Anonym skriver:
Har ikke lyst til at stå frem med hvem jeg er, skal bare høre om der er nogen der lider af samme problem
Landet ligger sådan at HVER gang jeg har haft mine mens. så får jeg svamp, og det har været så slemt de sidste gange at jeg har måtte smøre mig med Brentacort, som mit barn har fået udskrevet til svamp i ble området?!
Det er ikke til at være nogle steder fordi det klør sådan, og det er kun udvendig?? Har prøvet at snakke med lægen, men det fik jeg ikke noget ud af.
Nogen der lider af det samme?? og hvad har I gjort ??
Klassisk problem og SÅ irriterende, men ikke pinligt for der er så mange der lider af det 
Det skyldes at hele balancen i underlivet ændrer sig op til og under mens. De følgende råd kan afhjælpe/lindre.
-Når du har haft svamp skal alt undertøj vaskes ved 60 grader, da bakterien ellers overlever i vask og kan smitte dig igen. Det samme gælder håndklæder du har tørret dig med i området.
-Vask højest området 1 gang dgl. og meget gerne i Vivag intimsæbe da den indeholder mælkesyrebakterier der forebygger. Vask aldrig i anden sæbe.
-Efter sex så vask i Vivag, da sæd indeholder noget som kan fremprovokere svamp hvis man er disponeret i forvejen.
-Køb på apoteket en creme fra Vivag som hedder "Vivag 2i1 gel - langtidsvirkende fugtighedsgel med glideeffekt". Den kan både bruges som intim fugtighedsgel og som glidecreme. Det er godt at smøre med den før sex og efter vask som fugtighedscreme. Den forebygger nemlig og tilfører de gode mælkesyrebakterier.
-Brug bind frem for tampax (vigtigt!).
-Prøv til hverdag eller i alt fald op til og under mens kun at bruge undertøj der ikke sidder for stramt og er lavet af åndbart materiale som fx bomuld.
Anmeld