Hvorfor kan tingene aldrig køre som planlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

Lullaby

Izabella bliver 4 år på fredag. Og vi har besluttet at vi rigtig skal hygge som familie der med pizza, pandekager og så hygge i bh. Lørdag kommer der gæster i forskelligt hold da vi ikke har så meget plads og derfor er det vigtigt at tingene er planlagt så vi ikke render ind i uforudsete ting. Jeg er en planlægger og derfor bliver folk inviteret i god tid. Nu melder min svigerfar ud af de ikke kan komme lørdag fordi han skal arbejde. Hvornår de så kan komme? Fredag og ødelægge vores familiehygge? Der skal i forvejen laves lagkager og boller til lørdag. Så lørdag eftermiddag? Nej for der kommer 2 hold og skal spise og vi har ikke pladser nok. Så nu er enden på det ele blevet søndag hvor jeg regnede med at kunne slappe af. Der skal jeg så lave boller og lagkage. Jeg kan jo ikke skippe det for det er jo Izabellas fødselsdag. Hvis det havde været min havde de bare fået kaffe. Så nu skal jeg lave 3 hold med boller/lagkage. Og i morgen skal jeg i skole hele dagen til 4. Torsdag hele dagen til 5. Jeg er så sur og irriteret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

Rasmine

Det da godt nok synd for dig.

Hvorfor bager du ikke alle boller på én gang?
Og så kan du bare lune dem, når tid er.
Du burde vende den om og glæde dig over at de overhovedet kommer, nogle familier har ikke noget sammenhold overhovedet.

Nu skriver du: "fredag, og ødelægge vores familiehygge!

Arhmen, er han ikke familie???????????

Anmeld

24. februar 2009

Nemesis

Jeg er da helt sikker på der er rester til om søndagen og det må jo så være godt nok til svigermekanikken...ellers må de da nøjes med kaffe og nogle snøfler eller andet.

Klart da at du ikke skal stå og lave en masse ekstra, når de nu ikke kan komme på dagen hvor de er indbudt.

Hvorfor svigermor ikke kan komme alene er mig så en gåde....

:-) Sisse

Anmeld

24. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Anja Nørreslet skriver:

Izabella bliver 4 år på fredag. Og vi har besluttet at vi rigtig skal hygge som familie der med pizza, pandekager og så hygge i bh. Lørdag kommer der gæster i forskelligt hold da vi ikke har så meget plads og derfor er det vigtigt at tingene er planlagt så vi ikke render ind i uforudsete ting. Jeg er en planlægger og derfor bliver folk inviteret i god tid. Nu melder min svigerfar ud af de ikke kan komme lørdag fordi han skal arbejde. Hvornår de så kan komme? Fredag og ødelægge vores familiehygge? Der skal i forvejen laves lagkager og boller til lørdag. Så lørdag eftermiddag? Nej for der kommer 2 hold og skal spise og vi har ikke pladser nok. Så nu er enden på det ele blevet søndag hvor jeg regnede med at kunne slappe af. Der skal jeg så lave boller og lagkage. Jeg kan jo ikke skippe det for det er jo Izabellas fødselsdag. Hvis det havde været min havde de bare fået kaffe. Så nu skal jeg lave 3 hold med boller/lagkage. Og i morgen skal jeg i skole hele dagen til 4. Torsdag hele dagen til 5. Jeg er så sur og irriteret.

Har lige været det hele igennem i weekenden Onsdag+torsdag lavede jeg kanelsnegle, pølsehorn og fastelavnsboller (ubagte) til fryseren. Fredag formiddag kom dp til frokost, om eftermiddagen kom der uventede gæster og farfar og om aftenen kom farmor+kæreste til pizza. Fredag aften lavede jeg pandekager og chokoladekage, så det hele var klar til at blive optøet/serveret de næste 2 dage Så det eneste jeg skulle både lørdag og søndag morgen, var at gå til bageren efter et franskbrød og komme glasur på det hele.

Over weekenden var 30 mennesker og 1.000.000.000.000.000 gaver og bagværk

Anmeld

24. februar 2009

Mumto3

Åh, det kender jeg godt!!!

Der var også et år hvor vi måtte holde fødselsdag 1000 gange, fordi der hele tiden var nogen der ikke lige kunne komme på det inviterede tidspunkt og derfor blev invitere til et andet tidspunkt.

Jeg var så sur og gal og træt af at lave lagkage at jeg efter det år besluttede.

Fra nu holder vi KUN fødseldag på selve dagen. Alle ved hvornår det er, og så er op til folk (altså familien) at flekse eller tage fri fra arbejde, eller komme om aftenen, eller slet ikke komme. Det er helt op til dem!!! Vi holder bare ikke fødseldag på andre tidspunkter end på selve dagen. Der holder vi så tilgengæld fødselsdag hele dagen,alt efter hvornår folk kan komme. (nogen gange kommer der nogen om morgen til morgenfødseldag, andre om eftermiddagen og andre igen til aftensmad).

Børnefødselsdag kommer vi med årnene nok til at holde på andre dage, end selve dagen. men familine bliver kun inviteret på dagen, og det er SKØØØØNT og dejligt nemt, og når folk melder afbud, er jeg helt ude over det med. nå, men hvornår kan I så komme? Nu siger jeg bare: Det var ærgeligt, jeg håber I kan til næste år.

Med til historien høre også at vores nærmeste familie, alle har muighed for at komme på en hverdag! enten er de gået på pension, eller også har de jobs hvor de kan flekse.

Anmeld

24. februar 2009

Lullaby

Arhmen, er han ikke familie???????????
Jo da men som jeg ser det så syntes jeg absolut ikke at andre end os 4 skal fejre Bellas fødselsdag fredag. Den er forbeholdt os. Ellers havde jeg da bare inviteret dem alle fredag aften..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.