Gravide får fjernet pigefostre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.626 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra jp.dk

Piger, nej tak! Mellem fem og ti gravide kvinder i Danmark vælger årligt en abort, udelukkende fordi en scanning viser, at de venter en pige.

Det er vel at mærke kvinder, der er længere henne end de 12 uger, der er grænsen for fri abort i Danmark.

Den melding kommer fra Abortankenævnet, der giver tilladelse til abort i særlige tilfælde efter 12. graviditetsuge.

»Ofte er det kvinder, der har to-tre piger i forvejen. Man kan se i deres ansøgning, at hvis det havde været en dreng, så havde de ikke valgt en abort. Det er næsten altid piger, der bliver valgt fra. Men aborten får de altså bevilget efter andre paragraffer, der kan give abort efter 12. uge. Det kan være familiens sociale eller økonomiske forhold,« siger speciallæge i psykiatri Birgit Petersson fra abortankenævnet.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

Mormilla

Kan ikke forstå hvordan folk kan gøre sådan noget!!!
Hvis man vælger at blive gravid, så burde man da være glad om det så er en pige eller en dreng! Bare barnet er sund og rask, så kan jeg ikke se noget problem. Hvis man virkelig er så dum, burde man ikke blive gravid!!!

Får det meget dårligt ved at høre sådan noget. Nu brugte vi flere år på at få vores søn. Så kan man godt tænke at det ikke er fair at sådan nogen bliver gravide!!! Sorry bare min mening!!!

Anmeld

23. februar 2009

Miss BananaHammock

Mormilla skriver:

Hvis man vælger at blive gravid, så burde man da være glad om det så er en pige eller en dreng! Bare barnet er sund og rask, så kan jeg ikke se noget problem. Hvis man virkelig er så dum, burde man ikke blive gravid!!!

Får det meget dårligt ved at høre sådan noget. Nu brugte vi flere år på at få vores søn. Så kan man godt tænke at det ikke er fair at sådan nogen bliver gravide!!! Sorry bare min mening!!!

Kunne ikke være mere enig. Hvad nu hvis deres egen mor ikke ville have haft en pige....

Anmeld

23. februar 2009

MaleneGærup

Er også fuldstændig enig. Har man været i seng med en og bliver gravid må man også tage konsekvenserne heraf (Der kan selvfølgelig være nogle undtagelser) Bliver også lidt sur over det, når man selv har prøvet i over et år at få et barn- er ligeglad hvad vi engang får- håber bare at det er sundt og rask.

Anmeld

23. februar 2009

SaNiNa

Mormilla skriver:

så enig

Anmeld

23. februar 2009

DK

Da jeg blev gravid med Kirstine, var JM sikker på at det var tvillinger, men pga der var sommerferie gik der 4 uger inden jeg kune blive scannet.
Derfor betalte vi os fra en scanning på et privat-hospital. Lægen ville ikke sige hvad køn hun var, da mange indvandrere kom og ville have kønnet at vide, og hvis det så var en pige, ville de også have en abort.
Det er satme utroligt!! Man går det med klump i halsen over om alt er i orden med ønskebarnet, og så smider andre det hele på gulvet fordi det er forkert køn!!!

FØJ

Anmeld

23. februar 2009

charlottekri

hm... er det kina vi bor i?? eller et par århundreder tilbage i tiden??? sikke da en forældet tankegang!! Føj!!

Anmeld

23. februar 2009

Musen5

Altså.... det der er i min verden fuldkommen utilgiveligt!!

Jeg kan forstå at men vælger at få det fjernet hvis der er noget galt.... MEN DER ER SQ DA IKKE NOGET GALT I AT VÆRE PIGE!!!!!

Hvad tænker sådan nogle mennesker på!?!

Det kan gøre mig så tosset når folk gør sådan noget

Musen5 12+4

Anmeld

23. februar 2009

Balderson

At man vælger en abort fordi at kønnet er en pige, må stå for disse kvinders egen regning...

Jeg kunne personligt ikke leve med det valg at vælge en pige fra...

Anmeld

23. februar 2009

pussekat

jeg kan bliv over man ikke vil have en pige også er det så mange som er i fertilitet og ønske sig en barn også dem som kan selv vil ikke have en pige
Det kan gøre mig så tosset når folk gør sådan noget
vil køre på sygehus så jeg / vi kan kom igen med at stik mig også så vi kan få vorse ønske barn også selv om det bliv en pige eller dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.