Hjælp.... Mangler de gode råd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. februar 2009

Mutti2

Hej piger.

Jeg må nok erkende, at det med at spise ordentligt og sundt ikke lige funker å godt!!!

Jeg er afhængig af søde sager, og bruger flere penge på det, end på noget som helst andet (bortset fra mad til lille-pigen).
Jeg skal hele tiden have et eller andet... is, kager, slik, chips... ja rækken er rigtig lang.

Men det skal have en ende.... nogen ideer??

Jeg sørger for min datter spiser 6 gange om dagen (3 store + 3 mellem måltider). Men jeg selv spiser som regel kun aftensmad + en h...... masse søde sager.

Jeg er ikke glad for grønsager og salat. Jeg elsker at købe det, og bliver så stolt af mig selv når jeg gør det. Men det ender altid med at vi ikke får det spist, og jeg smider det ud. Jeg giver Milla-Victoria en masse sunde ting, men kan ikke selv få det ned.

Jeg er svag, når det kommer til at spise sundt og varieret. og det har stået på i mange år. Selv da jeg gik i folkeskolen var det et problem for mig.

Under graviditeten kunne jeg spise, og det gik rigtigt godt, men det skyldtes ene og alene min datter. Men selv om jeg siger til mig selv, at jeg ikke vi kunne holde til det her i længden, hjælper det mig bare slet ikke.

Pls kom med nogle gode råd. Jeg bliver nødt til at gøre noget ved det her.
Håber der er nogen der kan hjælpe.

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2009

Miamaja

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej piger.

Jeg må nok erkende, at det med at spise ordentligt og sundt ikke lige funker å godt!!!

Jeg er afhængig af søde sager, og bruger flere penge på det, end på noget som helst andet (bortset fra mad til lille-pigen).
Jeg skal hele tiden have et eller andet... is, kager, slik, chips... ja rækken er rigtig lang.

Men det skal have en ende.... nogen ideer??

Jeg sørger for min datter spiser 6 gange om dagen (3 store + 3 mellem måltider). Men jeg selv spiser som regel kun aftensmad + en h...... masse søde sager.

Jeg er ikke glad for grønsager og salat. Jeg elsker at købe det, og bliver så stolt af mig selv når jeg gør det. Men det ender altid med at vi ikke får det spist, og jeg smider det ud. Jeg giver Milla-Victoria en masse sunde ting, men kan ikke selv få det ned.

Jeg er svag, når det kommer til at spise sundt og varieret. og det har stået på i mange år. Selv da jeg gik i folkeskolen var det et problem for mig.

Under graviditeten kunne jeg spise, og det gik rigtigt godt, men det skyldtes ene og alene min datter. Men selv om jeg siger til mig selv, at jeg ikke vi kunne holde til det her i længden, hjælper det mig bare slet ikke.

Pls kom med nogle gode råd. Jeg bliver nødt til at gøre noget ved det her.
Håber der er nogen der kan hjælpe.

Knus Pernille

ohh jeg tror dine madvaner er forkerte. sorg for at have masser af god sund mad og spis det. sorg for at spise sundt god mad forst og saa bagefter giv dig lov til lidt sodt.saa undgaa du trangen til sode og usunde sager. det er det eneste der har virket og virker for mig

Anmeld

21. februar 2009

Honningblomst

Du vil gerne have at din datter har sin mor i mange år og kan yde optimalt og ikek mindst været et godt forbillede...er det ikke motiovation nok??
Begynd at dyrke noget motion hvis ikke du gør, og så skal du vilde stoppe...ingen kommer og gør det for dig og ingen har de vise sten...det er ene og alene DIG der skal ændre dine dumme vaner, så vær sej som du ved du er og vis over for dig selv at du godt kan.,
Held og lykke...
Knus Eva..som skal over og svømme nu...weeee...

Anmeld

23. februar 2009

Liva

Hej

Ja, jeg er selv/har selv været i samme sukker-suppedas. I mine velmagtsdage var jeg også meget slem til at kompensere for mit sukkerindtag ved at springe måltider over, men tro mig det er ikke vejen frem...

For mig er det vigtigste, når min sukkertrang får fat i mig, at jeg sørger for der ikke er søde sager i huset, så det handler simpelthen om at ændre indkøbsvaner. Sørg evt. for ikke at købe ind så tit, lav en ugeplan, så du ikke falder for fristelsen til at købe søde sager så ofte. Det handler i høj grad også om at bryde en dårlig vane, for selvom sukkertrangen måske ikke forsvinder helt psykisk, så vil du ikke blive ved med fysisk at kræve sukker.

Og så er det altså vigtigt med hyppige og regelmæssige måltider, både for at holde kroppen og forbrændingen i gang, men det kan også dæmpe sukkertrangen. Kan du ikke spise sammen med din datter - det er også rigtig hyggeligt for hende, med det sociale aspekt omkring måltidet... Er mellemmåltidet for min søn på 10 mdr. fx en bolle og lidt frugt, spiser jeg selv et stykke knækbrød og lidt frugt.

Mht. grøntsagerne har jeg ikke rigtig nogen gode råd, men måske det hjælper at være opmærksom på at din datter i høj grad vil se på hvad du spiser, og hvis du ikke selv spiser grøntsager, vil jeg da mene at det er et spørgsmål om tid før hun nægter...

Held og lykke med projekt sukkerfri...

Kh Liva

Anmeld

23. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Hvad du spiser, vil lille pigen spise. Det er tydeligt herhjemme, for når far er hjemme til aftensmad, vil Jesse ikke spise grønt - for det gør far ikke. Dagen efter kan jeg servere den samme slags, og der spiser ham dem med glæde hvis far ikke er hjemme. Det er værd at tænke over når du vil igang med det usunde det du spiser nu er hvad hun vil spise når hun bliver størrer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.