Ja det gør jeg. Vi har valg den methode: Sign with your Baby by Joseph García. Grunden at vi ville starte på det er, at barnet bliver to sproget (spansk og dansk) Min mand kan ikke spansk, så vi har tænkt, at det ville være smart, at barnet kunne kommunikere med os to. Og også fordi to sproget børn starter at snakke meget senere end de andre, og det ville også være praktisk, at han kunne sige nogle ting med tegnsprog. Han er blivet et år for to uger siden. Jeg må tilstå, at jeg ikke altid er god til at introducere nye tegn, men vi bruger ca 10 forskellige for tiden. Nu bor vi i Indien og hans hver dag kører på spansk, dansk, engelsk og hindi. Det var også en grund til, at vi ville lære ham nogle tegn. Han laver ikke selv tegnene, kun "mælk" (den er nem at lave). Men han forstå alle ti vi har introducere og han prøver (han kikker på hans hænder men han ved ikke, hvordan han skal gøre). Og sjov nok, det er blivet, at han siger ordet som hører til tegn, så han kan faktisk sige mange ord (selv om han siger hver i en forskellige sprog), synes jeg. Jeg vil helt sikkert anbefale det.
Anmeld