mortil4dejligepiger skriver:
Det er bare blevet værre de sidste dage. Hun bliver ked af det, når hun skal have mad. Og hun må presses lidt til at spise. Øv, altså. Hun er forkølet, så jeg tænker på, om det måske kan være noget ondt i halsen, der driller, når hun skal synke maden... I don't know. Det er bare rigtig frustererende! Og så synd for min lille pige 
Krydser fingre for at det bliver bedre, når forkølelsen fortager sig!

Sådan en fase var vi også igennem. Ida ville jo nærmest heller ingenting spise, men det er heldigvis ved at gå over.
Jeg fik et godt råd om at komme masser af smør i kartoffelmosen, så det prøvede jeg og det virkede. Så kan man jo bare nedtrappe det efterhånden, så det kommer på et normalt niveau.
Jeg prøvede også ALT med havregrød, for hun ville hverken spise det eller øllebrød til morgenmad.
Tilsidst fandt jeg frem til, at hvis jeg kom havregrynene i minihakkeren, så de nærmest var helt pulveriserede + kom et skefulde jordbærgrød i den færdige havregrød i stedet for sukker/smør, ville hun spise det.
Hun får stadig jordbærgrød i havregrøden, men nu kan hun sagtens spise det selvom det ikke er pulveriseret.
Jeg tror bare, du skal tænke alternativt og prøve en masse, som måske ikke virker så logisk! Lav grøden meget tynd og vandet, så konsistensen nærmest bliver tæt på mælke-agtig.
Ida er stadig ikke vild med alt for groft mad, så jeg kan godt finde på at fortynde aftensmaden med lidt vand fra grøntsagerne eller bare kogt vand og så "jævne" med risgrødspulver.
Håber du kan bruge noget af ovennævnte.
Anmeld