Brokker sig når hun får skemad :-s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. november 2011

mortil4dejligepiger

Hej med jer

Min datter på knap 7 måneder er begyndt på skemad for en måned siden. Det er gået fint. Hun har været glad for majsgrød og hirsegrød om dagen og har spist nogle fine portioner. Om aftenen spiser hun grøntsagsmos og jeg har altid haft fornemmelsen af, at det kan hun rigtig godt lide!

MEN - hun brokker sig! Hun brokker sig så meget, når hun spiser. Hun spiser stadig hele potionen og vi er opmærksomme på ikke at presse hende, ikke at give hende det for hurtigt og ikke for langsomt. Hun sidder fint. Der er god ro til hende og hun bliver tilbudt vand mange gange i løbet af måltidet.

Jeg husker brokkeriet fra tidigere, men jeg kan ikke huske om alle børnene har gjort det og hvor længe det stod på.

Er der nogen af jer, der ha prøvet det?! Og hvornår gik det så over etc.?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

AnneBJ

Så hun spiser trods brokkeriet? I så fald har hun måske bare fundet ud af at hun kan "brokke" sig... 

Er det mens hun venter på ny skefuld mad, når det lige er kommet i munden eller hvordan?

Det lyder jo ikke til I gør noget "forkert"... 

Anmeld

29. november 2011

mortil4dejligepiger

AnneBJ skriver:

Så hun spiser trods brokkeriet? I så fald har hun måske bare fundet ud af at hun kan "brokke" sig... 

Er det mens hun venter på ny skefuld mad, når det lige er kommet i munden eller hvordan?

Det lyder jo ikke til I gør noget "forkert"... 

Jeg ved ikke... Om aftenen spiser hun det hele. Men om dagen er hun svær at få til at spise, synes jeg. Vi må nøde hende lidt  

I dag blev hun rigtig ked af det da hun fik mad og jeg måtte opgive efter 5-7 skefulde. 

Jeg starter arbejde efter nytår og far overtager barslen, så da skal hun jo kunne spise! Åh, lige nu er jeg så frustreret :'-(

Alle gode råd og erfaringer modtages med kyshånd!!

Kram

Anmeld

29. november 2011

DK

Hvis du stadig ammer, så er jeg sikker på at far nok skal få mad i hende. Så er madkasserne jo ikke i sigte og så må man jo tage hvad der bliver budt. Men en dag hvor hun er lidt træt osv, så er det måske bare mere tillokkende med lækre bryster at putte ved?

Jeg kan ikke rigtig hjælpe med det andet da Richard startede på grød da han var 3,5 mdr og var vild med det.

Men så længe hun spiser det sådan nogenlunde fint, så glem da at hun snakker lidt/skælder ud over alt det besvær hun skal have

Anmeld

2. december 2011

mortil4dejligepiger

DK skriver:

Hvis du stadig ammer, så er jeg sikker på at far nok skal få mad i hende. Så er madkasserne jo ikke i sigte og så må man jo tage hvad der bliver budt. Men en dag hvor hun er lidt træt osv, så er det måske bare mere tillokkende med lækre bryster at putte ved?

Jeg kan ikke rigtig hjælpe med det andet da Richard startede på grød da han var 3,5 mdr og var vild med det.

Men så længe hun spiser det sådan nogenlunde fint, så glem da at hun snakker lidt/skælder ud over alt det besvær hun skal have

Det er bare blevet værre de sidste dage. Hun bliver ked af det, når hun skal have mad. Og hun må presses lidt til at spise. Øv, altså. Hun er forkølet, så jeg tænker på, om det måske kan være noget ondt i halsen, der driller, når hun skal synke maden... I don't know. Det er bare rigtig frustererende! Og så synd for min lille pige

Krydser fingre for at det bliver bedre, når forkølelsen fortager sig!

Anmeld

4. december 2011

piadas

mortil4dejligepiger skriver:

Det er bare blevet værre de sidste dage. Hun bliver ked af det, når hun skal have mad. Og hun må presses lidt til at spise. Øv, altså. Hun er forkølet, så jeg tænker på, om det måske kan være noget ondt i halsen, der driller, når hun skal synke maden... I don't know. Det er bare rigtig frustererende! Og så synd for min lille pige

Sådan en fase var vi også igennem. Ida ville jo nærmest heller ingenting spise, men det er heldigvis ved at gå over.

Jeg fik et godt råd om at komme masser af smør i kartoffelmosen, så det prøvede jeg og det virkede. Så kan man jo bare nedtrappe det efterhånden, så det kommer på et normalt niveau.

Jeg prøvede også ALT med havregrød, for hun ville hverken spise det eller øllebrød til morgenmad. Tilsidst fandt jeg frem til, at hvis jeg kom havregrynene i minihakkeren, så de nærmest var helt pulveriserede + kom et skefulde jordbærgrød i den færdige havregrød i stedet for sukker/smør, ville hun spise det. Hun får stadig jordbærgrød i havregrøden, men nu kan hun sagtens spise det selvom det ikke er pulveriseret.

Jeg tror bare, du skal tænke alternativt og prøve en masse, som måske ikke virker så logisk! Lav grøden meget tynd og vandet, så konsistensen nærmest bliver tæt på mælke-agtig.

Ida er stadig ikke vild med alt for groft mad, så jeg kan godt finde på at fortynde aftensmaden med lidt vand fra grøntsagerne eller bare kogt vand og så "jævne" med risgrødspulver.

Håber du kan bruge noget af ovennævnte.

Anmeld

4. december 2011

Janni.

mortil4dejligepiger skriver:

Det med forkølelsen kan godt give brokkeri. Det er med meget brok at Silas spiser sin mad for tiden. Og han er meget snottet 

Og han plejer at sluge sin mad 

Anmeld

13. december 2011

mortil4dejligepiger

piadas skriver:

Sådan en fase var vi også igennem. Ida ville jo nærmest heller ingenting spise, men det er heldigvis ved at gå over.

Jeg fik et godt råd om at komme masser af smør i kartoffelmosen, så det prøvede jeg og det virkede. Så kan man jo bare nedtrappe det efterhånden, så det kommer på et normalt niveau.

Jeg prøvede også ALT med havregrød, for hun ville hverken spise det eller øllebrød til morgenmad. Tilsidst fandt jeg frem til, at hvis jeg kom havregrynene i minihakkeren, så de nærmest var helt pulveriserede + kom et skefulde jordbærgrød i den færdige havregrød i stedet for sukker/smør, ville hun spise det. Hun får stadig jordbærgrød i havregrøden, men nu kan hun sagtens spise det selvom det ikke er pulveriseret.

Jeg tror bare, du skal tænke alternativt og prøve en masse, som måske ikke virker så logisk! Lav grøden meget tynd og vandet, så konsistensen nærmest bliver tæt på mælke-agtig.

Ida er stadig ikke vild med alt for groft mad, så jeg kan godt finde på at fortynde aftensmaden med lidt vand fra grøntsagerne eller bare kogt vand og så "jævne" med risgrødspulver.

Håber du kan bruge noget af ovennævnte.

Tak Pia, hvor er du sød. Super forslag!

Ja, man vil jo gøre hvad som helst for at de skal spise, de kære børn.
Jeg synes, det går bedre nu efter hun ikke er så forkølet mere. I går gik det så lidt tilbage igen, men hun er også vågnet med feber her til morgen og hun hoster meget. Men hvis det "bare" er utilpashed der gør det, så ved jeg jo, at det kun er et spørgsmål om kort tid - så er hun en god spiser igen.

God idé med jordbærbrød! Det skal jeg da helt sikkert prøve at lave til havregrøden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.