Det er helt helt almindeligt at man har det som dig, når man har et lille barn!
Jeg har selv en dreng på halvandet, og jeg vil gerne have to, og jeg vil gerne give ham en lillesøster- eller bror. MEN jeg føler mig bare slet slet ikke klar til det endnu, og i og for sig kan jeg faktisk slet ikke forestille mig, hvordan jeg skulle mobilisere overskudet til at have et lille spædbarn SAMTIDIG med det første barn 
Jeg synes det virker uoverskueligt at skulle kunne være i stand til at stå op om natten, amme dagen lang osv. og samtidig være en god og nærværende mor for min søn!
Jeg synes dog ikke, at det er et svigt at give sit første barn søskende - tværtimod
Det er en gave for dem i de fleste tilfælde! Og nej man har ikke den samme tid til nummer to og nummer et, når man har begge, som da man kun havde nummer et at fokusere på. Men det er sundt for børn at lære at dele, når de når en vis alder (de fleste eksperter siger 3 år og opefter). Så det er jo bare helt perfekt, hvis I venter til hun er 4 års tid, eller hvad I nu finder ud af!
Jeg havde selv det ønske, at jeg ville have at der var 2,5-3 år imellem Thias og den næste. For at de kunne bruge hinanden som legekammerater. Men det er vi simpelthen gået bort fra herhjemme. Det skal være, når vi har lyst og føler os klar til det. Ikke af praktiske årsager osv. Men fordi vi ønsker det! Så måske bliver Thias 5-6 år eller mere, hvem ved... Men så tror jeg også, at det uden tvivl er meget lettere for Thias at forstå, at han skal vente, fordi der nu også er endnu et barn, og det vil ligeledes være lettere for mig, fordi symbiosen er langt mindre tæt!
Men for lige at slå det fast, så er det IKKE at svigte din datter at få endnu et barn, og slet ikke når hun er 4 år eller ældre 
Nyd hende og prøv at være i nuet. Det er de allerfærreste, der har lyst til barn nr. to, når den frøste er lille 
Anmeld