Råd ang nyt kontanthjælpsloft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Sissel

Hej piger
Jeg har været på kontanthjælp under hele min barsel ( 5 mdr ) og vi får også boligsikring.. I fredags fik jeg så et brev ind af døren, at de pga den nye lovgivning, vil til at skære i vores boligsikring.. Når jeg har fået kontanthjælp i 6 sammenhængende mdr.. Kan det virkelig være rigtigt, når det nu er fordi jeg er på barsel.. Jeg kan jo ikke søge job? Synes det er at sparke til nogen der i forvejen ligger ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

jette1983

Sissel skriver:

Hej piger
Jeg har været på kontanthjælp under hele min barsel ( 5 mdr ) og vi får også boligsikring.. I fredags fik jeg så et brev ind af døren, at de pga den nye lovgivning, vil til at skære i vores boligsikring.. Når jeg har fået kontanthjælp i 6 sammenhængende mdr.. Kan det virkelig være rigtigt, når det nu er fordi jeg er på barsel.. Jeg kan jo ikke søge job? Synes det er at sparke til nogen der i forvejen ligger ned

Sådan er reglerne desværre når man er på kontanthjælp, uanset om man er på barsel eller bare ikke kan finde noget arbejde, men er der ikke noget med at den nye regering vil fjerne kontanthjælpsloftet til næste år?

Anmeld

6. december 2011

lene

Den gælder ikke barsel, når man er på barsel er der en anden regel som går inde over, det gjorde i hvertfald i 2007 og var på barsel med min datter

ring til din kommune

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.