kun 4 min fra hvidovre.. og der var heldigvis ikke ventetid og var så glad for min mand var hjemme..

Håber ikke du kommer til at opleve det..

Jeg læste at ens livmoder nu er så stor at man kan sammenligne størrelsen med et græskar. Den vokser formentlig med ca. 1 cm hver uge i hele dette andet trimester. Kan se du også er sat til den 9. marts.. Så lige dit mave billede fra uge 25, det er en rigtig fin mave

Wow det lyder helt vildt  

Ja, det er du også så jeg  Så må vi se om en af os rammer he he!

Ihhh mange tak! Og i lige måde... Du blir måske sådan en der popper liiige pludselig  

Syns det er sjovt hvor stor forskel der er på mavernes størrelse og hvordan de sidder.

Anmeld

12. december 2011

MisMille

Øst skriver:

Wow det lyder helt vildt  

Ja, det er du også så jeg  Så må vi se om en af os rammer he he!

Ihhh mange tak! Og i lige måde... Du blir måske sådan en der popper liiige pludselig  

Syns det er sjovt hvor stor forskel der er på mavernes størrelse og hvordan de sidder.

Hehe, er det ikke noget med det kun er 5% der faktisk føder til terminsdatoen  

Er begyndt at poppe lidt her de sidste par dage.. og er kommet op på 1,5 kg så der var lige dans på badeværelset i morges efter vejning 

Ja, det sjovt at se forskellige mave billeder, din er rigtig fin..! Synes også det sjovt hvor forskellig man opleve graviditet, og de graviditet symptomer man får.. 

Anmeld

13. december 2011

<3

Jeg var under mistanke for ssf med min første og det var ikke rart. Havde væske i kroppen så man tror det var løgn for højt blodtryk mm.

Blødninger kan være ufarlige (20% af alle gravide oplever det) så det i sig selv er ikke et faresignal på trods af forskrækkelsen. Det er derimod dine proteiner i urinen.

Man kan sige at jo længere tid du går med bebs og jo federe den bliver jo bedre. Under 1 kg er den magiske grænse. Så hvis den blvier vurderet over det ved jm skøn så er du good to go. Så skal du nok klare den. Også er det blot at gå så lang tid som muligt

Spørg endelig hvis du vil vide mere

Kh Kirsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.