Jer med hunde - Hvad gør I nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.231 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. november 2011

Mira0911

Vores hund er skrækslagen for fyrværkeri... 

Jeg har prøvet Baldrian piller som ikke virker, Relax som heller ikke virker... Nogle andre nogen som heller ikke virker... 

Kan I ikke fortælle mig hvad i bruger af naturmidler? 

Er blevet frarådet på det groveste ikke at få piller fra dyrlægen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

FrkT

Vores hunde har der ikke været problemer med nytårsaften... de kan godt blive lidt småurolige og smågø nogle enkelte gange, men de falder til ro, når vi siger der ikke er noget og når de kan mærke på os at vi er rolige. Så vores får ikke noget.

Kender dog nogen som giver deres hunde en kvart sovepille hver (altså menneskesovepille) i starten af aftenen... aner ikke hvor godt/skidt det er, men de siger at det hjælper, da deres hunde er meget utrygge og urolige nytårsaften (de bor også i udkanten af en større by)...

Anmeld

30. november 2011

Isabeau

Paco her blir ikke generet af det, men den forrige hund vi havde fik vi beroligende til og den, vi havde før ham, kom på et pensionat natten over. 

Anmeld

30. november 2011

Isabella_mor

ja sidste år var vi kun indenfor, og der var han tryg nok, han rystede da lidt lille obi basse, men ja det var ikke så slemt. men da vi skulle gå tur med ham så blev han rigtig bange...

men vi bor også i kbh, i år tager vi ham med til nordsjælland, og der regner jeg ikke med at det er så slemt som her, og så bliver jeg indenfor sammen med hunden for jeg HADER selv fyrværkeri.

Anmeld

30. november 2011

twinny

køb eller hent noget fyrværkeri lyde.... Også sæt det på lavt og klap og vær glad, leg med hunden, så hunden kan se der er ikk noget farligt i lydene og forbinder det med noget godt og begynd at sætte lyden op... Vi har to hunde, der overhovedet ikk tænker over det.... de er endda med ude på altanen og glo ¨på det...

så det virkede her...

Anmeld

30. november 2011

sweet

Mira0911 skriver:

Vores hund er skrækslagen for fyrværkeri... 

Jeg har prøvet Baldrian piller som ikke virker, Relax som heller ikke virker... Nogle andre nogen som heller ikke virker... 

Kan I ikke fortælle mig hvad i bruger af naturmidler? 

Er blevet frarådet på det groveste ikke at få piller fra dyrlægen... 

Det er altid en god ide at den kan være i nærheden af jer og så hvis har et lille hjørne hvor i kan lave en lille hule med noget tæppe over så kan den altid gå der ind hvis den har brug for fred..

Anmeld

30. november 2011

Mira0911

sweet skriver:

Det er altid en god ide at den kan være i nærheden af jer og så hvis har et lille hjørne hvor i kan lave en lille hule med noget tæppe over så kan den altid gå der ind hvis den har brug for fred..

Vi skal være hjemme hunden og bare os... Så det bliver slet ikke noget problem... 

Anmeld

30. november 2011

Mira0911

twinny skriver:

køb eller hent noget fyrværkeri lyde.... Også sæt det på lavt og klap og vær glad, leg med hunden, så hunden kan se der er ikk noget farligt i lydene og forbinder det med noget godt og begynd at sætte lyden op... Vi har to hunde, der overhovedet ikk tænker over det.... de er endda med ude på altanen og glo ¨på det...

så det virkede her...

Ja har godt læst om de cd'er.... 

Anmeld

30. november 2011

Fru Vinther

Jeg har en Stabyhoun som er mere end almindeligt bange for høje lyde og fyrværkeri. Hun vil allerhelst bare være nede i kælderen hvor hun kan få lov at putte på et tæppe. Det betyder dog ikke, at hun holder med at være bange. Når vi går ned til hende, ryster hun og er virkelig virkelig bange.

Vi prøvede for 2 år siden at give hende piller fra dyrlægen. Det beroligede hende noget men var alligevel ikke helt godt for man kunne se på hende, at hun selv var klar over, at der var noget galt. Hun var jo halv-dopet og havde derfor ikke helt styr over bentøjet.

Sidste år (nu kommer svaret   ) købte jeg efter anbefaling fra en veninde noget naturmedicin til mennesker som hedder Bach´s Rescue Remedy - på dansk Bach´s nødhjælpsdråber.
De kan købes i Matas. 

Vi startede op lige efter jul med at hun fik 3 dråber morgen, middag og aften. I løbet af et par dage var hun oppe på 10 dråber 3 gange dagligt.
Og vi fortsatte nogle dage efter nytår hvor der jo stadig skydes krudt af.

Det er ikke nødvendigvis nogen mirakelkur. Vores hund ville stadig gerne ned i kælderen men hun var rolig og ikke i panik og hun lå bare og sov og det virkede som om, at hun var afslappet.

Min venindes hunde havde stor glæde af det. De var slet ikke bange og opførte sig som normalt i den periode, de fik dråberne.

Jeg kan i hvert fald varmt anbefale dråberne. De bruges til mennesker med eksamens-skræk, angstanfald, fobier osv. 

Held og lykke med det - vi benytter os helt sikkert af dråberne igen i år 

Anmeld

30. november 2011

sweet

Mira0911 skriver:

Vi skal være hjemme hunden og bare os... Så det bliver slet ikke noget problem... 

vores den store har altid haft en lille hule og det har virket fint.. den lille er jeg så spændt på for det er hans første nytårsaften.. har dog på fornemmelsen at han kan finde på at gø helt vildt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.