Blive klar til nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2011

Anonym trådstarter

Hvordan blev i klar til at få nr. 2?

Jeg har altid tænkt, at jeg ville have 2 børn. Ikke flere, ikke færre. Min kæreste vil have 3, men den går jeg nok ikke med til.

Nu er sagen så den, at vi har fået nr. 1, og pludselig tænker jeg, om jeg nogensinde bliver klar til eller får lyst til nr. 2. Hun er godt nok kun 2 måneder, så nr. 2 skal slet ikke komme endnu hvis det er, men jeg tænker bare.. Hvordan kan jeg gøre det mod hende at få en mere?

Føler hende og jeg er i total symbiose. Jeg kender hende meget bedre end min kæreste, fordi han hele tiden arbejder, så det er nærmest hende og jeg i en lille boble. En lille boble fyldt med omsorg, kærlighed og nærhed. Og derfor føler jeg bare, at det vil være et massivt svigt at skulle få en mere, og pludselig ikke have den nære kontakt med hende længere!

For hvis nr. 2 skal have lige så meget tid og omsorg som nr. 1, hvordan fanden får man så tid til begge to på én gang, så den ældste ikke føler sig svigtet?

På samme tid har den første tid med vores pige været ekstrem hård, og jeg har ikke haft overskud til at være andet end mor for hende. Ikke en gang en ordentlig kæreste. Så hvis vi får sådan et svært barn igen, hvordan skal jeg så jonglere både dét, den ældste OG vores parforhold, som pt. lider ekstremt under den hårde start.

Lige nu har jeg faktisk ikke lyst til flere.. Føler jeg har nok i hende. Men min kæreste ønsker sig brændende en stor familie, og alle de enebørn jeg kender, ville ønske deres forældre havde givet dem søskende..

Hvad tænker i? Hun kommer nok tli at være 4 år, før vi får nr. 2 af hensyn til studie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

DitteFisk

Anonym skriver:

Hvordan blev i klar til at få nr. 2?

Jeg har altid tænkt, at jeg ville have 2 børn. Ikke flere, ikke færre. Min kæreste vil have 3, men den går jeg nok ikke med til.

Nu er sagen så den, at vi har fået nr. 1, og pludselig tænker jeg, om jeg nogensinde bliver klar til eller får lyst til nr. 2. Hun er godt nok kun 2 måneder, så nr. 2 skal slet ikke komme endnu hvis det er, men jeg tænker bare.. Hvordan kan jeg gøre det mod hende at få en mere?

Føler hende og jeg er i total symbiose. Jeg kender hende meget bedre end min kæreste, fordi han hele tiden arbejder, så det er nærmest hende og jeg i en lille boble. En lille boble fyldt med omsorg, kærlighed og nærhed. Og derfor føler jeg bare, at det vil være et massivt svigt at skulle få en mere, og pludselig ikke have den nære kontakt med hende længere!

For hvis nr. 2 skal have lige så meget tid og omsorg som nr. 1, hvordan fanden får man så tid til begge to på én gang, så den ældste ikke føler sig svigtet?

På samme tid har den første tid med vores pige været ekstrem hård, og jeg har ikke haft overskud til at være andet end mor for hende. Ikke en gang en ordentlig kæreste. Så hvis vi får sådan et svært barn igen, hvordan skal jeg så jonglere både dét, den ældste OG vores parforhold, som pt. lider ekstremt under den hårde start.

Lige nu har jeg faktisk ikke lyst til flere.. Føler jeg har nok i hende. Men min kæreste ønsker sig brændende en stor familie, og alle de enebørn jeg kender, ville ønske deres forældre havde givet dem søskende..

Hvad tænker i? Hun kommer nok tli at være 4 år, før vi får nr. 2 af hensyn til studie..

Det virker helt fuldstændig uoverskueligt og umuligt for dig lige nu at skulle forholde dig at elske 2 børn, og det er 100% i orden, og sådan som det skal være. 

Din datter og dig er i denne symbiose og der skal i blive, indtil hun er klar og viser tegn på frigørelse, for den tid kommer jo også. Indtil da, synes jeg ikke du bør skænke nr. 2 en tanke

Jeg havde det på nøjagtig samme måde som dig før og efter jeg fik barn. 2 børn, men da min søn kom kunne jeg slet ikke forestille mig at skulel elske et andet barn ligeså højt som min søn. Det ville være helt ubegribeligt. 

Nu er min egen søn 4 år og først nu planlægger vi nr 2, og jeg glæder mig, selvom det stadig virker uvirkeligt at skulle dele min kærlighed når den hidtil kun har lagt på den ene. Men jeg tror det kommer ganske naturligt. Når symbiosen-stadiet dæmper sig lidt efter lidt, så kommer det helt af sig selv. 

Anmeld

4. december 2011

MortilCilas

Da jeg havde fået min, ønsked jeg overhovedt ikke flere børn. Havde fuldstændigt nok i ham. Og nr.2 ville tage en masse ting fra ham og jeg. Og skulle jeg havde nr.2, ville han være mellem 10-15 år. Men efter 7-8 måneder, ville jeg gerne have en til, ikke lige der men på et tidspunkt. Han er snart 11 måneder, og jeg er såååå skruk, ikke fordi jeg ønsker mig et barn lige pt. Men graviditeten savner jeg. Og jeg ved jeg skal have en til, måske om 5 år.

Så det kommer måske, og måske ikke ..

Og jeg har også altid sagt at jeg skulle have 2 børn.

Anmeld

4. december 2011

Ansemusen

Det er helt helt almindeligt at man har det som dig, når man har et lille barn!

Jeg har selv en dreng på halvandet, og jeg vil gerne have to, og jeg vil gerne give ham en lillesøster- eller bror. MEN jeg føler mig bare slet slet ikke klar til det endnu, og i og for sig kan jeg faktisk slet ikke forestille mig, hvordan jeg skulle mobilisere overskudet til at have et lille spædbarn SAMTIDIG med det første barn

Jeg synes det virker uoverskueligt at skulle kunne være i stand til at stå op om natten, amme dagen lang osv. og samtidig være en god og nærværende mor for min søn!
Jeg synes dog ikke, at det er et svigt at give sit første barn søskende - tværtimod  Det er en gave for dem i de fleste tilfælde! Og nej man har ikke den samme tid til nummer to og nummer et, når man har begge, som da man kun havde nummer et at fokusere på. Men det er sundt for børn at lære at dele, når de når en vis alder (de fleste eksperter siger 3 år og opefter). Så det er jo bare helt perfekt, hvis I venter til hun er 4 års tid, eller hvad I nu finder ud af!

Jeg havde selv det ønske, at jeg ville have at der var 2,5-3 år imellem Thias og den næste. For at de kunne bruge hinanden som legekammerater. Men det er vi simpelthen gået bort fra herhjemme. Det skal være, når vi har lyst og føler os klar til det. Ikke af praktiske årsager osv. Men fordi vi ønsker det! Så måske bliver Thias 5-6 år eller mere, hvem ved... Men så tror jeg også, at det uden tvivl er meget lettere for Thias at forstå, at han skal vente, fordi der nu også er endnu et barn, og det vil ligeledes være lettere for mig, fordi symbiosen er langt mindre tæt!

Men for lige at slå det fast, så er det IKKE at svigte din datter at få endnu et barn, og slet ikke når hun er 4 år eller ældre

Nyd hende og prøv at være i nuet. Det er de allerfærreste, der har lyst til barn nr. to, når den frøste er lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.