Folkeskole i Birkerød eller Holte???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.201 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. februar 2009

Mumto3

Vi er ved at kigge på hus, fordi vi skal flytte. Vi overvejer at flytte til Holte eller Birkerød, men kender slet ikke noget til skolerne i det område.

Er der nogen er jer, der har børn gående på nogle skoler I enten til anbefale eller 'advare' imod, og hvorfor?

Jeg glæder mig til at læse en masse indlæg om diverse skoler :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2009

Mumto3

Er der slet ingen fra Birkerød / Holte herinde??? - eller nogen som kender nogen der har børn et af stederne???

Anmeld

25. februar 2009

Munder

Hej

Jeg er fra Birkerød, men har ikke skolesøgende børn. Jeg har dog hørt i krogene at Sjælsøskolen og Toftevangsskolen skulle være super gode....Og også privaten.

Derudover er Birkerød en rigtig dejlig by.

Held og lykke med planerne

Anmeld

25. februar 2009

novembermor

Jeg har boet i Holte. Da vi fik vores datter i 2005 var det også meningen at vi skulle bo der når hun skulle i skole (det har så ændret sig siden), så jeg brugte dengang lidt energi på at kigge lidt på skolerne og der var en fra min mødregruppe, der var tilflytter og også havde kigget.
Generelt er skolerne rigtig gode med dygtige og imødekommende lærere og eleverne får gode resultater ved deres afgangsprøver.

Jeg kender folk, der har tilknytning til Ny Holte Skole og Skovlyskolen og begge skole er gode skoler. Af personlige årsager har jeg selv lidt forbehold for Dronninggårdsskolen, men det stammer fra min egen skoletid, da den var privatskole. I forbindelse med besøg med min datter hos sundhedsplejersken er jeg siden kommet på skolen og den virker altså også til at være rigtig god.

Holte er en dejlig by med indkøbscenter, lille havn og grønne omgivelser.

Anmeld

26. februar 2009

Zuzet

Hejsa

Jeg har to drenge gående på Skovlyskolen og kan virkelig varmt anbefale den!!!!

Min ældste søn var 1 skoleår bagud da vi flyttede til Holte og straks fik han et læsekursus med eneundervisning i 20 uger og vupti var han med og på samme niveau som resten af klassen.

Lærerne er super gode, og de har rigtig mange udflugter og spændende projekter.

Trørødskolen skulle også være god, og Holte skole skulle vist være DK´´s bedste i gennemsnit.

Hilsen

Lotte, der flytter til Vedbæk i morgen men ungerne bliver i Skolen i Holte

Anmeld

26. februar 2009

Mumto3

tak for jeres svar! det er altid rart lige at høre lidt om de forskellige skoler! Det er jo et stort valg vi står overfor. Vi er enige om at det hus vi køber, bliver vi i indtil børnene er færdige med at gå i skole.

Jeg kunne se at Dorte W. havde lille hus til salg i Birkerød. Vi kigger godt nok efter et stort hus (med plads til 2 voksne og med tiden 3 teenagere, og gerne også et hjemmekontor.) Vi var til åben hus i søndags på 4 huse i Birkerød, og vi var de eneste, overhovedet, alle 4 steder. Det var vi meget forundrede over! Når vi har været til åbent hus i holte har der altid været mellem 5 og 10 andre par der også har set på huset.

Vi var også en tur i Holte midtpunkt, bare for lige at se folk 'lidt an'. Der er jo så mange fordomme om Holte og snobberri, og det er vi ikke til!

Anmeld

26. februar 2009

novembermor

Hej igen
Jeg kan godt følge dig i dine tanker omkring snobberi.
Vi havde en lejlighed i Holte, da jeg fødte vores datter og jeg må indrømme at jeg var lidt bekymret med hensyn til hvad det var for en mødregruppe som jeg skulle komme i.
Alle mine bekymringer blev gjort til skamme. Jeg kom i en dejlig usnobbet mødregruppe med førstegangsmødre der alle enten boede i lejlighed eller lige var flyttet i hus og absolut intet snobberi.
Jeg kom faktisk til at tale med sundhedsplejersken om det på et tidspunkt og hun havde vist kun stødt på det i de store huse på den anden side at banen (hun mente de kæmpestore villaer oppe på Dronninggårds Alle og dens sideveje).

Tag en tur i Holte midtpunkt og drik en kop kaffe på Cafe Emil eller tag på forårstur i Holte havn når kiosken åbner eller gå en tur igennem villakvartererne når forårssolen kommer, der vil du møde de almindelige Holteborgere.
Hvordan kan det være at I vil flytte til Holte/Birkerød?

Anmeld

26. februar 2009

Mumto3

Hej novembermor,
Tak for dit indlæg! Ja, sådan en sundhedsplejeske kommer jo vidt omkring, så hun har nok et meget godt billede af hvordan det er.

Vi havde faktisk kigget på et hus på Vejlsøvej (off. ejedmsvurdering til 9.3 mill, men sælges væsentlig billigere!), men da jeg så de andre huse på vejen, så må jeg ærlig inddrømme, at der havde jeg bare slet ikke lyst til at bo. Husene var bare for store!!!

Du spørger til hvorfor vi vil til Birkerød/Holte, tja, det ved jeg faktisk ikke. Det er da værd at tænke over! Det har været en lang proces. Nogle af min mands venner bor i Virum og er super glade for det, så det har min mand talt meget om. Jeg ved ikke rigtig hvad det er med Virum, men det virker meget utiltalende på mig. Der har jeg bare slet ikke lyst til at bo. Så kiggede vi i Brede (fandt et super fedt hus, der desværre blev solgt lige for næsen af os), og nu er der ikke rigtig noget til salg der macher vores behov. Så har vi snakket om Lyngby og Holte, og pga min bekrymring omkring Holte-snobberriet, så kom jeg til at tænke på Birkerød. Det ligger jo utrolig tæt på Holte, men er alligevel 'en anden slags by', hvis man kan sige det sådan.

Lige nu er jeg mest til Birkerød, men efter at have læst dit indlæg, er jeg igen blevet åben for Holte. Vi kigger både i området bag Ny Holte skole, og oppe i paradis-kvarteret. Paradis-kvarteret har bare den ulempe at det er lidt langt væk fra stationen. (Vi vil aller helst bo i gå afstand til en S-tog station).

Ja, det var lidt om vores overvejelser. Hvorfor endte I i holte, og hvorfor flytter I igen?

Anmeld

26. februar 2009

novembermor

Hej mumto3

Da jeg læste endte vi med at bo i nogle ungdomsboliger i Holte (billig husleje og tæt på transport til universitetet).

Da jeg blev færdiguddannet var vi blevet glade for området og købte så en lejlighed nede i Holte midtpunkt. Den lå tæt på transport, indkøb og mit nye arbejde. Da vores datter blev ca. 1 år syntes vi at lejligheden var blevet for lille og den lå dårligt for udendørs leg. Vi kunne ikke rigtig finde det rigtige hus eller byggegrund og da vi blev tilbudt en skøøøn lejlighed i en anden del af Rudersdal med masser af plads både ude og inde og tæt på skov og strand kunne vi ikke sige nej tak og tænkte at der ville vi bo til vi fik solgt den gamle lejlighed og fandt det rigtige hus. Bonus var at vores datter ikke behøvede at skifte institution. (Det er lidt svært at få de ønskede pasningsordninger i Rudersdal, så vi har ligelangt om vi boede i Holte eller her.)
Imellem tiden er vi blevet så glade for hvor vi bor nu at vi ikke har lyst til at flytte.

Hvis jeg skulle være blevet i Holte ville området bag Ny Holte skole og Paradiskvarteret også være på min favoritliste sammen med området omkring Rudevang (her ligger der dog flest rækkehuse) Området omkring Borgmester Schneidersvej synes jeg også godt om, men der er man lidt langt væk fra togforbindelserne, men tæt på Skovlyskolen.
Mine favoritskoler i området er Ny Holte Skole, Skovlyskolen og Trørødskolen.

Jeg ved heller ikke hvad det er med Virum for der har jeg heller ikke lyst til at bo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.