Mit barn er bange for blæsten :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. november 2011

Isabeau

Hej. Min datter er lidt over 2 år og er så bange for at sove når det blæser som det gør Hun vågner enten helt vildt tit grædende eller oz falder hun slet ikke søvn (her snakker vi om middagslur).

Nu de sidste 2 aftener med den her storm, har vi rendt op og ned og til sidst blev jeg nødt til igår og ta' hende nedenunder, hvor hun faldt i søvn på sofaen og bar hende så i seng ved 23.00 tiden hvor jeg selv gik op. 20 min senere vågnede hun grædende og ville bare ikke falde i søvn igen. Tog hende med ind til mig hvor hun faldt i søvn øjeblikkelig! Jeg vågnede så ved 4 tiden (tissetår, er gravid i uge 40), og lagde hende i seng, men da jeg kom tilbage fra toilettet og lige havde lagt mig, vågnede hun igen grædende. 

Nå, men efter dn halv time, gav jeg mig og tog hende endnu engang med ind i seng. Her sov hun så til kl. 8.15.

Hvad gør vi?? *gab*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2011

Mor-til-asta-09

Isabeau skriver:

Hej. Min datter er lidt over 2 år og er så bange for at sove når det blæser som det gør Hun vågner enten helt vildt tit grædende eller oz falder hun slet ikke søvn (her snakker vi om middagslur).

Nu de sidste 2 aftener med den her storm, har vi rendt op og ned og til sidst blev jeg nødt til igår og ta' hende nedenunder, hvor hun faldt i søvn på sofaen og bar hende så i seng ved 23.00 tiden hvor jeg selv gik op. 20 min senere vågnede hun grædende og ville bare ikke falde i søvn igen. Tog hende med ind til mig hvor hun faldt i søvn øjeblikkelig! Jeg vågnede så ved 4 tiden (tissetår, er gravid i uge 40), og lagde hende i seng, men da jeg kom tilbage fra toilettet og lige havde lagt mig, vågnede hun igen grædende. 

Nå, men efter dn halv time, gav jeg mig og tog hende endnu engang med ind i seng. Her sov hun så til kl. 8.15.

Hvad gør vi?? *gab*

Tror desværre ikke der er så meget at gøre.. Har aldrig selv prøvet det med vores datter.. Hun kan jo desværre ikke fortælle hvorfor hun er bange, og man kan ikke forklare en pige på 2 år at der ikke sker noget.. Tror ikke du kan gøre andet end det du allerede gør...

Anmeld

27. november 2011

SussieThyssen

Isabeau skriver:

Hvad gør vi?? *gab*

Det er et naturligt instinkt, som mange har, også voksne.
Tænk på, at hvis man levede ude i naturen, så vilel sådan et vejr være farligt at opholde sig i, og det instinkt er levende hos mange...lige sådan med tordenvejr.
Så tag barnet ind til dig og lad hende sove hos jer, til det er overstået.

Kærligst
Sussie
(der heller ikke kan slappe helt af i stormvejr og sover elendigt)

Anmeld

27. november 2011

Sildefisk

Samme her! Mikkel 2,5 år vågende for 1/2 time siden og sagde " jeg har ondt i foden, fordi fiskene bider mig- hans loftlampe er med fisk) og nu ligger han i vores seng og sover selv)

Jeg forsøger altid at trøste, tilbyde lidt at drikke og få ham til at blive i sin seng men kan jeg mærke han har brug for trygheden, ja så overgiver jeg mig og lader ham sove hos os

Så egentlig ikke så mange råd, bare DU ER IKKE ALENE 

Anmeld

27. november 2011

Dinna88

Måske kan I stille en weekend seng ved siden af jeres seng - så ved hun er I er der, men oplever også, at det ikke er farligt selvom hun faktisk er alene. Jeg tror det er naturligt - hun skal fra naturens side frygte vejret, fordi det kan være farligt, så hun skal finde en måde at overleve på. 

Anmeld

27. november 2011

Isabeau

Vidste jeg ikke, instinkt - havde slet ikke tænkt på... Sidder hos hende nu - hun sover, men prøver en sidste gang at gå ned og dur det ikke, hår jeg sgu tidlig i seng :p

Tak venner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.