Det brænder!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Mælk hjælper hver gang på mig - og jeg har haft halsbrand i 3 måneder nu 

Mælk er vel basisk i forhold til mavesyren? Jeg har i hvert fald ingen problemer med at fjerne halsbrand med mælk... 

Mælk har en PH-værdi på 6,5 og mavesyre ligger på 2-3 stykker... Er længe siden jeg har haft kemi, men det burde vel stadig være neutraliserende i forhold til syren... Ellers forstår jeg i hvert fald ikke hvorfor det virker.

Spiser dog Balancid i rigelige mængder nu - mirakelmiddel 

Det der sker når du hælder mælk ned i mavesyren er, at den skiller ad i to grupper..den basiske del, som skyldes kalken i mælken og mælkesyredelen, og det er mælkesyren, som går i forbindelse med mavesyren og udvikler en forhøjet syrekoncentration.
Det der gør at mælk lige nu og her virker som om den neutraliserer, er den basiske del med kalken i, men når den er brugt op, så er mælkesyren sammen med mavesyren igang med endnu større ulykker.
Det er rent faktisk også derfor det stinker så afskyeligt og skiller ad når småbørn gylper.

Min far var kemiker, og forklarede mig i sin tid om syre-baseforbindelser og jeg har selv lidt af kronisk mavekatar hele mit liv, og tro mig..mælk er det værste man kan give en med mavekatar..det forværrer det kun.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Det der sker når du hælder mælk ned i mavesyren er, at den skiller ad i to grupper..den basiske del, som skyldes kalken i mælken og mælkesyredelen, og det er mælkesyren, som går i forbindelse med mavesyren og udvikler en forhøjet syrekoncentration.
Det der gør at mælk lige nu og her virker som om den neutraliserer, er den basiske del med kalken i, men når den er brugt op, så er mælkesyren sammen med mavesyren igang med endnu større ulykker.
Det er rent faktisk også derfor det stinker så afskyeligt og skiller ad når småbørn gylper.

Min far var kemiker, og forklarede mig i sin tid om syre-baseforbindelser og jeg har selv lidt af kronisk mavekatar hele mit liv, og tro mig..mælk er det værste man kan give en med mavekatar..det forværrer det kun.

Kærligst
Sussie

Min læge sagde at mælk var fint mod halsbrand hvis jeg synes det virkede - men det er ikke medicin; dvs. hvis man har mavekatar eller mavesår, så er det ikke mælk man skal drikke...

Mon ikke man bare skelner der?

Under alle omstændigheder virker det jo åbenbart ikke for alle; mælk blev lige lovligt dyrt og mættende i længden for mig - og ikke så handy at have i tasken, så derfor gik jeg over til Balancid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.