Hvem får mandlen hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Får alle børn en mandel hos jer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.096 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. december 2011

Lunae

Julen nærmer sig og i år er det første år Camille spiser det samme som os andre.

I min familie er der tradition for at der er én voksen mandel og så er der mandler i alle ungernes tallerkner. Det har jeg altid været lidt imod, men ved ikke rigtig hvad jeg stiller op i år. De andre børn får jo stadig mandler, hvis jeg vælger at Camille ikke skal

Hvordan gør i hos jer? Er der en eller flere mandler i spil?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

birthee

Jeg har stemt nej - vi skal holde jul herhjemme for første gang i år, og der er altså kun en mandel - hvis der bliver en mandelgave - vi er kun 2 voksne, frederik på 4½ og lillesøster på næsten 9 mdr til den tid... frederik kan ikke lide ris a la mande, så tror vi springer det over...

hos mine forældre har der altid kun været en mandel... hos mine svigerforælde også kun en, men gave til de små børn alligevel... faktisk købte oldemor gave til alle indtil for to år siden

Anmeld

3. december 2011

NinaNymannMadsen

den der finder den ene mandel der er får den. der skal ikke gøres forskel. børnene får så meget andet og de kan alligevel ikk finde ud af det. de to af dem er 2 og 3 og spiser den bare og der kommer en på 5 som måske forstår det lidt.
ved ikk hvad min svigerinde gør med hendes børn men det er ikk mit problem selvom vi skal holde jul med dem. men mine piger skal hvertfald ikke lære at de vinder hvert år. det er det samme i pakkeleg man vinder kun de gaver man har foran sig når tiden er gået, ellers er det bare synd. derfor syntes jeg heller ikk man skal ha børn med i pakkeleg.

Anmeld

3. december 2011

lio

Børn der er dårlige tabere har oftest lært altid at vinde hjemmefra, det holder bare ikke synes jeg, det skal lære at tabe og vinde med samme sind.

Anmeld

3. december 2011

Fam. Madsen

hjemme ved min mor er der en voksen og børne ris a'la man skål. børnens skål er der ikke så meget i som der er i de voksenes men stadig kun en mandel i hver

så her hjemme og det at man taber og vinder med samme sind

Anmeld

3. december 2011

Dinna88

Den der får mandlen er den der finder den Det andet synes jeg er virkelig nedern, bare lige for at bruge det bedste udtryk jeg kan finde
Jeg kunne aldrig finde på at give alle børn mandler.  

Anmeld

3. december 2011

Kofoed.

Fam. Madsen skriver:

hjemme ved min mor er der en voksen og børne ris a'la man skål. børnens skål er der ikke så meget i som der er i de voksenes men stadig kun en mandel i hver

så her hjemme og det at man taber og vinder med samme sind

Den brugte vi også da jeg var lille. Pt er der kun to børn i min familie, Ana på 2½ måned og Mathilde på 2½ år, så den er svær lige at bestemme hvordan det skal foregå.

Anmeld

3. december 2011

M&M's Mor

Her har vi kun 1 mandel og den der får den i sin portion er den der har vundet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.