HJÆLP: Når manden frier til kvinden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.695 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. november 2011

Anonym trådstarter

Hej kære kvinder

Nu kom manden fuld hjem fra julefrokost i weekenden og snakkede vældigt om bryllup (vi er ikke forlovede, men har et barn sammen) og så er jeg kommet til at tænke på, hvordan det fungerer, hvis han nu skulle vælge og fri...

Er det kun kvinden, som får en ring og så køber man vielsesringe til begge to til den dag man skal giftes

eller

Køber manden ringe til både ham selv og kvinden og så genbruges disse til brylluppet?

Ved man kan gøre begge dele - men hvad er mest normalt, hvis man kan sige det sådan?

Lige et lille spørgsmål fra en forvirret kvinde (som håber lidt på, at man hører sandheden fra børn og fulde folk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

.....

Man hører nu tit at det kun er kvinden der får forlovelses ring på, da manden ikke kan lide følelsen af at have en ring på, da de ikke plejer at gå med ringe i forvejen som os tøser . Men så når de er gift får de så endelig en ring på, som de bliver nødt til at vænne sig til at have på 

Så lige for tiden: Manden køber en forlovelses ring til damen, og så går de sammen ud og kigger på vielses ringe til begge.

Selvom jeg nu synes at det ser bedst ud hvis begge parter har forlovelses ringe på

Anmeld

29. november 2011

sandorff

Anonym skriver:

Hej kære kvinder

Nu kom manden fuld hjem fra julefrokost i weekenden og snakkede vældigt om bryllup (vi er ikke forlovede, men har et barn sammen) og så er jeg kommet til at tænke på, hvordan det fungerer, hvis han nu skulle vælge og fri...

Er det kun kvinden, som får en ring og så køber man vielsesringe til begge to til den dag man skal giftes

eller

Køber manden ringe til både ham selv og kvinden og så genbruges disse til brylluppet?

Ved man kan gøre begge dele - men hvad er mest normalt, hvis man kan sige det sådan?

Lige et lille spørgsmål fra en forvirret kvinde (som håber lidt på, at man hører sandheden fra børn og fulde folk)

vi gjorde det at ved forlovelsen fik vi begge en ring på. ved vores bryllup fik vi den begge pudset og fik sat en diamant i min...

Anmeld

29. november 2011

Isabella_mor

både og..

nogle par vælger jo at forlove sig uden at man nødvendigvis behøver at have en ring, 

andre vælger at det kun er kvinden der får en ring i forb. med frieriet, og så går de sammen ud og finder en ring der passer sammen til ham og hende.

nogle vælger bare at starte med matchende ringe.. 

nogle vælger at få to sæt. et til forlovelse og et til bryllup.. så man hver især har to ringe.

nogle bytter bare forlovelsesringen over fra den ene hånd (hvor forlovelsesringen "skal" sidde, til der hvor vielsesringen "skal" sidde.

og nogle bruger slet ikke ringe.

men det er jo lige hvad man er til..

rent traditionelt tror jeg at det er det med at bytte ringen over på den anden finger når man bliver gift. men ja traditioner bliver skiftet ud og der kommer nye traditioner i forbindelse med de ting vi bla, ser i USA. med store diamantringe når manden frier.. 

Anmeld

29. november 2011

Witt

Da min svoger og svigerinde blev forlovet havde de begge en ring ..
Ved faktisk ikke hvad er er mest normalt, ..

Anmeld

29. november 2011

Hasselnødden

Min mand friede til mig juleaften 2009 og gav mig en "foreløbig" forlovelsesring - da jeg var højgravid (termin januar) og da vi så var kommet hjem og havde vænnet os til at være nybagte forældre tog vi ud og fik de rigtige forlovelsesringe i den rigtige størrelse, nu hvor vandet var ude af min krop så både han og jeg havde en. I den fik vi skrevet Juleaften 2009 - og da vi blev gift i juni beholdt vi dem men fik indskrevet 2. juni 2011 i - der er hverken diamanter eller andet tingeltangel end klassiske runde guldringe  med en enorm stor betydning i sig selv.

Anmeld

29. november 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej kære kvinder

eller

Altså vi fik begge en ring. de var dog ikke ens da min skulle ha en stor diamant i syns manden så vi køber nye ved brylluppet

Anmeld

29. november 2011

hmg86

Jeg havde sagt til min kæreste, at den dag det blev aktuelt, behøvede jeg ikke en forlovelsesring, vi kunne sagtens bare finde dem vi skulle bruge som vielsesringe også..

Hvad jeg ikke vidste var, at han allerede havde købt en ring, så det endte ud i at jeg fik en forlovelsesring, og så har vi sammen været ude og vælge vores vielsesringe til brylluppet næste år.. 

Anmeld

1. december 2011

Dinna88

Altså, jeg synes man LÆNGE har set at når folk blev forlovede, så bar de begge ringe. Men jeg synes traditionerne omkring bryllup er lidt ved at komme igen; at kvinden er den eneste der bærer ring frem til bryllup.

Hvis min kæreste engang vælger at fri til mig, så skal han godt nok ikke have ring på Det er først når vi bliver gift.  Jeg holder fast på, at når man forloves, så er det med EN ring til kvinden. En tidligere klassekammerat blev friet til med en ring til 8.000, og den vælger de ikke at genbruge til bryllup, men der går så også længe før de skal giftes. 

Anmeld

14. december 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar allesammen - ser ud til der er lidt delte meninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.