Det er sådan at en jeg kender læser på uni. Personen har ikke flere su klip, og har mistet sin lejlighed da personen ingen penge har.
Der er startet en revaliderings sag op, da personen har fået at vide (af en socialrådgiver hos egen læge) at det burde personen kunne få, grundet svær depression og at personen har været længere om sit studie pga. det.
En revaliderings sag tager rigtig lang tid! Op til et år. I denne periode har personen ikke én øre overhovedet og har været nødt til at flytte hjem til sin mor. Skal lige siges at personen er 30.
Da personen kommer på kommunen siger de at han skal søge kontanthjælp, mens revaliderings sagen kører dette vil sige han skal melde sig ud af studiet. Da personen snakker med en socialrådgiver i kontanthjælpen, får personen at vide at det kan han ikke, da det vil skade personens revaliderings sag.
Det forstår jeg ikke! Man kan jo godt være sygemeldt på kontanthjælp. Hvorfor skulle det skade personens sag, han kan jo bare være ikke arbejdsmarkedsparat? Er der slet intet sikkerhedsnet til personer som kommer i klemme på denne måde??
Personen har virkelig kæmpet og depressionen blev først opdaget sent, jeg er virkelig ked at det på personens vegne og ville ønske jeg kunne hjælpe, derfor prøver jeg her!
Anmeld