Graviditet og rygning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. februar 2009

Mette Nelson

Hejsa til alle der læser mit lille indlæg.

Jeg er langt om længe endelig blevet gravid. Min mand og jeg har været igang med fertilitets behandling siden Marts 2008.
Vi er nu i lykkelige omstændigheder. Vi skal til vores første ultralyds scanning på Tirsdag.
Mit lille problem er at jeg har været ryger indtil den dag vi fik opkaldet fra fertilitets doktoren om at vores 2. IUI forsøg har båret frugt. JUBII

Jeg har altid sagt at jeg ville holde op med at ryge lige så snart jeg fandt ud af at jeg var gravid. Og jeg har stort set været røgfri i en uge. Jeg må dog desværre indrømme at det er svære end jeg havde regnet med, og jeg har haft et par enkelte cigaretter. Jeg førsøger ihærdigt at tænke på den lille klump, der nu er bosat i min mave, men det er ikke helt nok...

Har nogen en rigtig god ide til hvad jeg kan gøre. Jeg hader at jeg har haft et par smøger ( sammenlagt 4 cigaretter siden jeg fandt ud af det)

Jeg har ikke lyst til at tage flere kilo på end hvad er nødvendigt, og jeg er træt af at små spise....

Gode ideer????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2009

Katjaro

Allerførst - kæmpetillykke med graviditeten. Og tillykke med den gode beslutning om at lægge tobakken på hylden. Jeg har selv været der for nu 5 år og 2 måneder siden da jeg ventede min første.

Hvad med nikotin erstatningsprodukter???

Brug tyggegummi eller lignende - men brug det KUN når du slet ikke kan udholde tanken om ikke at ryge en smøg.

Ellers kunne et råd at være: Gå ud og børst tænder hver gang du har rygetrang. For trangen går over i løbet af et par minutter igen.

Skræl en masse gulerødder og tyg dig igennem en når trangen melder sig....

Held og lykke med projekt ikkerygning - tro på at det skal lykkes - og tænk positivt:

DIT BARN HAR GODT AF AT DU IKKE RYGER

Held og lykke

Katja 28+4

Anmeld

22. februar 2009

BinaMor

tag en beslutning! sig til dig selv. nej aldrig mere. og hvor er det skønt at være fri!! (det er snart 2 måneder siden jeg stoppede og aldrig har jeg haft det så godt selvom jeg troede jeg "aldrig" ville få det hyggeligt igen)

læs denne bog. den er bare virkningsfuld. alle dem jeg kender der har læst den er stoppet...
Endelig ikkeryger-for kvinder

Anmeld

22. februar 2009

ekzunz

Personligt ville jeg være fløjtende ligeglad om jeg så skulle tage 10 kg. på ved at holde op med at ryge! Hellere lidt for meget på sidebenene end at barnet får røg!
I Nyhederne i sidste uge fortalte de at rygning er meget mere skadeligt end hidtil antaget, så hvis slik og søde sager er det der kan få dig til at stoppe nu, så ville jeg altså hoppe på den vogn. Jeg ved godt at overvægt bestemt heller ikke er sundt, men i denne siutation gælder det bare om at stoppe rygetrangen.

Ved godt at det ikke var det her du efterlyste, men jeg kan bare ikke helt forstå at vægt skal have noget med sagen at gøre lige nu, Håber virkelig for dig at du finder styrken til at lade cigaretterne ligge!!!

Og stort tillykke med graviditeten.

Anmeld

23. februar 2009

mortil(nichlasogmathias)

tusinde gange tillykke, hvor er det dejligt for jer, TILLYKKE:::
da jeg for ca 17 mdr blev gravid stoppede jeg samme dag og har ikke røget siden... jeg kan godt sætte mig i dit sted, det er kanon svært bare at stoppe, det er jo en afhænighed... men for dit barns skyd, så hold dig selv i ørene og lad vær... jeg havde det nok lidt nemmere ved at stoppe da jeg simpelthen var så syg og brækkede mig ved tanken om en smøg...

Anmeld

23. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mette Nelson skriver:

Hejsa til alle der læser mit lille indlæg.

Jeg er langt om længe endelig blevet gravid. Min mand og jeg har været igang med fertilitets behandling siden Marts 2008.
Vi er nu i lykkelige omstændigheder. Vi skal til vores første ultralyds scanning på Tirsdag.
Mit lille problem er at jeg har været ryger indtil den dag vi fik opkaldet fra fertilitets doktoren om at vores 2. IUI forsøg har båret frugt. JUBII

Jeg har altid sagt at jeg ville holde op med at ryge lige så snart jeg fandt ud af at jeg var gravid. Og jeg har stort set været røgfri i en uge. Jeg må dog desværre indrømme at det er svære end jeg havde regnet med, og jeg har haft et par enkelte cigaretter. Jeg førsøger ihærdigt at tænke på den lille klump, der nu er bosat i min mave, men det er ikke helt nok...

Har nogen en rigtig god ide til hvad jeg kan gøre. Jeg hader at jeg har haft et par smøger ( sammenlagt 4 cigaretter siden jeg fandt ud af det)

Jeg har ikke lyst til at tage flere kilo på end hvad er nødvendigt, og jeg er træt af at små spise....

Gode ideer????????

Prøv at skrive til Liza, hun er også oprettet bruger herinde. Jeg lærte hende at kende på netbaby og hun er holdt op med at ryge i forbindelse med hendes nuværende graviditet.

Jeg VED at hun havde god støtte fra nettet, altså terminsgruppen. Så måske var det også noget for dig? AT få et heppekor???

Håber du har held med det!! Om ikke for dig selv, så babyen!!!

Anmeld

23. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bare lige for en kort bemærkning: Hvor er du SEJ at du tør stå ved at det er svært med rygning i et forum som dette!!! Du risikerer en masse belærende og småhellige kommentarer fra eks- og ikkerygere, så hvor er det bare FLOT at du tør række ud og bede om et godt råd alligevel!!

MVH En ryger som godt ved at det bliver svært at stoppe en dag når der skal laves baby!

Anmeld

25. februar 2009

ønske barn

Hej - som der ganske rigtig skrives fra en af de andre, så er det sejt at du i dette forum tør melde så klart ud. Jeg vil indrømme, at jeg læste dit oplæg med foragt. Personligt har jeg svært ved at sætte mig ind i at man "med vilje" vil skade sit lille foster. Og når det så er sagt, så er det nok ikke lige det du har brug for at høre, det ved du jo åbenlyst allerede . Hvis jeg selv var i samme båd, så ville jeg enten prøve hypnose eller akupunktur - som jeg har hørt at ex-rygere i min omgangskreds har haft held med. Du kan også kontakte en rygestopinstruktør - prøv at google det, der kommer en masse gode forslag.

Held og lykke med rygestoppet - håber det lykkes for dig. Og bare lige endnu en opsang - Det skader fosteret, at ryge, der er ingen undskyldning - beklager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.