Første jordemoderundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. december 2011

female

Så har jeg været til første jordemoderundersøgelse. En rigtig sød jordemoder, og så fik jeg lov til at lytte til bebs' hjertelyd. En rigtig dejlig lyd! Troede egentlig ikke, at hun ville lytte efter den, men hun ville gerne gøre forsøget, hvis jeg blot lovede ikke at blive for skuffet, hvis det ikke lykkedes. Desværre havde jeg sagt til manden, at der ikke var grund til at han tog fri fra arbejde, da jeg ikke troede der var meget indhold i besøget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

pemiro

female skriver:

Så har jeg været til første jordemoderundersøgelse. En rigtig sød jordemoder, og så fik jeg lov til at lytte til bebs' hjertelyd. En rigtig dejlig lyd! Troede egentlig ikke, at hun ville lytte efter den, men hun ville gerne gøre forsøget, hvis jeg blot lovede ikke at blive for skuffet, hvis det ikke lykkedes. Desværre havde jeg sagt til manden, at der ikke var grund til at han tog fri fra arbejde, da jeg ikke troede der var meget indhold i besøget.

Årh skønt at høre
Jeg har endnu ikke hørt bebs hjerte, kun set det slå(eller manden så det, jeg ku ikke se det )

Hvad laver man til første jordemoderbesøg? Skal til mit snart nemlig

Anmeld

2. december 2011

female

Det var faktisk primært en hyggesnak med jordermoderen. Hun spurgte hvordan det gik, og om jeg havde gener af graviditeten. Desuden spurgte hun, om vores samliv i forbindelse med graviditeten, og hun målte blodtryk.

Derefter undersøgte hun min mave for at sikre sig at livmoderen voksede planmæssigt og til sidst lyttede hun efter hjertelyd. 

Jeg fik desuden nogle papirer med hjem til underskrift om bl.a. fælles forældremyndighed mv.

Anmeld

2. december 2011

LilleLene

pemiro skriver:

Årh skønt at høre
Jeg har endnu ikke hørt bebs hjerte, kun set det slå(eller manden så det, jeg ku ikke se det )

Hvad laver man til første jordemoderbesøg? Skal til mit snart nemlig

hørte de det heller ikke til NF  
det gjorde jeg da

Anmeld

2. december 2011

LilleLene

female skriver:

Det er skønt at høre den lyd

glæder mig godt nok også til mødet med min jordemoder

Anmeld

2. december 2011

pemiro

LilleLene skriver:

hørte de det heller ikke til NF  
det gjorde jeg da

Der var ikke lyd på, hun sagde bare at det likle hjerte slog meget fint
Ved ikke om det er fordi de har svært ved at høre det, pga min livmoder ligger bagud, så tarmene støjer for hjertelyden

Anmeld

3. december 2011

LilleLene

pemiro skriver:

Der var ikke lyd på, hun sagde bare at det likle hjerte slog meget fint
Ved ikke om det er fordi de har svært ved at høre det, pga min livmoder ligger bagud, så tarmene støjer for hjertelyden

nå det var da mærkeligt

Håber snart du kommer til at høre det så, det giver et helt sug i hjertet når man hører det

Anmeld

23. december 2011

LotusCPH

Du skal nok komme til at høre lyden. Men det er også svært at forholde sig til en scanning. Altså har heller ikke kunne se de rigtige ting på eller fra baby. Det var kun gyn og manden der var enige om det de kunne se. Men det skal jo nok komme, jo længere man kommer. (forhåbentlig)

JM mødet har vi også her d.5 Januar. Men ja det er vidst bare hyggesnak om ve og vel omkr. graviditeten. Gener og andet. og det videre forløb. Bare en go gang tjit. tjat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.