Tegnsprog til hoerende born??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. februar 2009

Miamaja

Er det noget I har brugt til jeres babyer. det er videnskabligt bevist at vaere rigtig rigtig godt til at stimulere sprog og babyers intellect. Eksperter anbefaler at bruge det til born der sagtens kan tale og hore. jeg er begyndt at bruge det for ca 3 mdr siden da jeg fik det anbefalet af en veninde der arbejder som skolelaerer.

der er mange foraeldre der kender til det i usa men synes danmark er lidt bagud paa det omraade. men er det bare min opfattelse eller er der nogen der kender til det og nogen herinde der brugte tegnsprog til deres baby for og efter de udvikler deressprog?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2009

Cris

Ja det gør jeg. Vi har valg den methode: Sign with your Baby by Joseph García. Grunden at vi ville starte på det er, at barnet bliver to sproget (spansk og dansk) Min mand kan ikke spansk, så vi har tænkt, at det ville være smart, at barnet kunne kommunikere med os to. Og også fordi to sproget børn starter at snakke meget senere end de andre, og det ville også være praktisk, at han kunne sige nogle ting med tegnsprog. Han er blivet et år for to uger siden. Jeg må tilstå, at jeg ikke altid er god til at introducere nye tegn, men vi bruger ca 10 forskellige for tiden. Nu bor vi i Indien og hans hver dag kører på spansk, dansk, engelsk og hindi. Det var også en grund til, at vi ville lære ham nogle tegn. Han laver ikke selv tegnene, kun "mælk" (den er nem at lave). Men han forstå alle ti vi har introducere og han prøver (han kikker på hans hænder men han ved ikke, hvordan han skal gøre). Og sjov nok, det er blivet, at han siger ordet som hører til tegn, så han kan faktisk sige mange ord (selv om han siger hver i en forskellige sprog), synes jeg. Jeg vil helt sikkert anbefale det.

Anmeld

20. februar 2009

Miamaja