HJÆLP: Tandbørsten og nægter sutten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Mor Christa

heej tøser.
Dette er nok et af mine sidste - hvis ikke mit sidste indlæg i denne kategori! Bette-chefen fylder et helt år på ONSDAG!!! Hvad sker der.. Et helt år!
Nå! Men vi har mange problemer med tandbørsten herhjemme! Han vil virkelig ikke ha' børstet tænder. Han skriger som om nogen er ved at mishandle ham. Det er så hårdt. Lige nu holder faderen ham mens jeg så børster tænder. Det føles så skrækkeligt at tvinge ham på den måde.
Så: HJÆLP.. Hvad gør I når de skal have børstet tænder?

Et andet problem er, at han vidst er ved at få nogle flere tænder. Han fik hvert fald én her i weekenden, og det virker som om han er ved at få en til. Han har fingrene i munden hele tiden, og så savler han helt vildt! Men problemet er, at han ikke vil tage sutten overhovedet? Han skriger når man prøver at give ham den.. Han elskede ellers sutten før, men han vil slet ikke ha' den. Og han kan jo ikke falde i søvn uden en! Han skriger sig selv i søvn nu
Er der andre, som har oplevet dette? og hvad gjorde I?

Håber nogen vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Mor Christa

5. december 2011

Isabella_mor

MissChrista skriver:

heej tøser.
Dette er nok et af mine sidste - hvis ikke mit sidste indlæg i denne kategori! Bette-chefen fylder et helt år på ONSDAG!!! Hvad sker der.. Et helt år!
Nå! Men vi har mange problemer med tandbørsten herhjemme! Han vil virkelig ikke ha' børstet tænder. Han skriger som om nogen er ved at mishandle ham. Det er så hårdt. Lige nu holder faderen ham mens jeg så børster tænder. Det føles så skrækkeligt at tvinge ham på den måde.

Et andet problem er, at han vidst er ved at få nogle flere tænder. Han fik hvert fald én her i weekenden, og det virker som om han er ved at få en til. Han har fingrene i munden hele tiden, og så savler han helt vildt! Men problemet er, at han ikke vil tage sutten overhovedet? Han skriger når man prøver at give ham den.. Han elskede ellers sutten før, men han vil slet ikke ha' den. Og han kan jo ikke falde i søvn uden en! Han skriger sig selv i søvn nu

Håber nogen vil hjælpe

vi har altid ladet villads sidde med tandbørsten selv og så har vi gjort det til noget sjovt når vi børster hans tænder.. (tager børsten ind og siger en sjov lysmens der børstes i meget kort tid, og så ud igen, og så bare blive ved) vi har også sunget og danset og hoppet og han har leget med tandbørsten før og efter tandbørstningen, så det var noget sjovt noget i stedet for at blive gjort til noget ubehageligt. og knægten ELSKER at få børstet tænder.. 

en ting i kan gøre er at købe noget i kan købe i matas til at smøre gummerne med der bedøver dem lidt og lindrer smerten ved at der kommer nye tænder frem, det gør jo mega nas især hvis det er kindtænderne der er på vej også.. så bliver tandkødet ømt og så er sutten jo bare ikke den bedste at have i munden..

prøv evt at give ham lidt agurk der har ligget i køleskabet, det er dejlig koldt og så kan han få kølet tandkødet lidt ned... 

det virker hvertfald her.. 

og evt læg sutten i fryseren inden han får den.. 

Anmeld

5. december 2011

CS

MissChrista skriver:

heej tøser.

Håber nogen vil hjælpe

Åhh det er hjerteskærende ed den gråd - jeg tænker det er af rens omsorg jeg børster mit barns tænder!! Nu er jeg alene med en pige på 16 mdr der bestemt heller aldrig har været glad for tandbørstning. Tandlægen forslog at jeg skulle ligge hende mellem mine ben, med hovedet op mod mig og hendes arme under mine lår, prøvede det et par gange men det var simpelthen så voldsomt. Så jeg må have hende på mit skød og holde hende med en arm og børste med den anden. Hun får altid selv lov til at børste først og så børster jeg bagefter. Vil så sige at lige for tiden virker det at hun står på sin skammel og vasker hænder og så kan jeg få lov til at børste.

Tænker også at gummerne er ekstra ømme når tænder er på vej, vi har lige haft 4 kindtænder samtidig og det var sejt.

Ang sut, det aner jeg ikke, måske der skal en anden for til!?!?

Håber i finder en løsning

Anmeld

5. december 2011

Maja_4000

Bruger I tandpasta søde ?
Caroline ELSKER at få børstet tænder .. Og er ret sikker på at det er tandpastaen som gør det :b Hun suger i hvert fald på tandbørsten når hun får lov at børste selv bagefter
Hvis hun en dag ikke vil , så synger vi "du skal børste dine tænder, hver gang du vasker hænder"-sangen :b Men I har jo nok prøvet alt muligt

Lige med sutten ved jeg ikke , Caroline elsker også sin sut .. Så jeg håber ikke hun ikke vil have den på et tidspunkt Har I prøvet at give ham gummedråber ? Måske det kan dulme lidt

Og hvor er det VILDT at han snart er et år !

Anmeld

6. december 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Bruger I tandpasta søde ?
Caroline ELSKER at få børstet tænder .. Og er ret sikker på at det er tandpastaen som gør det :b Hun suger i hvert fald på tandbørsten når hun får lov at børste selv bagefter
Hvis hun en dag ikke vil , så synger vi "du skal børste dine tænder, hver gang du vasker hænder"-sangen :b Men I har jo nok prøvet alt muligt

Lige med sutten ved jeg ikke , Caroline elsker også sin sut .. Så jeg håber ikke hun ikke vil have den på et tidspunkt Har I prøvet at give ham gummedråber ? Måske det kan dulme lidt

Og hvor er det VILDT at han snart er et år !

Ihh, ja det er sygt at han bliver et år IMORGEN!!! Suk I dag for et år siden var jeg på sygehuset til igangsættelse.. Suk suk suk
Ihh, jeg har prøvet at synge, har prøvet at give ham babytandpasta OG voksentandpasta. Han vil bare ikke ha' børstet tænder Har også ladet ham lege med tandbørsten siden han var helt lille.. Men han vil bare på inden måde ha' børstet tænder.. HÅBER sådan at det snart går over, for det er så hårdt at høre på den gråd! Han er så ulykkelig når jeg børster hans tænder.. Piiv.
Mht sutten, så gik det liiidt bedre i dag.. Men tror det har været pga tænderne han ikke ville ha' den.. Vi købte det der til at smøre på gummerne, opg har brugt det nogle gange nu. Er ikke helt sikker på om det hjælper, men tør næsten ikke lade være med at give ham det
Det er vildt.. NU har han 8 tænder!! Og tror kindtænderne også er på vej.. Det er sindssygt ..

Anmeld

6. december 2011

Mor Christa

isabellamor skriver:

vi har altid ladet villads sidde med tandbørsten selv og så har vi gjort det til noget sjovt når vi børster hans tænder.. (tager børsten ind og siger en sjov lysmens der børstes i meget kort tid, og så ud igen, og så bare blive ved) vi har også sunget og danset og hoppet og han har leget med tandbørsten før og efter tandbørstningen, så det var noget sjovt noget i stedet for at blive gjort til noget ubehageligt. og knægten ELSKER at få børstet tænder.. 

en ting i kan gøre er at købe noget i kan købe i matas til at smøre gummerne med der bedøver dem lidt og lindrer smerten ved at der kommer nye tænder frem, det gør jo mega nas især hvis det er kindtænderne der er på vej også.. så bliver tandkødet ømt og så er sutten jo bare ikke den bedste at have i munden..

prøv evt at give ham lidt agurk der har ligget i køleskabet, det er dejlig koldt og så kan han få kølet tandkødet lidt ned... 

det virker hvertfald her.. 

og evt læg sutten i fryseren inden han får den.. 

Mange tak for svar
Jeg har selv ladet ham lege med tandbørsten siden han var spæd.. Men han vil bare ikke ha' vi nærmer os med den.. Han vil gerne selv holde den, men han børster bare ikke tænderne. han piller bare ved den.. Håber virrklelig det er noget der går over inden længe! For han skal jo ha' børstet tænder..
god ide med at putte sutten i fryseren Det vil jeg gøre!

Anmeld

6. december 2011

Mor Christa

ChristinaS skriver:

Åhh det er hjerteskærende ed den gråd - jeg tænker det er af rens omsorg jeg børster mit barns tænder!! Nu er jeg alene med en pige på 16 mdr der bestemt heller aldrig har været glad for tandbørstning. Tandlægen forslog at jeg skulle ligge hende mellem mine ben, med hovedet op mod mig og hendes arme under mine lår, prøvede det et par gange men det var simpelthen så voldsomt. Så jeg må have hende på mit skød og holde hende med en arm og børste med den anden. Hun får altid selv lov til at børste først og så børster jeg bagefter. Vil så sige at lige for tiden virker det at hun står på sin skammel og vasker hænder og så kan jeg få lov til at børste.

Tænker også at gummerne er ekstra ømme når tænder er på vej, vi har lige haft 4 kindtænder samtidig og det var sejt.

Ang sut, det aner jeg ikke, måske der skal en anden for til!?!?

Håber i finder en løsning

Årh, det lyer voldsomt at holde hende sådan ,ja. Kan godt forstå du ike kunne gøre det særlig mange gange! Jeg synes nemlig bare det ert vildt hårdtg som det er nu.. At han skal holdes fast på puslebordet..
Håber SÅDAN det snart stopper, fordi jege r jo nødt til at børste de tænder! Vil jo ikke være skyld i , at han har huller og sådan!
Det gik heldigvis lidt edre med sutten i nat. Skal stadig "tvinge" sutten i munden på ham, men når den først er i munden, så sutter han også løs på den..
Havde ellers overvejet, at dette var en super måde at droppe sutten helt på, men det er mor her ikke kalr til Han kan nemlig ikke sove uden den! hehe.

Anmeld

6. december 2011

Mor Christa

- skriver:

Min mellemste dreng var lige sådan, vi skriftede over til elektrisk, ingen problemer siden....

årh, super råd! Vil prøve det !! Mange tak

Anmeld

6. december 2011

_-Kathrine-_

Vi har også en bandit der ikke vil ha børstet tænder... Vi stiller os foran spejlet med ham og så får vi lov... Ikke så længe af gangen, så det er om at skynde sig
Håber det blir bedre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.