Søger et vidundermiddel til at fjerne pletter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. december 2011

spj

Hej alle husmødre

Min datter har fået nogle pletter på noget at hendes tøj jeg simpelthen ikke kan få af. Jeg har vasket det jeg ved ikke hvor mange gange og det vil bare ikke blive rent.
Det er pletter fra mad som fx rugbrød, æble osv ting jeg ikke lige umiddelbart synes burde være svært at få af.
Pletteren er ikke på hvidt tøj så det er ikke en mulighed at lægge det i klor. Nu er det jo heller ikke nogle friske pletter mere.

Kom med jeres bedste råd til at få tøjet rent. Synes det ville være så ærgerligt at skulle smide tøjet ud, da nået af det kun har været brugt en enkelt gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

AndreasMor84

spj skriver:

Hej alle husmødre

Min datter har fået nogle pletter på noget at hendes tøj jeg simpelthen ikke kan få af. Jeg har vasket det jeg ved ikke hvor mange gange og det vil bare ikke blive rent.
Det er pletter fra mad som fx rugbrød, æble osv ting jeg ikke lige umiddelbart synes burde være svært at få af.
Pletteren er ikke på hvidt tøj så det er ikke en mulighed at lægge det i klor. Nu er det jo heller ikke nogle friske pletter mere.

Kom med jeres bedste råd til at få tøjet rent. Synes det ville være så ærgerligt at skulle smide tøjet ud, da nået af det kun har været brugt en enkelt gang.

Prøv Sonett blegemiddel.. jeg havde store problemer med de gule pletter fra aff. på body, strømpebux osv og vanish ville ik tage det, men det gør sonett. Det kan sagtens bruges på farvet tøj og koster ca 30 kr og fåes fx i helsekosten

Anmeld

5. december 2011

Bebisim

Har hørt at man skal smøre brunsæbe på pletterne og derefter komme det i en pose natten over. Ved ikk helt om det passer

Anmeld

5. december 2011

Bebisim

Har hørt at man skal smøre brunsæbe på pletterne og derefter komme det i en pose natten over. Ved ikk helt om det passer

Anmeld

5. december 2011

Leneur

Jeg plejer at bruge ganske alm. ufarvet opvaskemiddel. Smører pletten godt ind, i en pose et par timer eller mere og så i vaskemaskinen. Det plejer som regel at gå af i første vask men nogen gange skal det have et par vaske til førend det er helt væk. Det er jo både billigt og nemt...

Anmeld

5. december 2011

patella

Hørte noget i godmorgen danmark her til morgen, om at glycerin tager selv rødvin på hvidt tøj. Og det lød som om at det også hjalp, selvom tøjet var blevet vasket først. Det sku åbenbart tage alt

Anmeld

5. december 2011

Rockertand

Vanish!!! Jeg bruger varianten med sprayflaske, den tager alt

Anmeld

5. december 2011

spj

AndreasMor2011 skriver:

Prøv Sonett blegemiddel.. jeg havde store problemer med de gule pletter fra aff. på body, strømpebux osv og vanish ville ik tage det, men det gør sonett. Det kan sagtens bruges på farvet tøj og koster ca 30 kr og fåes fx i helsekosten

Tak for rådet, men tager det ikke farven fra tøjet? Det er nemlig fx på en lyseblå bluse der er noget jeg ikke kan få af?

Anmeld

5. december 2011

spj

Bebisim skriver:

Det er da et forsøg hver hvis det hjælper.

Anmeld

5. december 2011

spj

Leneur skriver:

Jeg plejer at bruge ganske alm. ufarvet opvaskemiddel. Smører pletten godt ind, i en pose et par timer eller mere og så i vaskemaskinen. Det plejer som regel at gå af i første vask men nogen gange skal det have et par vaske til førend det er helt væk. Det er jo både billigt og nemt...

Det råd kender jeg faktisk godt. Det må jeg lige prøve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.