Tirsdag d. 13/9-11 vågnede jeg kl. 03 ved nogle plukkeveer (troede jeg) som jeg synes var utrolig kraftige. Jeg begyndte, uden at vække min kæreste, at tage lidt tid mellem den, og den sagde 4 min. Jeg besluttede mig for at vække ham kort efter, da smerterne var ret voldsomme. Jeg fik ringet til fødegangen kl 04, jordemoderen sagde jeg skulle prøve at spise en panodil og sove vide. Den gik altså ikke og jeg ringede kort tid efter igen. Så vi kørte til Randers Sygehus og var derinde kl. 05.30.
Jeg bliver undersøgt og er 3 cm åben. Jeg får mig en stue med kar og så slapper vi af så meget vi nu engang kan. Jeg husker en masse halsbrand og får noget mod det samtidig med jeg ligger med en varmepude.
Kl. 08 er der vagtskifte og vi hilser på den nye jordemoder.
Kl. 10 er veerne taget godt til og jordemoderen fylder karret så jeg kan komme i vand. Det er virkelig skønt, men desværre har det den effekt at mine veer aftager en smule. Der er nu ca. 6 min. mellem hver ve. Så jeg kommer op af vandet igen, over på sengen med mine varmepuder i lænden. Er 5 cm åben.
Kl. 11.45 er veerne stadig aftagende, men jeg kommer op at stå lidt hængende henover sengen med en sækkestol. Det er rart at komme lidt op at stå, selvom det er svært når veerne er der.
Kl. 13 beslutter jordemoderen og jeg at vi skal prøve de såkaldte bistik. Så hun ligger 10 saltvandspapler henover maven under en ve, og for fanden det gjorde ondt. I øvrigt så det også super væmmeligt ud, og faktisk havde det heller ingen effekt. Så det var lidt spild. Jeg er 8 cm åben, men mit vand er endnu ikke gået af sig selv.
Kl. 13.30 er jeg super udmattet, så jeg får ekstra ilt i maske. Det hjælper mig, men mine arme og ben snurre helt vildt, så er nødt til at holde lidt igen med masken.
Kl. 14.40 tager jordemoderen vandet, da mine veer er hyppigere og jeg er 9 cm åben. Det kommer i en mega skylle og jeg har pressetrang. Men har stadig en kant fortil, så bliver rådet til ikke at presse endnu. Det er virkelig hårdt. Har det faktisk bedst stående ved sengen med min iltmaske. Jeg skal også prøve at sidde på alle 4 i sengen, da babyen skal roterer lidt inde i maven.
Kl. 15.30 er der igen vagtskifte. Møder en ny jordemoder. Jeg ligger på skiftevis højre og venstre side og har stor stor pressetrang. Er stadig 9 cm åben. Mine veer er desværre aftagende endnu. Kommer med 4 min. interval. Så jeg får lagt et ve-drop.
Kl. 16.30 er jeg 10 cm åben og presser spontant. Jeg ligger på højre side og får lidt saft og druesukker mellem veerne, for at få energi. Der siver fortsat lidt vand ud og alt er fint.
Kl. 17.25 presser jeg fortsat. Jeg har den seneste time lært teknikken. Min kæreste holder mine ben, så det er nemmere at presse uden lyd. Jeg går i stå i en ve mens hovedet sidder halv ude og er du gal en sviende smerte. Men jordemoderen får ringet efter en sundhedsplejerske og min kæreste må knappe min bluse op. Så ved jeg det er tæt på!
Kl. 17.32 kommer William til verden i et ordentlig skrig. Han bliver lagt over til mig med det samme. Det er bare den vildeste følelse i verden, meget ubeskrivelig og alle smerter fuldstændig glemt. Tænk vi er blevet forældre. Det er en vanvittig tanke.
William på 4160 gram og 54 cm er helt perfekt og født uden smertelindring (der virkede). Jeg har fået en 2. grads bristning, der hurtigt bliver syet. William bliver lagt til mit bryst og sutterefleksen er perfekt. Ved 21 tiden bliver vi overført til patienthotellet, og her begynder vores nye liv som lille lykkelig familie på 3 personer!