Økonomiklub

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. februar 2009

Monica

Herhjemme hos os vil vi meget gerne spare i det daglige... Det irriterer mig at vi efter min mening bruger alt for mange penge på impuls og tant og fjas.

Det er mig der styrer finanserne og det er bestemt ikke fordi vi er ved at gå på tvang eller noget men det nager mig at vi ligesom mange andre (tror jeg) nærmest ikke har en klink på husholdningskontoen når vi når 14 dage hen i måneden. Er der andre der også har det sådan????

Nå men jeg har lånt en rigtig god bog af en der hedder Nebelong, den er ganske vist fra 2004 men mange af de ting hun skriver vil jeg forsøge at bruge til at få skåret væsentligt ned. Hun skriver blandt andet at mange mennesker dårlige økonomi udspringer af at man ikke taler om det hjemme i stuerne og det kan jeg da godt nikke genkendende til.
Både som barn hvor vi søskende ikke blev indlemmet i økonomien men også nu hvor min kære mand ikke interresere sig en døjt for det men regner med at jeg klarer det. Det skal så siges at han ikke brokker sig over vores underskud men han siger heller ikke noget.

Nå men jeg har så de sidste par dage siddet og lavet en vision for vores økonomi og har fået en mega positiv indstilling til at vi kan gøre det men jeg oplever ingen entusiasme fra mandens side.... Det er faktisk nedslående....

Er der nogle der kender det og kunne man forestille sig at der var nogle andre der kunne tænke sig at lave en lille økonomiklub sammen med mig hvor man kunne dele sorger og forhåbentlig mange glæder mht. ens husholdningsøkonomi der gerne skulle blive mega positiv med penge på kontoen den sidste dag i måneden. Her mener jeg så bare det daglige og ikke budget???? Bare et spørgsmål jeg håber at høre respons på:0) Hilsner med ønsket om en god fastelavn. Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.