Hvad synes i :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

K&S

Anonym skriver:

Hvad synes i om navnet Manfred/Mannfred?

skriver anonym af hensyn til familien ikke skal vide noget.

Jeg har stemt blank, da jeg ikke bryder mig om navnet - det første der falder mig ind, er mammutten fra Ice Age

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

hekran

Er det kun mig der tænker på 'Manse, min gamle dreng' fra Ice Age? Mammutten Manfred. Kan ikke tænke på andet, desværre. Hvad med Ziegfred, hvis det skal være?

Anmeld

2. december 2011

Maemi

Det er ikke lige et navn efter min smag... 
Jeg ville stave det med ét n, hvis det skulle være 

Anmeld

2. december 2011

Rockertand

Har også stemt blankt - jeg synes ikke, at navnet er særligt pænt.

Anmeld

2. december 2011

Regitze&Anders

Jeg bryder mig ikke så meget om navnet.. Men har stemt med ét N

Anmeld

2. december 2011

Pige2009

Maja84 skriver:

Det er ikke et navn jeg ville vælge, men heldigvis for at vi ikke alle vælger samme navn til vores små guldklumper. Kan bedst lige stavemåden Manfred, hvor der kun er et n

Samme her. Synes slet ikke om navnet, men skal det være, skal det blot være med et -n

Anmeld

2. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nu er jeg blevet ret nysgerrig... Hvad mener du med gjort meget grin med? altså hvordan..?

Jeg har aldrig selv kendt nogen der hed det, og det eneste sted jeg har hørt det er at mamuten i Ice Ace hed det.

MVH Anonym

Masser af revyer, danske film, skuespil, m.v. hvor man, da jeg var barn og ung, altid gav navnet til latterlige og vattede mænd, og så blev han altid kaldt Mandse eller Mandsefresse og den slags.
Faktum er, at det igennem årtier er blevet brugt til tåbelige og bøvede, ikke for kloge mænd i teatersammenhæng, og det er jo nok også derfor Mamutten i Iceage hedder Manfred

Så hvis jeg var dig, så ville jeg nok, sådan lidt tilfældigt forhøre dig i den ældre generation, hvad de synes om navnet

Anmeld

2. december 2011

Maja88

altså jeg ha stemt blankt da det ikke lige er mig,det er  et utrolig tysk navn i mine ører og gammelt.. så hvis i er tyskere så go for it..

men hvis jeg skulle stemme ville jeg stemme med 2x n

Anmeld

2. december 2011

norenberg

min ærlige mening er at det er rigtig synd for barnet at få sådan et navn....og tror bestemt han vil blive drillet med det gennem hans opvækst...

Anmeld

2. december 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Hvad synes i om navnet Manfred/Mannfred?

skriver anonym af hensyn til familien ikke skal vide noget.

Kan ikke lide navnet, men skal der vælges er det Ma nfred med et n

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.