Orden i skoletasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.026 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Carina1977

Jeg har været ude og investere i en mappe, plastlommer og faneblade.

Alle papirer som Mark har i hvert fag er blevet lagt derind og ligger på sin rette plads under hvert fag. Derudover har vi også gjort plads til hans lektiesedler og ugeplaner. Nu har han ikke en million forskellige små-mapper han skal holde styr på, men kun en mappe med alt i. Så er det kun de alm. skolebøger udover, som han skal have med.

Han har altid haft et rod i sin skoletaske og sedler blev væk for ham. Jeg håber på, at når vi har fået lavet orden på denne her måde, at så kan han altid finde det han skal bruge. Det er i hvert fald langt mere overskueligt for ham.

Han var helt med på ideen og glæder sig til at skulle i skole imorgen og vise hans lærer det. Hun har nemlig gentagne gange sagt til ham, at han har en rodet taske hehe 

Det her gør det også langt lettere for mig, at tjekke op på, hvad han har for, hvad han har fået udleveret i skolen osv.

Nå det var ikke som sådan et spørgsmål eller problemstilling jeg havde....syntes bare jeg ville dele det med jer andre. Måske det var noget I også kunne bruge, hvis I ikke lige havde tænkt over det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2011

merethe

6. december 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Carina1977 skriver:

Jeg har været ude og investere i en mappe, plastlommer og faneblade.

Alle papirer som Mark har i hvert fag er blevet lagt derind og ligger på sin rette plads under hvert fag. Derudover har vi også gjort plads til hans lektiesedler og ugeplaner. Nu har han ikke en million forskellige små-mapper han skal holde styr på, men kun en mappe med alt i. Så er det kun de alm. skolebøger udover, som han skal have med.

Han har altid haft et rod i sin skoletaske og sedler blev væk for ham. Jeg håber på, at når vi har fået lavet orden på denne her måde, at så kan han altid finde det han skal bruge. Det er i hvert fald langt mere overskueligt for ham.

Han var helt med på ideen og glæder sig til at skulle i skole imorgen og vise hans lærer det. Hun har nemlig gentagne gange sagt til ham, at han har en rodet taske hehe 

Det her gør det også langt lettere for mig, at tjekke op på, hvad han har for, hvad han har fået udleveret i skolen osv.

Nå det var ikke som sådan et spørgsmål eller problemstilling jeg havde....syntes bare jeg ville dele det med jer andre. Måske det var noget I også kunne bruge, hvis I ikke lige havde tænkt over det 

Jeg burde gøre det samme. Min datter mister hele tiden vigtige papir  (går i 1. )

Anmeld

6. december 2011

Carina1977

Aisha skriver:

Jeg burde gøre det samme. Min datter mister hele tiden vigtige papir  (går i 1. )

Det gjorde Mark også bare konstant....og fik hele tiden skæld ud af læreren. Det er ikke sjovt.

Jeg synes de får så mange løse papirer, at det nogen gange nærmest er et mirakel, hvis noget ikke bliver væk.

Jeg ved at min søn ikke gider lede i tasken efter den rigtige mappe, for at få sat et stykke papir ind, så det blev bare smidt ned i tasken sammen med en masse andet, og så kunne han ikke finde det, når han skulle bruge det. Nu har han kun en enkelt mappe, og så er den jo hurtigt lige fundet frem.

Det her er i hvert fald et forsøg, og så må jeg se om det hjælper 

Anmeld

6. december 2011

Savannah

Rigtig god idé  Jeg har også en stor mappe med faneblade og lommer til alle de løse ark man får. Den er efterhånden tung, men jeg har orden i tasken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.