navne betydning ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2009

DK

Jeg vidste faktisk ikke hvad hendes navn betød, så jeg har lige slået det op.

Kirstine = Kærligt menneske som holder af regelmæssighed og faste rammer.

He he, dat passer faktisk perfekt på hende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2009

Nemesis

agnieszka skriver:

kan desværre heller ikke finde MATHINUS så det er ikke kun dig..

From the Roman name Martinus, which was derived from Martis, the genitive case of the name of the Roman god MARS. Saint Martin of Tours was a 4th-century bishop who is the patron saint of France. According to legend, he came across a cold beggar in the middle of winter so he ripped his cloak in two and gave half of it to the beggar. He was a favourite saint during the Middle Ages, and his name has become common throughout the Christian world.

An influential bearer of the name was Martin Luther (1483-1546), the theologian who began the Protestant Reformation. The name was also borne by five popes (two of them more commonly known as Marinus). Other more recent bearers include the German philosopher Martin Heidegger (1889-1976), the American civil rights leader Martin Luther King (1929-1968), and the American filmmaker Martin Scorcese (1942-).

Ikke helt samme stave måde..meen mon ikke det er det samme alligevel. :-)

Anmeld

23. februar 2009

Musen5

Liv er et latinsk navn som betyder skønheds gudinde og smukke tøs!

Benjamin betyder så vidt jeg husker "lillebror" eller "den lille/mindste" Lidt komisk taget i betragtning af at han skal være storebror til sept.

Musen 12+4

Anmeld

23. februar 2009

Balderson

DK skriver:

Jeg vidste faktisk ikke hvad hendes navn betød, så jeg har lige slået det op.

Kirstine = Kærligt menneske som holder af regelmæssighed og faste rammer.

He he, dat passer faktisk perfekt på hende!

Sikke et flot navn jeres datte har ;0)

Hvis vi får en pige så skal hun også hedde Kirstine.. Det hed min bedstemor, deraf navnet..

Men nu ved jeg da hvad det betyder ;0) Tak

Anmeld

23. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Idun er asynje for ungdom, sundhed og skønhed. Hun passer æblehaven i asgaard og er den smukkeste af asynjerne. Brage, som er aserne skjald, er helt vildt forelsket i hende. Det er usikkert, hvorvidt de to var gift, eller om brage blot kurtiserede Idun.

Navnet Idun er identisk med Ydun og Idunn, da I og Y runen er den samme. I norge staves Idun oftest med dobbelt n i enden.

Jeg vil altid vælge et navn, jeg ved hvad betyder, da jeg syntes at de energier der er bundet til navnet, giver man videre til sit barn.

For os er det naturligt at vælge navne fra den nordiske kultur, da vi er asatro og praktiserer dette.

Derudover, syntes jeg at navnet er smadder smukt!!!

Anmeld

23. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ps... Ved da også hvad en evt. Lillebror/søster skal hedde, hvis/når det kommer til det

Pige: Frigg... : Odins kone og asynje for den kloge kærlighed og familiens styrke.

Dreng: Sindre, den dygtigste af dværgenes håndværker og 'navne-fader' til vores vikinge gruppe (Sindres Æt)

Anmeld

23. februar 2009

A.

ladydan1 skriver:

From the Roman name Martinus, which was derived from Martis, the genitive case of the name of the Roman god MARS. Saint Martin of Tours was a 4th-century bishop who is the patron saint of France. According to legend, he came across a cold beggar in the middle of winter so he ripped his cloak in two and gave half of it to the beggar. He was a favourite saint during the Middle Ages, and his name has become common throughout the Christian world.

An influential bearer of the name was Martin Luther (1483-1546), the theologian who began the Protestant Reformation. The name was also borne by five popes (two of them more commonly known as Marinus). Other more recent bearers include the German philosopher Martin Heidegger (1889-1976), the American civil rights leader Martin Luther King (1929-1968), and the American filmmaker Martin Scorcese (1942-).

Ikke helt samme stave måde..meen mon ikke det er det samme alligevel. :-)

tak tak

Anmeld

23. februar 2009

Natasja Savage Andersen

www.babynames.com

Ved godt den er engelsk.. men den er stadig god..

Anmeld

23. februar 2009

Natasja Savage Andersen

fra www.Babynames.com

The meaning of the name Nicky is
Victory Of The People

The origin of the name Nicky is English

Alternate spellings: Nikky

Notes: Short form of Nicholas or Nicole

Anmeld

23. februar 2009

Nadi

www.navnesnak.dk

Oliver:
Navnet er kommet til engelsk fra det franske Olivier. Oliver betyder, ”oliventræsdyrker, olivenlund”.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.