fødselsdag i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. februar 2009

Susan1978

Ea vil have mad med om i børnehaven og det er jeg jo sådan set meget glad for..

men vi snakker 36 børn og 6 voksne da udegruppen er hjemme den dag også.

Jeg havde i tankerne at lave en masse pizza snegle og pølsehorn , grøntsagsstave og ostehaps.. men er det lidt kedeligt og det de får altid?

til eftermiddag ville ea gerne have kagedame, men da jeg siger det til pædagogen i dag kan jeg godt se på hende at hun ikke synes det er helt vildt fedt.. så nævnte jeg en kage dame af bolledej.. men så får de jo så meget hvidt brød så det er lige til en mavepine..

hvad finder i på og har i nogle andre gode "sunde" råd?

Jeg tænkte også på at jeg kunne lave en kæmpe frugt dame på en kæmpeplade.. men det er sgu også så besværligt og ikke til at transportere.

ved i om man også skal have drikkevarer med og paptallerkner osv.. ??

Susan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2009

tumle81

Hold da op, det er også mange børn

I Victorias børnehave er de begyndt at holde drenge og pige fødselsdage, så vi skal have pigerne herhjem om 3-4 uger.

Jeg tænker at lave pølsehorn, kyllinge lår, små spyd med ost, tomat og mini frikadeller. Udover det vil jeg lave grøntsags stave og frugt spyd.

Som lækkert snask får de en muffin hver som de kan pynte med glasur og krymmel.

De skal også lave en skattejagt, hvor jeg har aftalt med Victoria at skatten skal være pop corn og måske lidt tørret frugt...

Hmm du kan jo lave pizza og pølsehorn med groft dej, så det ikke er så hvidt brød agtig...??

I Victorias børnehave er de heller ikke så meget for sukker og til børnefødselsdage som skal holdes i institutionen må de ikke få cacao, saft og slik. Der er jo også mange børn og måske flere gange i en måned, og hvis alle har slik og snask med, kan jeg godt se det bliver til mange gange på et år!

Håber du kunne bruge det til noget

Knus Kathrina

Anmeld

24. februar 2009

Fines mor

I vores børnehave holder de jo også stor fødselsdag, så det er alle børn der er med.
Min plan er at lave nogle frikadelle spyd med grønt. Det er nemt at lave evt. lidt før.

Helle

Anmeld

24. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Idun holdte fødselsdag i børnehaven sidste år. Jeg har ikke helt fundet ud af, hvad vi gør lige i år, fordi vi skal lave noget alvorligt oprydning i påsken, derhjemme udenfor og jeg derfor gerne vil holde hendes fødselsdag der hjemme senere end hun har fødselsdag. Så jeg håber lidt hun vil holde den i børnehaven i stedet for... mmm...

MEN - Sidste år, havde hun pølser og spagetti med, med en masse grønsager til. Gulerod, agurk, peberfrugt, cherry tomater osv. i haps-form... Også en kagemand...

Det fungerede rigtig fint!!

Anmeld

24. februar 2009

Tina2

Vi får Filucas gruppe herhjem fredag d. 6. marts... De er tre grupper dernede, og det er så hendes der kommer her. De er ca 20.....

Sidste år havde hun mad med derned. Vi havde lavet spyd med pølserstykker, små frikadeller, peberfrugt og cherrytomater og så fik de pasta, ketchup, gulerods- og agurkestave.... Bagefter fik de kagekone:-)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.