Hvor i maven mærker i liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. november 2011

Callista

Nu er jeg lidt nysgerrig efter at høre jer andre om hvor i mærker jeres lille baby mest?

Jeg er selv i 36+5, og de sidste cirka to uger har baby lagt i UK stilling (det er ihvertfald hvad JM troede), hvor hun før lagde i tværlejde.

Da hun lagde i tværlejde, mærkede jeg hende mest i den ene side (den hvor en jordemoder kunne konstatere under scanning i uge 33 at fusserne lå), og nu hvor hun ligger i UK stilling har jeg mærket hende mest lige over den ene hofte, altså ned mod underlivet og lidt til siden Hvis jeg sidder meget op kan jeg godt til tider mærke at hun bevæger sig oppe mod mine ribben, men det er ikke helt så ofte.

Jeg skal til undersøgelse på torsdag og er MEGET spændt på hvordan hun vender - jeg har jo en ide om at det er fødderne jeg mærker nede under maven, men som førstegangsgravid synes jeg det kan være svært at vide og jeg har ikke som andre haft fornemmelsen af at her stak en fod eller hånd ud. Dog synes jeg at bevægelserne øverst i maven virker lidt større som fx. et hoved.

Så må jeg høre jer, hvor mærker i jeres baby mest ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

MissTas

Callista skriver:

Nu er jeg lidt nysgerrig efter at høre jer andre om hvor i mærker jeres lille baby mest?

Jeg er selv i 36+5, og de sidste cirka to uger har baby lagt i UK stilling (det er ihvertfald hvad JM troede), hvor hun før lagde i tværlejde.

Da hun lagde i tværlejde, mærkede jeg hende mest i den ene side (den hvor en jordemoder kunne konstatere under scanning i uge 33 at fusserne lå), og nu hvor hun ligger i UK stilling har jeg mærket hende mest lige over den ene hofte, altså ned mod underlivet og lidt til siden Hvis jeg sidder meget op kan jeg godt til tider mærke at hun bevæger sig oppe mod mine ribben, men det er ikke helt så ofte.

Jeg skal til undersøgelse på torsdag og er MEGET spændt på hvordan hun vender - jeg har jo en ide om at det er fødderne jeg mærker nede under maven, men som førstegangsgravid synes jeg det kan være svært at vide og jeg har ikke som andre haft fornemmelsen af at her stak en fod eller hånd ud. Dog synes jeg at bevægelserne øverst i maven virker lidt større som fx. et hoved.

puuha, min prinsesse må slå kolbøtter .. mærker hende mange forskellige steder.. den ene side, den anden side, oppe over navlen, nede midt på maven osv. hehe så jeg aner faktisk ikke hvordan hun ligger derinde. Tror hun roder noget rundt

Anmeld

28. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg mærker prinsessen mest ovre i højre side, og så er det bare over alt i højre side

Anmeld

28. november 2011

Moms

Hvis du er i uge 36 så burde du kunne finde hoved og hale på din baby.

Min har godt nok ligget med hovedet nede i flere uger, så måske derfor er det nemt for mig. Jeg er sidst i uge 38 nu.

Men....

Det har længe været nemt for mig at lokalisere ryggen og det gør det jo en hel del nemmere at baby er så stor at jeg ser sikker på i hvilken side fødderne er - der hvor han sparker.

Numsen er en fast ligesom trekantet struktur, mens hovedet jo vil være kuppelrundt.

Næste gang du skal til jordmoder (el. læge hvis der er flere besøg) så spørg om de ikke vil lære dig at mærke hvad der er hvad.

Men prøv bare selv

Moms

Anmeld

28. november 2011

FogL

Altså nu ligger hun med hovedet nedad, og med kroppen mod højre side, og dermed med benene lige omkring ribbenene. så mærker generelt spark i højre side. Men kan sagtens mærke hvis hun slår, det er bare lidt mere hyggeligt hvis du spørger mig  

Jeg er 28+1 i dag, så hun er jo heller ikke helt ligeså stor  

Anmeld

28. november 2011

Carslund

jeg er i uge 36 ca og min dreng holder virkelig fest nogen gange. Især lige nu. Hovedet står heldigvis fast, og har gjort det i lidt tid. Han bokser og danser derinde. Jeg kan tydelig mærke (og nogen gange se) at det er fødder der buler ud... Hænder/albuer/knæer kan jeg ikke så godt se forskel på. Skulle det være numsen der buler ud er den jo meget større og bredere end det andet, men hvis han ikke stod fast, kunne jeg ikke mærke forskel på den og hvovedet-tror jeg ikke.....

Jeg mærker som sagt liv i hele maven....

Anmeld

28. november 2011

MelikkazMoar

Callista skriver:

i højre side.. lige ved ribbenene..

men datter lå i stort set alle måneder samme stilling.. så jeg har ku mærket hende i højre side af maven og siden..

( også en af grundene til jeg har fået tattoveret hendes håndaftryk der omkring jeg plejede at mærke hende   )

Anmeld

28. november 2011

Carslund

MelikkazMoar skriver:

i højre side.. lige ved ribbenene..

men datter lå i stort set alle måneder samme stilling.. så jeg har ku mærket hende i højre side af maven og siden..

( også en af grundene til jeg har fået tattoveret hendes håndaftryk der omkring jeg plejede at mærke hende   )

Ej hvor hyggeligt!!!!

Anmeld

28. november 2011

MelikkazMoar

Carslund skriver:

Ej hvor hyggeligt!!!!

ja.. det gode ved hun lå sådan i samme stilling, var at vi altid kunne finde hende på CTG'en som blev kørt 2 gange ugenligt de sidste 3 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.