kom frisk med lister og budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.891 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. november 2011

henh01

Vi snakker bryllup herhjemme... Men da pengene er små og vi VIL giftes indenfor det første års forlovelse har manden endnu ikke været på knæ.

Vi havde egentlig snakket om at holde det i et selskabslokale der inkl. serveringspersonale, mad, borddækning, blomster og des. lign.. Kom i dit fine tøj og sæt dig til bords konceptet.

MEN det koster 1000 kr kuv. og vi ville gerne lige se om det måske kunne gøres billigere, hvis man nu selv lejer lokale, dækker bord, bestiller mad, henter drikkelse i Tyskland og sådan.

Men hvad skal man så tænke på?
Hvad koster blomsterdek?
Hvormange serveringspersonaler skal man bruge og hvad er deres løn?

Må jeg se Jeres lister og Jeres bryllupsbudgetter? Hvor holdt I det og hvad løb det op i alt i alt? - sparede I på noget?

Vores "liste" ser umiddelbart sådan her ud:

Selskabslokale a 1000 kr kuv:

kjole, make up. hår og negle
tøj og frisør gommen
tøj og frisør ungerne
ringe
kørsel
brydebuket og knaphulsblomster
kage
morgengaver
fotograf
liveband

Selv lejede lokale:

Mad udefra
duge, servietter og æsker til diverse
drikkelse; øl, vin, vand, spiritus
slik, chokolade og kaffe inkl likør

Hmm mangler vi noget???

Jeg kan jo se på vores lister at det ikke bliver et billigt bryllup, men jeg vil meget gerne søge lidt inspiration

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

ModerNatur

henh01 skriver:

Vi snakker bryllup herhjemme... Men da pengene er små og vi VIL giftes indenfor det første års forlovelse har manden endnu ikke været på knæ.

Vi havde egentlig snakket om at holde det i et selskabslokale der inkl. serveringspersonale, mad, borddækning, blomster og des. lign.. Kom i dit fine tøj og sæt dig til bords konceptet.

MEN det koster 1000 kr kuv. og vi ville gerne lige se om det måske kunne gøres billigere, hvis man nu selv lejer lokale, dækker bord, bestiller mad, henter drikkelse i Tyskland og sådan.

Hvad koster blomsterdek?

Må jeg se Jeres lister og Jeres bryllupsbudgetter? Hvor holdt I det og hvad løb det op i alt i alt? - sparede I på noget?

tøj og frisør gommen
tøj og frisør ungerne
ringe
kørsel
kage
morgengaver
fotograf
liveband

Selv lejede lokale:

Mad udefra

Hmm mangler vi noget???

Jeg kan jo se på vores lister at det ikke bliver et billigt bryllup, men jeg vil meget gerne søge lidt inspiration

opper den lige og følger med..  -min kæreste HAR nemlig været på knæ, så vi skal giftes næste sommer..

Men min kæreste (forlovede) friede med de samme ringe vi bruger som vielsesringe.. Så er der da ikk dobbelt-udgift der..

Anmeld

30. november 2011

henh01

Issa skriver:

opper den lige og følger med..  -min kæreste HAR nemlig været på knæ, så vi skal giftes næste sommer..

Men min kæreste (forlovede) friede med de samme ringe vi bruger som vielsesringe.. Så er der da ikk dobbelt-udgift der..

Det har vi også talt om, men ved ikke hvordan han gør det når han gør det.

Men set udfra den liste vi har så kommer det hurtigt op i 90000 kr og så varer det nok lige et par år eller 10 før vi skal giftes.. haha Håber på råd til at mindste udgifterne.

Anmeld

30. november 2011

hmg86

Altså vi skal giftes næste år og ønsker ikke at skulle stå for alt for meget selv.. jeg ledte derfor vidt og bredt efter et billigt sted, og fandt heldigvis et sted, hvor vi selv kan være med til at styre kuvertprisen.. så vi kom ned på omkring 600 kr pr kuvert og så bliver bordene dækket, der er personale og professionelle i køkkenet.. og det er så med 7 timers vin, vand og øl ad libitum..

Ellers har jeg valgt at lave indbydelser selv, og portoen sparer vi ved at udlevere dem til forskellige fester og julefrokoster nu her.. post danmark er sgu blevet dyr..

Alle andre ting har været på samme facon.. har ledt længe og kigget mange muligheder igennem både med band, frisør, fotograf osv..

Og så er jeg så heldig at have en god veninde til at lave kagen og en ven af familien til brudebuket.. 

Anmeld

30. november 2011

henh01

Fynni skriver:

Altså vi skal giftes næste år og ønsker ikke at skulle stå for alt for meget selv.. jeg ledte derfor vidt og bredt efter et billigt sted, og fandt heldigvis et sted, hvor vi selv kan være med til at styre kuvertprisen.. så vi kom ned på omkring 600 kr pr kuvert og så bliver bordene dækket, der er personale og professionelle i køkkenet.. og det er så med 7 timers vin, vand og øl ad libitum..

Ellers har jeg valgt at lave indbydelser selv, og portoen sparer vi ved at udlevere dem til forskellige fester og julefrokoster nu her.. post danmark er sgu blevet dyr..

Alle andre ting har været på samme facon.. har ledt længe og kigget mange muligheder igennem både med band, frisør, fotograf osv..

Og så er jeg så heldig at have en god veninde til at lave kagen og en ven af familien til brudebuket.. 

hvad løber det så op i?

Anmeld

30. november 2011

K&S

henh01 skriver:

Hvad koster blomsterdek?

tøj og frisør gommen
tøj og frisør ungerne
ringe
kørsel
kage
morgengaver
fotograf
liveband

Selv lejede lokale:

Mad udefra

Hmm mangler vi noget???

Vi var til bryllup hos en veninde og hendes mand i sommers og det var super hyggeligt og meget uformelt - de er ikke til taler, bordplan m.m. Og jeg ved, at hun er meget økonomisk anlagt!

De blev gift langs Københavns kanaler, på en skøn bådebro - hun ankom i en cykeltaxa, han i en speedbåd (som hun ikke vidste om).

Hun havde selv designet og bestilt sin kjole over nettet (der skulle rettes små ting, da den ankom) - og den kostede kun 1.800 kroner!

Hun fik sin søster til at sætte håret og hun lagde selv makeup (det var SUPER flot og elegant).

Hun bandt selv sin buket - tætbundne lyserøde roser med bånd om "håndtaget".

De havde bestilt nogle lette tapasretter (men vi blev fint mætte), som blev spist stående eller ved små borde, der var placeret rundt omkring.

Det var lige lidt inspiration fra venindes bryllup

Hvor bor I henne, hvis man skulle hjælpe med at google lidt?

Anmeld

30. november 2011

hmg86

henh01 skriver:

hvad løber det så op i?

har endnu ikke det præcise budget endnu, men omkring 60.000 kr. inkl. alt..

Frisør, make-up, tøj.. det hele..  

Anmeld

30. november 2011

henh01

K&S skriver:

Vi var til bryllup hos en veninde og hendes mand i sommers og det var super hyggeligt og meget uformelt - de er ikke til taler, bordplan m.m. Og jeg ved, at hun er meget økonomisk anlagt!

De blev gift langs Københavns kanaler, på en skøn bådebro - hun ankom i en cykeltaxa, han i en speedbåd (som hun ikke vidste om).

Hun havde selv designet og bestilt sin kjole over nettet (der skulle rettes små ting, da den ankom) - og den kostede kun 1.800 kroner!

Hun fik sin søster til at sætte håret og hun lagde selv makeup (det var SUPER flot og elegant).

Hun bandt selv sin buket - tætbundne lyserøde roser med bånd om "håndtaget".

De havde bestilt nogle lette tapasretter (men vi blev fint mætte), som blev spist stående eller ved små borde, der var placeret rundt omkring.

Det var lige lidt inspiration fra venindes bryllup

Hvor bor I henne, hvis man skulle hjælpe med at google lidt?

uha jeg er jo MEGET formel Jeg vil have taler osv

Jeg bor i Køge og det skal helst være i nærmiljøet

Anmeld

30. november 2011

K&S

henh01 skriver:

uha jeg er jo MEGET formel Jeg vil have taler osv

Jeg bor i Køge og det skal helst være i nærmiljøet

Det er jeg også, vores bryllup var meget traditionelt men også meget dyrt

Vi har været til bryllup her:

http://www.restaurant-haandvaerkeren.dk/

og det var været super godt...! De har en lille gårdhave, hvor man kan serverer bryllupskage om eftermiddagen eller måske byde på en lille drink inden middagen (og mens brudeparret får taget billeder).

Og ja, I må sige til, hvis I mangler en fotograf, min mand har efterhånden fotograferet til mange bryllupper

Anmeld

30. november 2011

henh01

K&S skriver:

Det er jeg også, vores bryllup var meget traditionelt men også meget dyrt

Vi har været til bryllup her:

http://www.restaurant-haandvaerkeren.dk/

og det var været super godt...! De har en lille gårdhave, hvor man kan serverer bryllupskage om eftermiddagen eller måske byde på en lille drink inden middagen (og mens brudeparret får taget billeder).

Og ja, I må sige til, hvis I mangler en fotograf, min mand har efterhånden fotograferet til mange bryllupper

det ser meget lækkert ud.. Vil dog ikke have et tidsbegrænset arrangement. Og der skal være fri bar all night long

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.