tandlæge skræk ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.046 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. december 2011

MelikkazMoar

hej piger.. jeg er så uheldig at lide af tandlæge skræk.. i en meget vild grad .. jeg græder og ryser fra jeg begynder at gå op at trappen, jeg kommer altid 5 min efter aftalt tid, for at undgå jeg ikke skal sidde og vente.. jeg er i oanik hver eneste gang..

nu er det sådan at jeg idag skal til tandlægen, da mine visdomstænder laver ballade og jeg har levet på smertestillende hele weekenden..

men jeg tør bare ikke ! det gør sååå ondt , og jeg er jo nød til det ..

har i nogle gode råd? -til hvad jeg kan gøre for at dulme angsten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

SussieThyssen

MelikkazMoar skriver:

hej piger.. jeg er så uheldig at lide af tandlæge skræk.. i en meget vild grad .. jeg græder og ryser fra jeg begynder at gå op at trappen, jeg kommer altid 5 min efter aftalt tid, for at undgå jeg ikke skal sidde og vente.. jeg er i oanik hver eneste gang..

nu er det sådan at jeg idag skal til tandlægen, da mine visdomstænder laver ballade og jeg har levet på smertestillende hele weekenden..

En god ide er at prøve med hypnose..det har faktisk hjulpet rigtig mange.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. december 2011

DK

Jeg har lige fået hevet en visdomstand ud og det gjorde SLET ikke ondt og det tog kun ialt 9 minutter fra jeg satte mig i stolen til jeg var ude igen. Det meste af tiden gik med at vente på at bedøvelsen skulle virke. Det tog måske kun 2 minutter hvor han reelt rodede rundt i munden/hev tanden ud. Jeg kunne INTET mærke. Det gjorde heller ikke ondt bagefter, da jeg tog ipren der er gode mod tandsmerter.

Det blødte dog meget bag efter, men jeg fik vattamponer med at bide i. Men som sagt det gjorde ikke ondt og gik lynhurtigt!

Og kostede kun 293 kr. (og derfra skal trækkes 80 kr fra Danmark!)

Tag evt. musik med til ørene. Så kan du ikke høre hvad de taler om og du kan koncentrere dig om musikken. Det tror jeg mange gør og det ved jeg at tandlægerne synes er helt okay.

Når du gå mod tandlægen så husk at tag dybe vejrtrækninger. Det lyder banalt men hjælper så du ikke begynder at trække vejret overfladisk og evt. få dig selv endnu mere kørt op! Ind gennem næsen og ud af munden.

Anmeld

5. december 2011

MelikkazMoar

DK skriver:

Jeg har lige fået hevet en visdomstand ud og det gjorde SLET ikke ondt og det tog kun ialt 9 minutter fra jeg satte mig i stolen til jeg var ude igen. Det meste af tiden gik med at vente på at bedøvelsen skulle virke. Det tog måske kun 2 minutter hvor han reelt rodede rundt i munden/hev tanden ud. Jeg kunne INTET mærke. Det gjorde heller ikke ondt bagefter, da jeg tog ipren der er gode mod tandsmerter.

Det blødte dog meget bag efter, men jeg fik vattamponer med at bide i. Men som sagt det gjorde ikke ondt og gik lynhurtigt!

Og kostede kun 293 kr. (og derfra skal trækkes 80 kr fra Danmark!)

Tag evt. musik med til ørene. Så kan du ikke høre hvad de taler om og du kan koncentrere dig om musikken. Det tror jeg mange gør og det ved jeg at tandlægerne synes er helt okay.

Når du gå mod tandlægen så husk at tag dybe vejrtrækninger. Det lyder banalt men hjælper så du ikke begynder at trække vejret overfladisk og evt. få dig selv endnu mere kørt op! Ind gennem næsen og ud af munden.

Tak.. rart at høre det kan gå så hurtigt ..

Anmeld

5. december 2011

MelikkazMoar

SussieThyssen skriver:

En god ide er at prøve med hypnose..det har faktisk hjulpet rigtig mange.

Kærligst
Sussie

ja det har jeg haft i tankerne..

Anmeld

5. december 2011

MortilAlmaogNohr

Hvor i landet kommer du fra? Hvis du kommer fra KBH, så kender jeg en tandlæge her, som er god til folk med tandlægeskræk, men Mor har brugt dem, da hun også led under tandlæge besøgene.

Anmeld

5. december 2011

MelikkazMoar

Tina. skriver:

Hvor i landet kommer du fra? Hvis du kommer fra KBH, så kender jeg en tandlæge her, som er god til folk med tandlægeskræk, men Mor har brugt dem, da hun også led under tandlæge besøgene.

det er desværre i holbæk jeg har tandlæge..

Anmeld

5. december 2011

chael

MelikkazMoar skriver:

Jeg får beroligende piller.

Jeg har også tandlægeskræk, og får en pille jeg skal tage 1 times tid inden jeg ankommer. Det får styr på toppen af nerverne og har hjulpet mig meget.

Og gjort at sidste gang, havde jeg ikke behov for pillerne.

Men måske det var en mulighed. Evt tag noget musik med du kan høre, med ørebøffer i selvfølgelig. Det kan også virke beroligende, så man ikke kan høre tandboret osv.

Så vælg din ynglings musik.

Det er nogle af mine bedste råd

*Camilla

Anmeld

5. december 2011

MelikkazMoar

chael skriver:

Jeg får beroligende piller.

Jeg har også tandlægeskræk, og får en pille jeg skal tage 1 times tid inden jeg ankommer. Det får styr på toppen af nerverne og har hjulpet mig meget.

Og gjort at sidste gang, havde jeg ikke behov for pillerne.

Men måske det var en mulighed. Evt tag noget musik med du kan høre, med ørebøffer i selvfølgelig. Det kan også virke beroligende, så man ikke kan høre tandboret osv.

Så vælg din ynglings musik.

Det er nogle af mine bedste råd

*Camilla

tak.. ja jeg må nok have lidt musik med.. ku håbe det hjalp..

Anmeld

5. december 2011

Clisolka

MelikkazMoar skriver:

det er desværre i holbæk jeg har tandlæge..

Hvordan gik det?

Jeg lider selv af det tandlægeskræk... Mig og tandlæger er ikke gode venner  Hvor har du været her i Holbæk? Jeg har tandlæger nede hos tandlægerne på jernbanevej (dem lige skrådt overfor kommunen), og de er noget så søde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.