Har et problem med min mødregruppe jeg vil spørge om hjælp om..
Vi har mødtes i en måned nu, og det er i princippet en god gruppe. Pigerne er søde og der er ikke noget konkurrence om hvis børn der kan hvad først. Dejligt.. Vi kan også snakke personlige ting så det er super.
Der er bare et problem, og det er en af pigerne. Hun er meget sød, det er ikke det, men hun er meget snakkende. I kender måske typen.. Som fylder mega meget og snakker hele tiden. Hun snakker kun om sig selv og hendes oplevelser og problemer og er dårlig til at spørge ind. Det er vildt svært at få et ord indført, og hvis man gør, og prøver at fortælle noget, så afbryder hun og begynder at tale om sig selv.
Fx hvis jeg starter med at fortælle vi havde en større diskussion om hvem der skulle give flasken forleden dag, så inden man overhovedet får fortalt historien, bryder hun ind og begynder at snakke om hende og flasken. Det betyder man føler sig kanon dum, fordi man blev afbrudt og kun fik fortalt en halv historie.
Vi skal hele tiden høre på hende og hvor hårdt hun har haft det og ditten og datten, og selvom alle pigerne er pisse søde og dejlige at være sammen med, begynder jeg at føle jeg ikke får det ud af det jeg skal.
Jeg har vildt meget brug for at kunne snakke om mine baby-bekymringer, stress i parforholdet osv. Og få respons, men det er der ikke plads til, når hun hele tiden snakker og afbryder.
Hvad ville i gøre? Føler ikke det er muligt at sige det til hende med risiko for hun bliver vred og stemningen ødelægges, for har indtryk af hun er lidt nærtagende..
Anmeld