Symptomer på graviditetssukkersyge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.335 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. november 2011

AnnaK89

Hvad er det lige præcis man skal hold øje med?

Jeg oplever selv, at jeg er møg tørstig hele tiden, jeg drikker meget vand i løbet af dagen og spiser frugt som indeholder meget vand (vindruer, melon og manderiner), jeg er træt og har en rigtig træls hovedpine (nærmest hele tiden) - indmellem kan jeg godt få kvalme og blive lidt svimmel/døsig 

Men jeg er kun 9+5 - kan jeg allerede have udviklet sukkersyge?

Jeg skal lige sige at jeg har et BMI på 27-28, så jeg skal testes under alle omstændigheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Chevro

Jeg har også en tendens til at drikke konstant! Jeg drikker ufatteligt meget vand om aftenen og inden natten - så skal ofte tisse 2-3 gange i løbet af natten. Men jordmoderen siger at man skal drikke minimum 2½ liter vand dagligt.

Jeg er også begyndt at få hovedpine ofte, og specielt hvis jeg ikke drikker nok! Jeg er også konstant træt, men er jeg i forvejen - så kan ikke helt mærke om det er graviditeten, men tror den gør det værre.

Svimmel bliver jeg også tit, selv når jeg sidder ned på kontoret.

- Men var til læge i sidste uge, og der nævnte jeg det for ham - men han sagde bare at det var helt normalt når man var gravid, fordi der sker så meget når man er gravid.

Skal også tjekkes for gr.diab. 21/12 - men kun fordi min farfar har diab.2.
min bmi er 23

Anmeld

28. november 2011

Nessie

Ifølge min jordemoder (og egen erfaring) får man ingen symptomer på graviditetssukkersyge, derfr bliver man nødt til at skulle have lavet en glukosebelastning, hvis man er i risiko gruppen.

Jeg drak også utrolig meget vand i min graviditet, tror bare at man får en naturligt øget tørst. Den lille tærer jo utrolig meget på moderens depoter

Anmeld

28. november 2011

AnnaK89

Chevro skriver:

Jeg har også en tendens til at drikke konstant! Jeg drikker ufatteligt meget vand om aftenen og inden natten - så skal ofte tisse 2-3 gange i løbet af natten. Men jordmoderen siger at man skal drikke minimum 2½ liter vand dagligt.

Jeg er også begyndt at få hovedpine ofte, og specielt hvis jeg ikke drikker nok! Jeg er også konstant træt, men er jeg i forvejen - så kan ikke helt mærke om det er graviditeten, men tror den gør det værre.

Svimmel bliver jeg også tit, selv når jeg sidder ned på kontoret.

- Men var til læge i sidste uge, og der nævnte jeg det for ham - men han sagde bare at det var helt normalt når man var gravid, fordi der sker så meget når man er gravid.

Skal også tjekkes for gr.diab. 21/12 - men kun fordi min farfar har diab.2.
min bmi er 23

Grunden til jeg sagde det med mit BMI er at når man har et over 27, så skal man testes uanset hvad, så dit har ikke noget med dit BMI at gøre.

Nu har jeg i forvejen en datter, så jeg ved udemærket godt at der sker mange ting i en graviditet - men jeg har aldrig haft det sådan her, heller ikke med min datter.

Jeg har ikke kun hovedpine ofte, men faktisk hele tiden. 24/7 er jeg tørstig.

Jeg har aldrig oplevet det her før.

Anmeld

28. november 2011

AnnaK89

Nessie skriver:

Ifølge min jordemoder (og egen erfaring) får man ingen symptomer på graviditetssukkersyge, derfr bliver man nødt til at skulle have lavet en glukosebelastning, hvis man er i risiko gruppen.

Jeg drak også utrolig meget vand i min graviditet, tror bare at man får en naturligt øget tørst. Den lille tærer jo utrolig meget på moderens depoter

Jeg ved at tørst og øget tissetræng er symptomer - men vidste ikke om der var andet man skulle være opmærksom på?

Jeg har aldrig haft det sådan her med Lærke og hun tærede da eller nok på mig

Anmeld

28. november 2011

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Grunden til jeg sagde det med mit BMI er at når man har et over 27, så skal man testes uanset hvad, så dit har ikke noget med dit BMI at gøre.

Nu har jeg i forvejen en datter, så jeg ved udemærket godt at der sker mange ting i en graviditet - men jeg har aldrig haft det sådan her, heller ikke med min datter.

Jeg har ikke kun hovedpine ofte, men faktisk hele tiden. 24/7 er jeg tørstig.

Jeg har aldrig oplevet det her før.

Jeg synes du helt sikkert skulle droppe ned forbi lægen og lige få målt dit blodsukker..det tager jo kun to sekunder og kan klares af sygeplejersken.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. november 2011

AnnaK89

SussieThyssen skriver:

Jeg synes du helt sikkert skulle droppe ned forbi lægen og lige få målt dit blodsukker..det tager jo kun to sekunder og kan klares af sygeplejersken.

Kærligst
Sussie

Overvejer lidt at bruge den vi har til min datter, men hvad skal sådan et tal ligge på?

Anmeld

28. november 2011

SussieThyssen

AnnaKJ skriver:

Overvejer lidt at bruge den vi har til min datter, men hvad skal sådan et tal ligge på?

Imellem 4-6 om morgenen

Anmeld

28. november 2011

FogL

SussieThyssen skriver:

Imellem 4-6 om morgenen

Ja, og gerne omkring 6 i løbet af dagen. 

Anmeld

28. november 2011

Nessie

AnnaKJ skriver:

Jeg ved at tørst og øget tissetræng er symptomer - men vidste ikke om der var andet man skulle være opmærksom på?

Jeg har aldrig haft det sådan her med Lærke og hun tærede da eller nok på mig

Desværre ikke ved graviditetssukkersyge. Det er kun tegn på almindelig diabetes (kan være), men det kan jo også være tegn på blærebetændelse.

Jeg var selv overbevist om, at jeg ville vide hvis jeg fik graviditetssukkersyge, for har diabetes tæt inde på livet, men havde overhovedet ingen tegn på noget, så blev meget overrasket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.