Ridning under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.864 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. november 2011

pemiro

Hej alle i kloge tøser
Er der nogle af jer der har redet under graviditet?
Hvornår valgte i at stoppe?

Rider stadig selv, og er i 13. Uge. Bør jeg stoppe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Dinna88

Du kan sagtens skridte.. Hele vejen igennem. Hvornår du skal stoppe med trav og galop ved jeg ikke. Men jeg tænker, at hvis du rider en stor hest, så kan du blive ved længere i forhold til stødene. De løber jo meget "blødere"

Anmeld

29. november 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg red også selv under min første graviditet.. det gjorde jeg frem til seks uger før fødsel..

Men jeg synes faktisk, at det er svært.. du kender jo din hest, og så er det virkelig vigtigt, at du lytter til din krop og mavefornemmelse..

Anmeld

29. november 2011

Jonatansmor

pemiro skriver:

Hej alle i kloge tøser
Er der nogle af jer der har redet under graviditet?
Hvornår valgte i at stoppe?

Rider stadig selv, og er i 13. Uge. Bør jeg stoppe?

Jeg fik af vide af lægen, at sålænge jeg nogenlunde yndefuldt og uden det vilde besvær, kunne kravle op på hesten selv skulle jeg bare fortsætte.

Men er hesten en lurendrejer og kan finde på at smide med dig er det nok en rigtig dårlig idé

Anmeld

29. november 2011

Ma-lu

Min læge sagde til mig da jeg ringede derned og sagde jeg var gravid ( uge 8) at jeg måtte ikke ride.!! Rider slet ikke, men hun troede jeg var en anden

Anmeld

29. november 2011

nathja

jeg red uder mine første 2 graviditeter ikke hver dag og ikke noget vildt, bare en hyggetur nogle gange om ugen, så længe du har en okay fornemmelse af din hest skulle der ikke være nogen forhindringer, rider stadig nu her hvor jeg er i halvvejs i min 3 graviditet, trods bækkenløsning (selvfølgelig ikke hvis det er en af de dårlige dage), jeg ved min lille hest passer godt på mig og taber mig ikke, hun ved jeg er gravid så hun er meget påpasselig og meget opmærksom på hvor hun sætter benene og  på mig.. har heller ikke så langt op da jeg har en lille islandsk uldtot..

Anmeld

29. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Rid du bare end til du ikke kan mere,det sker der ingenting ved.

Desværre har de fleste læger og JM'er ikke en skid forstand på graviditet og motion,og slet ikke ridning.

Så længe du lytter til din krop,sker der ikke noget.

Der er større risiko for at blive kørt ned,og abotere,end at du falder af hesten og abotere,lidt tankevækkende,ik?

Men lægerne fraråder dig jo ikke at gå uden for af den grund.

Anmeld

29. november 2011

M&M's Mor

Blot du mærker efter din krop og din hest for det er jo kun dig der kender den så sker der intet...har selv redet under begge mine graviditeter og har en fuldblod på 166 i stang og det gik fint indtil 6-8 uger før fødsel men så kunne jeg ikke komme op mere pga maven... men havde den ikke været i vegn havde jeg fortsat...

Anmeld

29. november 2011

pemiro

M&M's Mor skriver:

Blot du mærker efter din krop og din hest for det er jo kun dig der kender den så sker der intet...har selv redet under begge mine graviditeter og har en fuldblod på 166 i stang og det gik fint indtil 6-8 uger før fødsel men så kunne jeg ikke komme op mere pga maven... men havde den ikke været i vegn havde jeg fortsat...

Hihi den jeg rider er 170, og jeg selv er kun 164
Men vi står op via rampe pga dovenskab måske kan jeg så blive ved længe endnu.. Jubiii
Lægen sagde nemlig jeg skulle stoppe, men helt ærligt, den er i maven endnu og jeg har hverken ondt eller noget.. Så skadeligt kan det jo ikke være. Får ikke ligefrem slag i maven eller lign.

Tror bare mange ser det som total farlig sport hvis ikke de selv rider

Anmeld

29. november 2011

M&M's Mor

Hihi den jeg rider er 170, og jeg selv er kun 164
Men vi står op via rampe pga dovenskab måske kan jeg så blive ved længe endnu.. Jubiii
Lægen sagde nemlig jeg skulle stoppe, men helt ærligt, den er i maven endnu og jeg har hverken ondt eller noget.. Så skadeligt kan det jo ikke være. Får ikke ligefrem slag i maven eller lign.

Tror bare mange ser det som total farlig sport hvis ikke de selv rider

Jamen så er vi samme højde så jeg kan ikke se noget problem i det så længe det ikke er en skør kugle som prøver at smide dig af hvert 5 min...ja du ved sikkert hvad jeg mener...

Og ja er helt enig med dig omkring at folk som ikke kender til hesteverden mange gange udtaler sig for hurtigt men er nok fordi det jo er så stort et dyr...så kan det jo godt virke lidt skræmmende...men jo ikke for os hestemennesker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.