Hvad gør jeg når far ikke overholder samværsaftalen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.523 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Anonym trådstarter

Min søn blev hentet af sin far idag og skal være hjemme hos ham i 3 timer. Dette er sket efter aftale med statsforvaltningen og er helt i orden med mig....han skal jo tilbringe tid sammen med ham. Men hvad skal jeg gøre ved det når faren afhenter vores søn en halv time før aftalen?? Vi er ikke på god fod med hinanden og han var meget aggressiv da han kom...er bange for at han heller ikke overholder den tid han skal være hjemme hos mig igen. Vores søn må ikke overnatte hos sin far endnu, dette blev også besluttet i statsforvaltningen. Faren presser dog på iegn og igen for at få ham til overnatning, men vores dreng er ikke klar....hvad hvis han bare lægger ham til at sove derhjemme og siger at han ikke kommer med ham, for nu sover han??

Håber nogen kan hjælpe?? Jeg tænker på at ringe til statsforvaltningen imorgen ang den tidligere afhentning...er det ok?   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Noneother

Du skal skrive alt ned han gør. -og så må du have nogen hos dig (hvis muligt) når han henter. Så kan han ikke true sig til barnet.

Hvis ikke far aflevere til tiden ville jeg starte med at ringe til politiet. De gør normalt ikke noget, med mindre barnet er i fare, men hvis han virker truende overfor dig, så kan du nok få dem til at rykke ud.

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Du skal skrive alt ned han gør. -og så må du have nogen hos dig (hvis muligt) når han henter. Så kan han ikke true sig til barnet.

Hvis ikke far aflevere til tiden ville jeg starte med at ringe til politiet. De gør normalt ikke noget, med mindre barnet er i fare, men hvis han virker truende overfor dig, så kan du nok få dem til at rykke ud.

Jeg har holdt dagbog siden vi gik fra hinanden og skrevet ned hvornår han har været her for at besøge vores søn...og oftest har der været noget familie eller venner hos mig når han har været her. Selvom der er andre til stedet råber han stadig op og ter sig rigtig grimt...men er da glad for at andre ser det også!

Har godt tænkt på det med politiet, men nu må jeg se hvordan det går her i aften...

Tak for dine råd! Er glad for at få lidt input til det her...

Anmeld

28. november 2011

Noneother

Anonym skriver:

Jeg har holdt dagbog siden vi gik fra hinanden og skrevet ned hvornår han har været her for at besøge vores søn...og oftest har der været noget familie eller venner hos mig når han har været her. Selvom der er andre til stedet råber han stadig op og ter sig rigtig grimt...men er da glad for at andre ser det også!

Har godt tænkt på det med politiet, men nu må jeg se hvordan det går her i aften...

Tak for dine råd! Er glad for at få lidt input til det her...

Ja du kan jo ikke gøre andet end at håbe på at han overholder jeres aftale.

Har du ikke kamera i din mobil så du kan filme næste gang han går amok? Du kan jo bare ligge den til at optage hver gang han kommer forbi. Så har du bevis lige der.

Synes virkelig ikke at du skal lade ham slippe ad sted med sin truende adfærd. For dit barns skyld.

Anmeld

28. november 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Kan desværre ikke hjælpe dig med ville da ikke gå uden og gi en kæmpe

Anmeld

28. november 2011

Mille83

Anonym skriver:

Min søn blev hentet af sin far idag og skal være hjemme hos ham i 3 timer. Dette er sket efter aftale med statsforvaltningen og er helt i orden med mig....han skal jo tilbringe tid sammen med ham. Men hvad skal jeg gøre ved det når faren afhenter vores søn en halv time før aftalen?? Vi er ikke på god fod med hinanden og han var meget aggressiv da han kom...er bange for at han heller ikke overholder den tid han skal være hjemme hos mig igen. Vores søn må ikke overnatte hos sin far endnu, dette blev også besluttet i statsforvaltningen. Faren presser dog på iegn og igen for at få ham til overnatning, men vores dreng er ikke klar....hvad hvis han bare lægger ham til at sove derhjemme og siger at han ikke kommer med ham, for nu sover han??

Håber nogen kan hjælpe?? Jeg tænker på at ringe til statsforvaltningen imorgen ang den tidligere afhentning...er det ok?  

Er han blevet afleveret ved dig igen?? 

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig med ville da ikke gå uden og gi en kæmpe

Tak!

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Ja du kan jo ikke gøre andet end at håbe på at han overholder jeres aftale.

Har du ikke kamera i din mobil så du kan filme næste gang han går amok? Du kan jo bare ligge den til at optage hver gang han kommer forbi. Så har du bevis lige der.

Synes virkelig ikke at du skal lade ham slippe ad sted med sin truende adfærd. For dit barns skyld.

Han blev afleveret til tiden og hans far gik igen med det samme! Havde også en gæst på besøg, det hjalp vist....! Næste gang er der også middagsgæster ved afleveringstid..ellers må jeg prøve det med mobilen! 

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Mille83 skriver:

Er han blevet afleveret ved dig igen?? 

Ja, han blev afleveret til tiden! Heldigvis!  

Anmeld

28. november 2011

henh01

Vi fik af vide at det hed +/- 30 min så at han kom 30 min for tidligt er ikke noget SFV vil gøre noget ved, da de anser det som normalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.