Jeg har en Stabyhoun som er mere end almindeligt bange for høje lyde og fyrværkeri. Hun vil allerhelst bare være nede i kælderen hvor hun kan få lov at putte på et tæppe. Det betyder dog ikke, at hun holder med at være bange. Når vi går ned til hende, ryster hun og er virkelig virkelig bange.
Vi prøvede for 2 år siden at give hende piller fra dyrlægen. Det beroligede hende noget men var alligevel ikke helt godt for man kunne se på hende, at hun selv var klar over, at der var noget galt. Hun var jo halv-dopet og havde derfor ikke helt styr over bentøjet.
Sidste år (nu kommer svaret
) købte jeg efter anbefaling fra en veninde noget naturmedicin til mennesker som hedder Bach´s Rescue Remedy - på dansk Bach´s nødhjælpsdråber.
De kan købes i Matas.
Vi startede op lige efter jul med at hun fik 3 dråber morgen, middag og aften. I løbet af et par dage var hun oppe på 10 dråber 3 gange dagligt.
Og vi fortsatte nogle dage efter nytår hvor der jo stadig skydes krudt af.
Det er ikke nødvendigvis nogen mirakelkur. Vores hund ville stadig gerne ned i kælderen men hun var rolig og ikke i panik og hun lå bare og sov og det virkede som om, at hun var afslappet.
Min venindes hunde havde stor glæde af det. De var slet ikke bange og opførte sig som normalt i den periode, de fik dråberne.
Jeg kan i hvert fald varmt anbefale dråberne. De bruges til mennesker med eksamens-skræk, angstanfald, fobier osv.
Held og lykke med det - vi benytter os helt sikkert af dråberne igen i år 
Anmeld