Ej hvor er jeg glad!!! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. november 2011

Pianisten

Synes bare lige jeg skulle dele det her med jer...

Har altid været en stor pige og døjet meget med min vægt. Som 12 årig i 2003 smed jeg så 12 kg, ved at gå med min mor til vægtvogterne, og det pyntede virkelig meget. Men så stoppede vi desværre, og som årene gik tog jeg det hele på igen. Da jeg flyttede hjemmefra, tabte jeg mig egentlig også en del fordi jeg boede alene, men det kom også alt sammen på igen. Så flyttede jeg sammen med min nuværende kæreste, og han er virkelig en tynd pind, og han kan spise præcis hvad der passer ham. Han drikker bl.a. også meget sodavand osv., så jeg fik jo hurtigt indført nogen rigtig dårlige vaner.

I juli i år hoppede jeg så på vægten efter mange år hvor jeg havde undgået den, og fik nærmest et nervøst sammenbrug. Der stod 103,1 kg på vægten og jeg tænkte bare... shit... er det virkelig SÅ slemt? Men det var egentlig februars forfærdelige IntroFests billeder der gik mig mest på - startede på pædagogseminariet den 11. februar og var til fest om aftenen, og det så altså bare ikke særlig godt ud

Så slog det mig altså lige pludseligt, at jeg skulle tage og gøre noget ved det, og det skulle altså være nu. Har ellers snakket om det mange gange før, men det er aldrig rigtig blevet til noget. Altid røget tilbage i de gamle vaner. Så jeg overvejede mine muligheder: Økonomisk set havde jeg på ingen måde råd til at begynde til vægtvogterne igen, da de der møder koster meget når man kun er på SU synes jeg. Havde, i princippet, heller ikke rigtig råd til at begynde i et fitness center, men jeg tjekkede alligevel priserne ud. Fandt frem til Dansk Fitness, som er en lille bitte kede i Danmark, som egentlig var meget billige for studerende. Og bare det, at jeg havde SKÆNKET fitness center en tanke er et KÆMPE spring for mig - for jeg har altid HADET motion som pesten, fordi jeg har været så stor, fordi jeg har følt mig åndssvag når jeg bevæger mig, og fordi jeg har astmatisk broncittis, så mine lunger kolapser når jeg laver noget. Jeg brugte MANGE, MANGE dage på at overtale mig selv til at gå ned i det her fitness center, ved godt det er fuldstændig langt ude, men var nærmest rædselslagen for at folk ville stille sig op på række og grine af mig Og så endelig, en morgen, så tog jeg mig endelig sammen til at tage telefonen i hånden og få bestilt en tid, hvor jeg bagefter sad .... shit shit shit shit! Haha. Var nærmest ligeså nervøs som når man skal på sin første date.

MEN, jeg overlevede, og jeg kom i gang med et program og fik en rigtig sød træner. Men som månederne har gået, så var der bare intet fremskridt med vægten overhovedet, desværre. Jeg tabte et kg i starten, og tog det så på igen. Men jeg er nok naiv på sådan nogen punkter, for jeg tænkte: arh.. jeg behøver da ikke lægge min kost om.. jeg kommer til at tabe mig fint med fitness alene! ... nej .. absolut nej. Det gik bare i stå.

I forbindelse med at jeg så blev syg i midten af november, besluttede jeg mig for, at gøre noget ved kosten også. Så stillede mig op på vægten, 103,1 kg sagde den, og så sagde jeg nej.. nu skal det fa**** være nok... og så satte jeg mig ned og snakkede med min kæreste. Han står nemlig for alt indkøb og madlavning her i huset. Snakkede med ham om hvor meget det betød for mig at få tabt mig, og det er på tide, at vi får lagt vores kost om - også for hans skyld, for det er heller ikke så sundt for ham, at han spiser usundt selvom han er en pind. Han støttede mig 100% og var klar til at springe ud i projektet, så det gjorde han, med begge ben. Vi aftalte dog en dag om ugen - fredag - hvor vi kan spise præcis som vi vil, så vi ikke taber lysten.
Og han har bare været så sød siden da, han har lavet alt muligt sundt og lækkert mad til os. Han er endda begyndt at smørre sunde madpakker, boller med alt muligt lækkert salat, og nogen gange giver han mig en bøtte med alle mulige forskellige grøntsager med i skole Det er bare så sødt af ham, at han gider det.

Nå, men det korte af det lange er altså, at jeg siden onsdag den 16. november har tabt 2,9 kg!!! hvilket i dag, den 30. november 2011 giver mig en vægt på 99,6 kg!!! Jeg er SÅ GLAD! Det der berygtede 3 cifrede tal har altid været min værste fjende, men nu ser det endelig lyst ud! Jubiiiii! Er ganske tilfreds med mig selv, at jeg har tabt 2,9 kg på 2 uger, det er sgu fedt.

Undskyld det lange indlæg, men mååååtte bare ud med det! Jeg kan, jeg vil, JEG GØR DET

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

ønskerbaby

Kan godt forstå du er glad det er da sejt gået på to uger du skal da virkelig være stolt af dig selv

Anmeld

30. november 2011

AnneBJ

FUck hvor er du da sej!!! Keep up the good worK!! 

Anmeld

30. november 2011

Pianisten

AnneBJ skriver:

FUck hvor er du da sej!!! Keep up the good worK!! 

Tusind tak Nu er der pludseligt et formål med at gå til fitness igen

Anmeld

30. november 2011

Melbek

Sååå flot!!! Tillykke med de første tabte kg. Og hvor er det dejligt med en mand der hjælper dig. Han må da også ha fået en del mere energi, med jeres nye kost?

Anmeld

30. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Ej hvor fedt!!! Stort tillykke med vægttabet. Bare bliv ved  Sidder og bliver helt glad på dine vegne!

Og lækkert med en som virkelig støtter op omkring det, gid min kæreste var sådan

Anmeld

30. november 2011

Pianisten

Melbek skriver:

Sååå flot!!! Tillykke med de første tabte kg. Og hvor er det dejligt med en mand der hjælper dig. Han må da også ha fået en del mere energi, med jeres nye kost?

Tusind tak Nej faktisk ikke, vi har ikke kunne mærke nogen forskel på hans energi endnu - jeg håber virkelig det snart kommer. Han har altid døjet meget med træthed, og jeg hører hver eneste dag, at han er træt og ikke orker noget som helst. Jeg ved ikke, om det hænger sammen med at han simpelthen ikke indtager nok; han får det rigtig skidt hvis han spiser morgenmad, og spiser derfor først frokost ved 1 tiden (og oftest ikke særlig meget), og så spiser han en portion aftensmad. Nogen gange aftensnack, men det er også det. Han indtager virkelig ikke ret meget. Men det er da blevet lidt bedre efter han er startet i skole, så jeg håber det vender på et tidspunkt

Anmeld

30. november 2011

Pianisten

rikkeregnbue skriver:

Ej hvor fedt!!! Stort tillykke med vægttabet. Bare bliv ved  Sidder og bliver helt glad på dine vegne!

Og lækkert med en som virkelig støtter op omkring det, gid min kæreste var sådan

Ja det er fantastisk at han gider, og super fedt at han ikke engang bliver stødt over at jeg siger hans madlavning i princippet ikke er godt nok Men han tager det meget roligt og elsker nye madlavningsudfordringer, så det får han!

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

Og så har vi da lige en superstolt mor på sidelinjen

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2011

Pianisten

SussieThyssen skriver:

Og så har vi da lige en superstolt mor på sidelinjen

Kærligst
Sussie

Jaaaa

Er spændt på at se om jeg kan modstå alle julens fristelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.