Opgave om miljø og sundhed... ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

346 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg har fået denne lorte opgave i et fag der hedder proces, på mit gym. Og jeg fatter hat af dette opgave oplæg.

Litteraturstudie:

Du skal finde relevante data til at beskrive graden af forurening og finde frem til de væsentligste miljøbelastninger fra den valgte virksomhed eller det valgte stof.  Alle data og vurderinger skal dokumenteres med kildehenvisninger.
Man må gerne udvælge nogle enkelte parametre og koncentrere sig om dem, men husk at der skal argumenteres for valget.

Flowdiagrammet for sukkerfabrikken og massebalancen (se beskrivelse i tidsplan) skal bruges som et eksempel på hvordan vand anvendes og genanvendes i en industriel produktion.

Hvad er en massebalance??? Har flowdiagrammet men forstår ikke hvad det andet er.  Jeg synes det er noget rod det oplæg han har lavet min lærer, men tænkte der måske var nogle her inde der har forstan på dette? Jeg har om sukkerfabrikker og har lavet et forsøg der hedder BI5 analyse.  Som skulle vise hvor meget ilt der er i spildevandet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Anonym trådstarter

5. december 2011

iris-mor

Lyder spændende.

Jeg ville da helt klart ringe til en sukkerfabrik og snakke og spørge dem. Finde lidt viden, så du har noget at tale udfra og stille spørgsmål til. Jeg tænker de gerne vil hjæpe, og det vil vise at du også har gjort noget ud over det man forventer. Du skal selvfølgelig også have dokumentation etc. Åh savner faktisk de opgaver hvor man skal fordybe sig.

Rigtig god fornøjelse - der er sukkerfabrik bla i Nykøbing F og Nakskov. Måske kan Danfoss og Danisco også hjælpe dig eller deres hjemmesider.

ida

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.