Jeg sad igår det meste af aften og læste rundt omkring på nettet angående sosu hjælper uddannelsen.... Der er nogle ting jeg gerne lige vil have på plads inden jeg bestemmer mig for at søge ind på hjælper uddannelsen...
Så håber der sidder nogle derude der kan hjælpe.... 
Hvis jeg kan, så kan jeg komme ind på sosuhjælper uddannelsen med en løn på 9500,- før skat hvis jeg:
Adgangskrav:
Du kan søge om optagelse på uddannelsen til social- og sundhedshjælper, hvis du:
- har gennemført grundforløbet til Social- og Sundhedsuddannelserne
- har mindst 1 års uddannelse eller 1 års arbejdserfaring, der er erhvervet efter undervisningspligtens ophør efter folkeskoleloven. Selvom du ikke har 9 års skolegang, ophører undervisningspligten efter folkeskoleloven senest d. 31. juli det år, hvor du fylder 17 år eller har afsluttet grundskolen eller en ligestillet uddannelse.
- har anden relevant erfaring, der svarer til punkt 2 (herunder grundforløbet til erhvervsuddannelserne)
har opnået tilsvarende kvalifikationer som nævnt under punkt 1, 2 og 3 i udlandet.
Min erfaring jeg har:
Passet en lettere handicappet pige i 3 år..
Arbejdet i butik i 1½ år...
Arbejdet i ældreplejen i 3 mdr.
Taget grundforløbet på teknisk skole til kok, tjener, slagter, bager og ernæringsassistent..
Arbejdet i køkkenet på et plejehjem..
Jeg har IKKE 9. klasses afgangseksamen...
Burde jeg kunne komme ind på den uddannelse med den erfaring jeg har til en sum af 9500,- pr. måned når jeg er 27 år!?!?!
Hvis jeg kan, så kan jeg få boligstøtte på ca. 2339,- (Kan man godt få det når man lejer en lejlighed privat og ikke igennem en boligforening?)
Jeg kan vel også søge om friplads til tøserne?
Skal jeg fremvise noget dokumation for noget af min erfaring?
Håber virkelig der sidder nogle derude som kan hjælpe mig... Jeg brænder for at ende med at være sosu assistent og komme væk fra kontanthjælpen....
Spørgsmålet er så, kan jeg komme ind på uddannelsen mht. de adgangskrav der ovenfor i tråden?