Opdragelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Godaften piger.

Jeg har et problem som jeg simpelthen ikke kan komme ud af.

I skal ikke misforstå mig jeg elsker min mand, jeg har været sammen med ham siden jeg var 16. Men problemet er bare opdragelsen af vores 2 børn.

Jeg mener at børn skal have en Usund dag en gang om ugen. Men min mand siger at det er en god ide samme tid med at han snyder!

Det vil sige at børnene vågnede idag ved 7 tiden og han stod op så jeg kunne sove lidt længere. Men da jeg så vågnede en time senere havde de fået kiks og lidt slik!!! Helt ærligt !!!

Jeg prøver og snakke med ham om det  Han ignorer mig faktisk og siger Jaja. Er du morgen sur ?

Hvad skal jeg gøre for at han respektere de regler jeg sætter  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

Hasselnødden

Aisha skriver:

Godaften piger.

I skal ikke misforstå mig jeg elsker min mand, jeg har været sammen med ham siden jeg var 16. Men problemet er bare opdragelsen af vores 2 børn.

Jeg mener at børn skal have en Usund dag en gang om ugen. Men min mand siger at det er en god ide samme tid med at han snyder!

Det vil sige at børnene vågnede idag ved 7 tiden og han stod op så jeg kunne sove lidt længere. Men da jeg så vågnede en time senere havde de fået kiks og lidt slik!!! Helt ærligt !!!

Jeg prøver og snakke med ham om det  Han ignorer mig faktisk og siger Jaja. Er du morgen sur ?

Jeg kan godt se hvad du mener, men dine regler? Det er jeres børn. Så I skal vist have snakket om hvordan det kan gøres fremover. Kiks og slik er ikke det mest nærende morgenmåltid at starte dagen på. Vi er ikke sukkerforskrækkede her i huset, men ikke som morgenmad. Måske er din mand i selvstændighedsalderen

Anmeld

26. november 2011

Tullemuzz

Kender godt dit problem det er lidt det samme her. Min kæreste giver sønnen kiks om morgnen fordi han ikke lige gider og side med morgenmad og holde øje med ham. Vi er ikke selv tyben der spiser morgenmad lige med det samme om morgnen der skal gerne gå en times tid før jeg kan og min kæreste spiser slet ikke morgenmad men jeg synes det er vigtig at både vi og vores søn får faste spisetider men det er min kæreste ikke helt enig i

Anmeld

27. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Hasselnødden skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener, men dine regler? Det er jeres børn. Så I skal vist have snakket om hvordan det kan gøres fremover. Kiks og slik er ikke det mest nærende morgenmåltid at starte dagen på. Vi er ikke sukkerforskrækkede her i huset, men ikke som morgenmad. Måske er din mand i selvstændighedsalderen

Jeg vil sige at han nærmere er i trodsalderen haha . Det hjælper ikke og snakke om det. Han mener jeg er for streng og jeg omvendt om ham.  Ved ikke helt om jeg bare skal holde min mund og acceptere engang imellem

Anmeld

27. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Tullemuzz skriver:

Kender godt dit problem det er lidt det samme her. Min kæreste giver sønnen kiks om morgnen fordi han ikke lige gider og side med morgenmad og holde øje med ham. Vi er ikke selv tyben der spiser morgenmad lige med det samme om morgnen der skal gerne gå en times tid før jeg kan og min kæreste spiser slet ikke morgenmad men jeg synes det er vigtig at både vi og vores søn får faste spisetider men det er min kæreste ikke helt enig i

Hm, Jeg vil blive glad hvis min mand gav fuldkorns kiks.

Ja jeg forstår ikke min mand nogen gange

Anmeld

27. november 2011

Mor til Mike

Aisha skriver:

Godaften piger.

Kan ikke se problemet i det, det er også hans børn, og han vil nok gerne forkæle dem lidt ekstra nogle gange, og det burde ikke være et problem, kan forstå hvis de fik slik hver eneste morgen, men det er jo kun weekend en gang om ugen.

Men hvis det er så slemt for dig, så tag en snak med ham. :-)

Anmeld

27. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Min søn - mit guld! <3 skriver:

Kan ikke se problemet i det, det er også hans børn, og han vil nok gerne forkæle dem lidt ekstra nogle gange, og det burde ikke være et problem, kan forstå hvis de fik slik hver eneste morgen, men det er jo kun weekend en gang om ugen.

Men hvis det er så slemt for dig, så tag en snak med ham. :-)

Ja, måske skulle jeg tage en slapper engang imellem.

Anmeld

27. november 2011

Mor til Mike

Aisha skriver:

Ja, måske skulle jeg tage en slapper engang imellem.

.. Det er jo nok kun af ren kærlighed at han gør det 

Anmeld

27. november 2011

SussieThyssen

Nu er kiks dog ikke det værste, selvom slik måske ikke lige er den rette start på dagen..men hvorfor så ikke bare sørge for at I kun har grovkiks i huset..så er der ingen skade sket

Men jo...klap hesten lidt..dine unger skal nok overleve, selvom din mand bryder reglerne engang imellem..man skal heller ikke være den sure og opdragende kone og mor hele tiden
Men sig til ham, at det ikke er sjovt, at du kun er den sure mor, og han kun er den sjove far...engang imellem må I bytte rollerne, og så må det være dig, der bryder reglerne med et grin

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. november 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
SussieThyssen skriver:

Nu er kiks dog ikke det værste, selvom slik måske ikke lige er den rette start på dagen..men hvorfor så ikke bare sørge for at I kun har grovkiks i huset..så er der ingen skade sket

Men jo...klap hesten lidt..dine unger skal nok overleve, selvom din mand bryder reglerne engang imellem..man skal heller ikke være den sure og opdragende kone og mor hele tiden
Men sig til ham, at det ikke er sjovt, at du kun er den sure mor, og han kun er den sjove far...engang imellem må I bytte rollerne, og så må det være dig, der bryder reglerne med et grin

Kærligst
Sussie

Tak for tips

Nu har vi siddet ned i 30 min og lavet en liste med familie regler.

Jeg håber virkelig det holder. D

en der bryder reglerne skal af med 1000 af deres lomme penge til den anden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.